Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-27, 00:13
Medlem
MrsEjPKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biblo163
Det börjar smälla nu på livestreamen, ryssland är 5 min ifrån.

Vilken live ,please do tell !
Citera
2022-02-27, 00:13
Medlem
dannbaggens avatar
CNN fokuserar nu totalt på denna jätteexplosion som har skett utanför Kiev för ca 10 minuter sedan. Någonting extremt har iallafall skett.

Man vet ännu inte vad det är.
Citera
2022-02-27, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Kan vara ett bränsleupplag eller liknande. Explosioner ser mycket större ut än vad de är nattetid.

Från Google translate:
"It is said that as a result of the strike, the oil depot near Vasilkov is on fire. If this is the case, then a large-scale man-made and environmental catastrophe is likely "
Citera
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
I flera EU-länder använder man rysk gas för att värma upp sina bostäder. Vad händer med leveranserna om det inte längre går att betala för dem? Och det är fortfarande vinter…

Hörde på nyheterna att USA är oroliga för att Ryssland och Kina kan komma överens om ett eget betalningssystem. Så det hela kan bli en rejäl Pyrrhusseger med många förlorade. USA var visst inte heller så pigga på att avstå sin egen gas till Europa heller, utan nu försöker man desperat på andra håll.

Västvärlden lär klara sig. Det är nämligen här dugligheten, uppfinningsrikedomen, intelligensen och inte minst kapitalet finns. När det nu förefaller klart att ryssarna slängs ut från swiftsystemet kan du hoppa upp och sätta dig på att man tänkt till en extra gång. Tyskarna kan exempelvis starta upp kol- och kärnkraftverk på tämligen kort tid. Usa och Kanada kan öka sin oljeutvinning via fracking - kan försörja hela den civiliserade världen med energi i minst 500 år. Miljömuppar och annat patrask får hållas kort, att krossa kortisondvärgen Putin går före allt.

Låt Kina och Putin koka ihop vad fan dom vill. Helt osannolikt att Kina skulle gå all-in på en loser som Putin och få större delen av världen emot sig, dvs marknaderna för allt billigt skräp som dom producerar och prånglar ut till god förtjänst.
Citera
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamleys
Det tvar ingen som brydde sig om Hitler när han tog Sudetenland och anschlussade Österrike.
På samma sätt som många bryr sig om Ukraina är det många som bryr sig om Moldavien och Georgien.
Det är illa när man har en granne som härjar som Putin

Visst, men det är vanskligt att jämföra med tidigare händelseförlopp och dra några slutsatser om vad som kommer att ske nu. Vad jag menade med Moldavien är inte att jag personligen tycker att det är sak samma vad som sker med det landet utan mer att det på det stora hela har låg strategisk betydelse.

Vad jag även menar är att man inte kan jämföra Ukraina och baltstaterna riktigt så lättvindigt som vissa gör.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
BREAKING:

A very large explosion lit up the night sky to the southwest of Kyiv early on Sunday.

The explosion appeared to be 20 kilometers, or about 12 miles, from the Ukrainian capital's center.

The night sky lit up for several minutes.

https://edition.cnn.com/europe/live-news/ukraine-russia-news-02-26-22/index.html

20 kilometer från Kiev center? Lyste upp natten i flera minuter? Kan det vara något annat än en kärnvapenattack?
Nu vet jag inte hur stort Kiev är men hade jag varit ryss så hade jag siktat på centrum om jag hade velat bomba huvudstaden med en kärnstridspets.

Dessutom hade nog hela staden strukit med om det hade varit en kärnvapenmissil så förmodligen är det något annat.

Men visst man vet aldrig, de kan ju ha siktat lite fel.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Misstänker ett ammunitionslager.
Bensinstation.
Citera
Medlem
tarek90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrB
Tittar på denna
https://youtu.be/ycFYyQcuL1w
det bombas grymt nu
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
CNN fokuserar nu totalt på denna jätteexplosion som har skett utanför Kiev för ca 10 minuter sedan. Någonting extremt har iallafall skett.

Man vet ännu inte vad det är.

Ammo depo, har postat ett klipp på de tidigare.
Citera
Medlem
jhww82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SS-Panzer-Division
Jävla ryssar , nu har dom satt in rullande krematorium som håller håller sig bakom dom ryska trupperna och samlar ihop ryska döda soldater och bränner upp dom på plats. eller ochså så är ryssarna smarta svårt att veta hur många som stupat när man inte skickar hem dom utan bränner upp dom på plats

Ja de vill inte skicka hem kistor. Det är inte bra symbolik för Putler. Istället behandlar han sina soldater som sopor och bränner upp dem.
Citera
Medlem
Mycket smällar nu i webbkamerorna runt om i Kiev.
Citera
Medlem
En Amerikansk neger i Kiev som verkar älska prata om "race" "Blacks" "Racist"..
https://twitter.com/terrelljstarr

Snacka om att leva med offerkoftan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in