2022-02-27, 00:28
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LenaPaul
För mig som är språkexpert så är det sjuk löjligt påstående , Ryska o ukrainska är samma språk det är som svenska o skånska

Nja, om du betraktar Skånska nånting som man pratar Esbjerg i Danmark.
Språken har större skillnader än de svenska dialekterna
Citera
Medlem
MrsEjPKs avatar
Nu bombas det duktigt ! Man ser hur himlen lyser upp bakom hyreshusen.
Citera
Medlem
Vryzass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
Nu länkar du rysk propaganda igen.

Ryska departement är portade ifrån youtube å Facebook.

Ryssjävel.

Sluta nu din tönt, i morse rapporterade Polsk media (europas största rysshatare) att Ukraina förlorat 80 tanks. Är det också rysk propaganda?
Citera
Medlem
dannbaggens avatar
President Biden och alla andra västledare har ju hållit energiska presskonferenser varje dag senaste veckan.

Men Putin har inte setts till sedan i måndags, och några förinspelade videos som också var ifrån måndags eller tidigare.

Var är Putin? Avrättad? Pågår någon sorts kollaps inom Kreml?
Citera
Medlem
SkogsKonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Jag är lite bekymrad över rysshatet i tråden, jag tycker det är tråkigt och helt oacceptabelt.

Jag förstår inte varför vi inte kan diskutera denna konflikt på ett balanserat och neutralt vis.

Det finns ingen god eller ond sida i denna konflikt.
Varken Ryssland eller Ukraina vill ha det på detta viset, därför är det viktigt att vi snabbast möjligt får en lösning i frågan.

Den ukrainska regeringen vägrade under lördagen att börja föra fredsförhandlingar.
Det är naturligtvis extremt olyckligt och kommer kosta många oskyldiga ukrainska liv.
Ukraina kan kapitulera idag, men dom vägrar.

Det är som sagt en komplex situation, och nu har vi lång natt framför oss, och tyvärr kommer oskyldiga civila att dö i natt i strider mellan ryska och ukrainska trupper, i Kiev, i Kharkiv, i Mariuopol..

Ukraina kunde räddat dessa människor genom att underteckna en villkorslös kapitulation redan idag, men de väljer att offra sina egna medborgare istället..

Det är ett fruktansvärt agerande av Ukraina, det är min personliga mening!

Ryssland vill visst ha krig. Det är därför de invaderade Ukraina. Allt blod, ja allt blod, finns på Putin och hans lakejers händer.

Ukraina var minsann ingen utopi innan detta, men det är faktiskt helt jävla ointressant. De hotade inte Ryssland och då ska de inte invadera. Då begår de krigsbrott. Sånna ska fängslas efter en vända i Haag för att aldrig få se dagsljus igen.
Citera
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilviaNight
Tack, men säker på att den är live?

Japp.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Jag är lite bekymrad över rysshatet i tråden, jag tycker det är tråkigt och helt oacceptabelt.

Jag förstår inte varför vi inte kan diskutera denna konflikt på ett balanserat och neutralt vis.

Det finns ingen god eller ond sida i denna konflikt.
Varken Ryssland eller Ukraina vill ha det på detta viset, därför är det viktigt att vi snabbast möjligt får en lösning i frågan.

Den ukrainska regeringen vägrade under lördagen att börja föra fredsförhandlingar.
Det är naturligtvis extremt olyckligt och kommer kosta många oskyldiga ukrainska liv.
Ukraina kan kapitulera idag, men dom vägrar.

Det är som sagt en komplex situation, och nu har vi lång natt framför oss, och tyvärr kommer oskyldiga civila att dö i natt i strider mellan ryska och ukrainska trupper, i Kiev, i Kharkiv, i Mariuopol..

Ukraina kunde räddat dessa människor genom att underteckna en villkorslös kapitulation redan idag, men de väljer att offra sina egna medborgare istället..

Det är ett fruktansvärt agerande av Ukraina, det är min personliga mening!

Eller så kunde Ryssarna låtit bli att invadera Ukraina. Tyvärr är Rysshatet befogat. Det bör dock drabba Rysslands ledning och inte folket.
Citera
Medlem
Nu säger Channel 24 att de fått uppgifter om vad som fick Kadyrov att direkt ångra sig. I närheten av Gostomel så sprängde ukrainska styrkor tämligen direkt 56(!) stycken tanks och generalen Magomed Tushayev var bland de som avled.
Citera
Medlem
Callebiltes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity
Känns helt sjukt att sitta och titta på livestreams från Kiev, och man hör skottlossning o höga smällar hela tiden. Tänk att medan vi sitter här tryggt så är det samtidigt ukrainare o ryssar som krigar för fullt mot varandra
Jo, man känner sig lite vissen... Nyhetsjunkie på deras bekostnad.

Tycker det är hemskt för bägge sidorna.

Folk här verkar tokrunka när de hör om döda ryssar.. men jag tror de flesta hellre hade stannat hemma och druckit vodka...
Citera
2022-02-27, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Och den källan ska man tro på eller? 5000 runt och fint nummer. Nej ryssarna har stark stridsmoral

Nej Ryssarna har definitivt inte en stark stridsmoral. Det vet jag mer än dig om. Har tidigare bevisats i Afganistan och under flertalet andra konflikter. När de nu invaderar ett broderland lär den nappast vara högre

Till er andra. Infon kan mycket väl stämma. Denna kommer från flera lokala källor, inkl lokal media.
Citera
Medlem
BonerBatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Såg just video på CNN. Kan inte vara något annat. Detta var en helt extrem explosion, hela himlen lyste upp under lång tid.
Det hade resulterat i ett gigantisk eldhav då de mesta i växtlighet hade fattat eld. Samt hade stor del av elektroniken slagits ut. 99.99999999999999% var detta inte det.
Citera
Medlem
Agenda free tv sade tidigare för en timme sedan att livestreamen från Maidan square är fake, den hostas av någon "George in europe" men är en inspelad loop som sänds. Samma loop som alla andra livestreams sänder.

Om detta är sant eller inte vet jag inte, men Maidan square sägs vara fake. Nu sade han det igen, 00:29
https://www.youtube.com/watch?v=f9omgO14IfM&ab_channel=Agenda-FreeTV
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in