Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-27, 00:29
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Tack, och där ser du tydligt varför Ryssland är så fattigt. Först på 19e plats kommer en vara med hög bearbetningsgrad. Allt över det är antingen helt obearbetat eller lätt bearbetat.

Oligarker som plundrar landet på naturtillgångar. Resten av ryssarna verkar leva på smulorna vid den rike mannens bord
Osmakligt när man tänker på hur välmående Ryssland skulle kunna vara
Citera
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
President Biden och alla andra västledare har ju hållit energiska presskonferenser varje dag senaste veckan.

Men Putin har inte setts till sedan i måndags, och några förinspelade videos som också var ifrån måndags eller tidigare.

Var är Putin? Avrättad? Pågår någon sorts kollaps inom Kreml?

Om Putin är avrättad vem är det som leder landet och fortsätter kriget? Trodde Putin var the bad guy
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Att Putin tystnat kan ju också bero på att blivit riktigt sjuk. Jag menar då inte sjuk i huvudet utan värk i kroppen.
Eller att generalstaben arrangerat en "jaktolycka"
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Du saknar verklighetsförankring. Hej då.

Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Jag är lite bekymrad över rysshatet i tråden, jag tycker det är tråkigt och helt oacceptabelt.

Jag förstår inte varför vi inte kan diskutera denna konflikt på ett balanserat och neutralt vis.

Det finns ingen god eller ond sida i denna konflikt.
Varken Ryssland eller Ukraina vill ha det på detta viset, därför är det viktigt att vi snabbast möjligt får en lösning i frågan.

Den ukrainska regeringen vägrade under lördagen att börja föra fredsförhandlingar.
Det är naturligtvis extremt olyckligt och kommer kosta många oskyldiga ukrainska liv.
Ukraina kan kapitulera idag, men dom vägrar.

Det är som sagt en komplex situation, och nu har vi lång natt framför oss, och tyvärr kommer oskyldiga civila att dö i natt i strider mellan ryska och ukrainska trupper, i Kiev, i Kharkiv, i Mariuopol..

Ukraina kunde räddat dessa människor genom att underteckna en villkorslös kapitulation redan idag, men de väljer att offra sina egna medborgare istället..

Det är ett fruktansvärt agerande av Ukraina, det är min personliga mening!
Din personliga mening är tyvär helt efterbliven. Lite som att mobboffret ska låta mobbarna slå för annars blir de argare
Citera
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Jag är lite bekymrad över rysshatet i tråden, jag tycker det är tråkigt och helt oacceptabelt.

Jag förstår inte varför vi inte kan diskutera denna konflikt på ett balanserat och neutralt vis.

Det finns ingen god eller ond sida i denna konflikt.
Varken Ryssland eller Ukraina vill ha det på detta viset, därför är det viktigt att vi snabbast möjligt får en lösning i frågan.

Den ukrainska regeringen vägrade under lördagen att börja föra fredsförhandlingar.
Det är naturligtvis extremt olyckligt och kommer kosta många oskyldiga ukrainska liv.
Ukraina kan kapitulera idag, men dom vägrar.

Det är som sagt en komplex situation, och nu har vi lång natt framför oss, och tyvärr kommer oskyldiga civila att dö i natt i strider mellan ryska och ukrainska trupper, i Kiev, i Kharkiv, i Mariuopol..

Ukraina kunde räddat dessa människor genom att underteckna en villkorslös kapitulation redan idag, men de väljer att offra sina egna medborgare istället..

Det är ett fruktansvärt agerande av Ukraina, det är min personliga mening!

Putin är skyldig till detta, blanda inte ihop korten. Denna tråd ligger under "Rysslands invasion av Ukraina 2022" om du missat det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vryzas
Sluta nu din tönt, i morse rapporterade Polsk media (europas största rysshatare) att Ukraina förlorat 80 tanks. Är det också rysk propaganda?
Länka gärna källa och vart källan är ifrån
Citera
2022-02-27, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Och min polska kollegas 85-åriga farfar har tagit fram det antika mausergeväret som nu är laddat eftersom han inte tänker ge sig utan strid i sin stuga nära den polsk-ukrainska gränsen. Ryssar är inte poppis i Polen och utvecklingen på senare tid har inte bättrat på det.
Hela Polen önskar att se Putin hänga
Citera
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Att skicka vapen till Ukraina är det sämsta man kan göra om man bryr sig om civilbefolkningen. Den bästa möjligheten i det här läget är att Ukrainas regering kapitulerar. Som du säger skulle det bli ww3 och nukade städer om länder bestämmer sig för att bistå rent fysiskt på plats.

Bästa möjliga vore om Ryssland drog tillbaka sina trupper från Ukraina så enkelt det vore att få fred.
Citera
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LenaPaul
För mig som är språkexpert så är det sjuk löjligt påstående , Ryska o ukrainska är samma språk det är som svenska o skånska

Som du ser på sociala medier ockupanterna har noll problem att kommunicera med ukrainare
I helvete att du är en språkexpert om du tror det. Jag har både ryska och urkrainska vänner. Ukrainska vänner som kan både ryska och polska, och ryska som inte kan ukrainska. Det är stora likheter men inte som svenska och skånska. När ukrainare och ryssar kommunicerar gör de det på ryska.
Citera
Medlem
Frickys avatar
Latest Defence Intelligence update on Ukraine:
https://twitter.com/DefenceHQ/status/1497714109521043462?s=20&t=Z_hDVQqeep8Z4HwGK0r1IQ

Det är tufft för Ryssland nu.
Citera
Medlem
rokossovskys avatar
Var den där stora smällen i Kiev från en av flygplatserna?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lajlike
Jag har alltid trott att Putin och Ryssland bara varit svartmålade av media. Bara att inse att man haft fel, vad fan är det som händer med världen. Följer framförallt livestreamsen från Ukraina kontinuerligt nu och det är skrämmande att se vad det är som pågår..

Vart fan ska det här sluta?

Detta är början av slutet på ett krig som Ukraina fört mot sin egen befolkning i Donnas bland annat. Ryssarna har fått nog av mördandet och har gått in för att slå ut militären och framkalla fred. Se Kosovokonflikten, exakt samma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in