Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-27, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frokenoken
Skulle nog inte tyskarn hålla med om. Vi har fortfarande inte sett dom riktiga effekterna än
Tyskland klarar sig utan gasen det är nog mera pengarna som styr deras val däremot är Polen i starkt behov av gasen då den utgör ca 70% av deras behov.
Citera
2022-02-27, 00:51
Medlem
LenaPauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
I helvete att du är en språkexpert om du tror det. Jag har både ryska och urkrainska vänner. Ukrainska vänner som kan både ryska och polska, och ryska som inte kan ukrainska. Det är stora likheter men inte som svenska och skånska. När ukrainare och ryssar kommunicerar gör de det på ryska.
Okey du har säkert rätt men jag antar att du håller med om att det är löjligt att hävda diskriminering lika lite som jag inte skulle klaga på språket om jag bodde i Malmö
Utgår från att det är uttalet som är svårt för ryssar eftersom ordförrådet är 99% lika
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Intressant för ledaren där har sagt i månader till Putin. Skicka in oss i Ukraina och det här är fixat på nolltid! De kom några mil in innan de som det verkar alla sprängdes till döds.
Hahaha ja man kan inte sluta skratta

Alla rysstroll skrek att dessa män skulle våldta och vinna kriget åt Putin
Citera
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
Hahaha nu hotar rysstrollen att vi ej klarar oss utan eran gas...

Vi betalar gärna några hundra lappar mer för att se eran ledare död.

Men om det inte finns nån mer gas att köpa då?
Rysslands gas behövs för att värma europa. Det kommer att ta lång tid att få igång all gasproduktion för att bryta beroendet till Ryssland.
Putin är väldigt medveten om europas position gentemot Ryssland
Citera
Avstängd
USA vill att det ukrainska kriget pågår länge så att det Ryssland försvagas så kraftigt att den rysk-kinesiska alliansen försvagas så att USA kan angripa Kina vid ett eventuellt krig med Taiwan
Citera
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Du menar den ryska invasionen som skedde 2014 och som då slogs tillbaka. Finns ett starkt folkligt stöd i hela Ukraina att försvara sig tom i de östra pro ryska delarna av landet. Det är Ryssland och Ryssland ensamt som står för det lidande vi nu ser.

Viljan att försvara sig verkar inte ha varit så stark på Krim, och även inte i östra Ukraina. Men det är såklart en nagel i ögat på Ukrainska regeringen att förlora territorium.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
Tiotusentals stackars ukrainska barn och kvinnor passerar i detta nu den polska gränsen. Jag är och har varit helt emot sveriges vanvettiga migrationspolitik. Nu står vår jävla politiker åter där igen med facit i hand. Hade vi inte tagit emot hundratusentals papperslösa och till mesta del dysfunktionella manliga muslimer från andra sidan jordklotet hade vi verkligen kunnat hjälpa till när det nu verkligen behövs. Jag blir vansinnig!!
Instämmer till 100%
Citera
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Du säger att det handlar om att USA och Ryssland är i konflikt. Hux flux tar psykopaterna i Kreml och invaderar sitt grannland Ukraina. De mördar civila – idag kom rapporter att de skjutit mot ett sjukhus som vårdar barncancer-patienter och att två barn har dött.
Jag tycker inte att det är så lättbegripligt som du vill få det till. Förklara gärna varför ryssarna dödar Ukrainska barn på ett begripligt sätt.

Herregud, du är väl inte så dum att du tror att ryssarna medvetet skjuter på barnsjukhus!?

Annars är ju just mördandet av kvinnor och barn en av specialiteterna hos dina idoler i Ukrainas armé. Ta dig en titt på deras modiga i operationer Donbass:
https://professorsblogg.com/2014/09/07/most-dreadful-scenes-on-the-slaughterings-in-ukraine-of-unarmed-civil-populations-warning-on-very-st rong-images/
Citera
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juggenaut
Kallas för dubbelmoral. Ganska vanligt.
Nej det är inte dubbelmoral.
Vi i väst har helt enkelt inga känslomässiga band med araber eller er mongoler. Vi skiter i ert välbefinnande.
Citera
2022-02-27, 00:52
Medlem
PrBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrB
Tittar på denna
https://youtu.be/ycFYyQcuL1w

Citat:
Ursprungligen postat av tarek90
det bombas grymt nu

Fan, verkar tyvärr som kameran längst upp till vänster går på loop sedan igår, och det är just denna som sänder ut ljudet av höga smällar. Alltså fejk, verkar vara lugnt över Kiev just nu.
Senast redigerad av PrB 2022-02-27 kl. 00:54.
Citera
Medlem
MrsEjPKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TeleporteraTaliban
90% av dom verkar tyvärr vara fejk.

Ja .Kan dock tipsa om WacMilk sidan.Där ser man strider ovanför hyreshus.
Dock ej ljud.
Var försvann alla vänliga från igår natt ??Det var ett bra gäng här som länka bästa sidorna.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
Tiotusentals stackars ukrainska barn och kvinnor passerar i detta nu den polska gränsen. Jag är och har varit helt emot sveriges vanvettiga migrationspolitik. Nu står vår jävla politiker åter där igen med facit i hand. Hade vi inte tagit emot hundratusentals papperslösa och till mesta del dysfunktionella manliga muslimer från andra sidan jordklotet hade vi verkligen kunnat hjälpa till när det nu verkligen behövs. Jag blir vansinnig!!
Jo, tjena!
Och Irak hade massförstörelsevapen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in