2022-02-27, 00:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av neret
Fredsförhandlingar? Vet du nåt som vi andra inte vet?

Kollar ni inte på nyheterna?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Jag är lite bekymrad över rysshatet i tråden, jag tycker det är tråkigt och helt oacceptabelt.

Jag förstår inte varför vi inte kan diskutera denna konflikt på ett balanserat och neutralt vis.

Det finns ingen god eller ond sida i denna konflikt.
Varken Ryssland eller Ukraina vill ha det på detta viset, därför är det viktigt att vi snabbast möjligt får en lösning i frågan.

Den ukrainska regeringen vägrade under lördagen att börja föra fredsförhandlingar.
Det är naturligtvis extremt olyckligt och kommer kosta många oskyldiga ukrainska liv.
Ukraina kan kapitulera idag, men dom vägrar.

Det är som sagt en komplex situation, och nu har vi lång natt framför oss, och tyvärr kommer oskyldiga civila att dö i natt i strider mellan ryska och ukrainska trupper, i Kiev, i Kharkiv, i Mariuopol..

Ukraina kunde räddat dessa människor genom att underteckna en villkorslös kapitulation redan idag, men de väljer att offra sina egna medborgare istället..

Det är ett fruktansvärt agerande av Ukraina, det är min personliga mening!

Du verkar jue helt slut, att lägga detta på att det är Ukraina som har ett fruktansvärt beteende när man bli invaderat av Ryssland är lika sjukt som att skuldbelägga ett mordoffer för att den hade fel tröja på sig. Ta du din Renault Zoe o kör hem till Putin istället.
Citera
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
President Biden och alla andra västledare har ju hållit energiska presskonferenser varje dag senaste veckan.

Men Putin har inte setts till sedan i måndags, och några förinspelade videos som också var ifrån måndags eller tidigare.

Var är Putin? Avrättad? Pågår någon sorts kollaps inom Kreml?

Hur skönt vore det inte ifall en rysk general höll presskonferens imorgon och förklarade för världen att Putin tyvärr hastigt avled förra natten i en hjärnblödning (Han dog lugnt och stilla i sömnen och kände ingenting)
Citera
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JamesWebb
Jag håller med dig i det mesta. Men ukrainarna är redo att dö för sin frihet och det är Putin som väljer att bomba dom. Putin skulle kunna kapitulera nu innan Ryssland går i konkurs igen, men han väljer krig istället och offra oskyldig människor.

Putin kommer aldrig att kapitulera.
Citera
2022-02-27, 00:36
Medlem
rokossovskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akeJJ
Haha samhällsharmoni? Du kan inte vara på riktigt. Jag citerar denna för framtids referens då vi ser hur harmoniskt ukrainska befolkningen tar emot sina ryska befriare från ”knarkjuntan”

De ukrainska och ryska broderfolken kommer att enas i den framtida demokratin, då juntan är borta och landet är neutralt – och då ett vänskaps- och biståndsavtal med Moskva är underskrivet.
Citera
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Japp, jag får flashbacks från 2014 då det var hallelujastämning då Kiev avancerade österut. Sedan knöt motståndaren ihop säcken och de var omringade. Typisk rysk taktik, vänta ut motståndaren. Tålamod är en rysk dygd.

Tålamod? första världskriget fick de smaka kuk så de bara smattra om det, andra fick de smaka ännu mer, tills amerikanerna gav sig in i leken och började ge dem lite verktyg då deras 1800tals vapen inte fungerade speciellt bra.
Citera
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikeasson
det tjatas hela tiden om vapen till ukraina, hur då tänker jag? genom västra delen? Kommer inte detta blockeras av ryska trupper?
Det finns väl inte så mycket ryska trupper i väst? Om några.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ikeasson
det tjatas hela tiden om vapen till ukraina, hur då tänker jag? genom västra delen? Kommer inte detta blockeras av ryska trupper?
Nej, finns knappt några ryska trupper i västra delen. Är kolugnt att transportera hur man vill än så länge.
Citera
2022-02-27, 00:37
Medlem
Ryssen verkar inte slå ut infrastrukturen. Gasen flödar, kraftverken intakta.
Att döma av framstegen kommer detta ta månader.

När Ryssarna kopplas bort från Swift slutar gasen flöda till Tyskland?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fulslickare
Jepp. Därför det är korkat av dem att kritisera Ryssland. För Ryssland gör det som USA gjorde i Serbien.

Donbass är en utbrytarregion och landsförrädare som bör hängas i galgen om de grips.

Om Halland skulle vilja bryta sig loss så räknar jag med fullskalig attack från svenska armén för att hålla hallänningarna på mattan.
Citera
Medlem
CommieHunter1s avatar
Civila i Kiev förbereder molotovcocktails på uppmaning av Zelensky.

Svårt att avgöra om det handlar om desperat mediepropaganda, eller om civila faktiskt gör det i någon större omfattning.

https://www.youtube.com/watch?v=ngSy15kB8kA
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darchaos
Ska inte du ligga med far din inatt?

Det är nog din egna dröm du tänker på. Lite obehaglig, men incest är ju väldigt populärt i USAs lantliga byar så antar att propagandan funkat fint på dig 👍
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in