2022-02-27, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilviaNight
Någon som har någon stream från Kiev? Har suttit och kollat på en fakestream senaste timmen, då snubben helt plötsligt började spola i klippet som troligtvis var från igår.

Stream
https://www.youtube.com/watch?v=k8yBajlwRwU

Karta + uppdateringar
https://liveuamap.com/
Citera
2022-02-27, 00:31
Medlem
Respekt till Ukraina. Helt ärligt trodde jag det skulle vara över nu. Men de verkar ju faktiskt kunna orsaka Ryssland rejäla välförtjäna förluster.

Ukrainas armé är inte mesar som Afghanistans skitdåliga, inavlade och inkompetenta armé var. Den saken är säker.
Citera
Medlem
Julskinkatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Har inte hört någonting i media överhuvudtaget. Inte ens ett förslag om FN trupp.
Det som är det konstiga. Om Ryssland lagt ett veto mot något sådant så hade det varit stora nyheter.
Man börjar nästan tro att de gjorts en deal om Ukraina.

Det har det absolut. Redan frö flera månader sen
Att det ska vara en begränsad konflikt. Inga kärnvapen. Om inte väst går in med trupp.

Samtidigt kan allt gå åt helvete eftersom ingen psykopat litar på den andra. Så det är... Osäkert. Och Ukraina får betala priset. Även ryska värnpliktiga. Som "vanligt".
Citera
Medlem
Många Bagdad-Bobs härinne. Mycket önsketänkande...
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Jag är lite bekymrad över rysshatet i tråden, jag tycker det är tråkigt och helt oacceptabelt.

Jag förstår inte varför vi inte kan diskutera denna konflikt på ett balanserat och neutralt vis.

Det finns ingen god eller ond sida i denna konflikt.
Varken Ryssland eller Ukraina vill ha det på detta viset, därför är det viktigt att vi snabbast möjligt får en lösning i frågan.

Den ukrainska regeringen vägrade under lördagen att börja föra fredsförhandlingar.
Det är naturligtvis extremt olyckligt och kommer kosta många oskyldiga ukrainska liv.
Ukraina kan kapitulera idag, men dom vägrar.

Det är som sagt en komplex situation, och nu har vi lång natt framför oss, och tyvärr kommer oskyldiga civila att dö i natt i strider mellan ryska och ukrainska trupper, i Kiev, i Kharkiv, i Mariuopol..

Ukraina kunde räddat dessa människor genom att underteckna en villkorslös kapitulation redan idag, men de väljer att offra sina egna medborgare istället..

Det är ett fruktansvärt agerande av Ukraina, det är min personliga mening!

Det är väl självklart att det finns en ond sida i den ryska ledningen som startat detta anfallskrig?

Och vad är det som är fruktansvärt med Ukrainas agerande? De är väl i sin fulla rätt att försvara sitt land och inte vilja förhandla med en angripare som vill krossa deras frihet, ockupera mark och kasta ukrainare i fängelse?

Om Ukraina agerar fruktansvärt, vilket ord har du då sparat för Rysslands agerande?
Citera
Medlem
JamesWebbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Jag är lite bekymrad över rysshatet i tråden, jag tycker det är tråkigt och helt oacceptabelt.

Jag förstår inte varför vi inte kan diskutera denna konflikt på ett balanserat och neutralt vis.

Det finns ingen god eller ond sida i denna konflikt.
Varken Ryssland eller Ukraina vill ha det på detta viset, därför är det viktigt att vi snabbast möjligt får en lösning i frågan.

Den ukrainska regeringen vägrade under lördagen att börja föra fredsförhandlingar.
Det är naturligtvis extremt olyckligt och kommer kosta många oskyldiga ukrainska liv.
Ukraina kan kapitulera idag, men dom vägrar.

Det är som sagt en komplex situation, och nu har vi lång natt framför oss, och tyvärr kommer oskyldiga civila att dö i natt i strider mellan ryska och ukrainska trupper, i Kiev, i Kharkiv, i Mariuopol..

Ukraina kunde räddat dessa människor genom att underteckna en villkorslös kapitulation redan idag, men de väljer att offra sina egna medborgare istället..

Det är ett fruktansvärt agerande av Ukraina, det är min personliga mening!

Jag håller med dig i det mesta. Men ukrainarna är redo att dö för sin frihet och det är Putin som väljer att bomba dom. Putin skulle kunna kapitulera nu innan Ryssland går i konkurs igen, men han väljer krig istället och offra oskyldig människor.
Citera
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MundoAzul
Nu säger Channel 24 att de fått uppgifter om vad som fick Kadyrov att direkt ångra sig. I närheten av Gostomel så sprängde ukrainska styrkor tämligen direkt 56(!) stycken tanks och generalen Magomed Tushayev var bland de som avled.

Inte så roligt när man möter kvalificerat motstånd... de där getknullarna brukar ju annars bara ge sig på kvinnor och barn inte lika roligt när de får smaka bly själva patetiska jävla skäggapor.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Jaha, vad innebär det rent konkret?

Inte jättemycket om dom inte får antennerna också.
Rent praktiskt innebär det satellitlänk med downlink i Bulgarien(?) eller Polen.
Citera
2022-02-27, 00:32
Medlem
dannbaggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345
Hela Polen önskar att se Putin hänga

Hela världen (förutom några diktatur-stater) önskar att se Putin hänga
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Invasioner är snarare anfallskrig som vi sett många av i Mellanöstern, sedan kommer ockupationen. Detta är en annan gren: den fredsbevarande grenen.

Efter att operationen är klar infinner sig fred och samhällsharmoni, landet är avmilitariserat och neutralt och säkerheten i Europa har stärkts. Synd bara att Väst inte förstår detta, men det kommer med tiden att förstå då alternativet är ett gå i krig mot Ryssland och inget land vinner ett krig mot Ryssland.

Haha samhällsharmoni? Du kan inte vara på riktigt. Jag citerar denna för framtids referens då vi ser hur harmoniskt ukrainska befolkningen tar emot sina ryska befriare från ”knarkjuntan”
Citera
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Var den där stora smällen i Kiev från en av flygplatserna?

Något oljelager som gick upp i rök tydligen.
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
När man ser CNN med sina krigskorrar undrar man vart är vår främsta Magda Gad? Hon borde ju stå där ännu närmare så modig hon är!

Är hon kanske portad från Ukraina efter sina pro-ryska tweets?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in