2022-02-26, 23:34
Medlem
Flaklypans avatar
Orkar inte läsa igenom allt sedan jag kikade sist så ber om ursäkt om frågan ställts tidigare!

Jag har känslan av att de flesta som nu flyr (kvinnor och barn) endast gör det tillfälligt och ser fram emot att få komma hem igen till sina gubbar och bygga upp och leva som vanligt igen. Finns väl dom som kanske får sina män/fäder som dör och man då kanske väljer att söka asyl i ett annat land men dom kommer nog vara "få" Så köper inte riktigt "Största flyktingvågen" sedan andra världskriget!

Förutsatt att Putin inte gör det en del av Ryssland ala USSR 2.0

Vad tror ni?
Citera
2022-02-27, 00:00
Medlem
Skafferns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaklypan
Orkar inte läsa igenom allt sedan jag kikade sist så ber om ursäkt om frågan ställts tidigare!

Jag har känslan av att de flesta som nu flyr (kvinnor och barn) endast gör det tillfälligt och ser fram emot att få komma hem igen till sina gubbar och bygga upp och leva som vanligt igen. Finns väl dom som kanske får sina män/fäder som dör och man då kanske väljer att söka asyl i ett annat land men dom kommer nog vara "få" Så köper inte riktigt "Största flyktingvågen" sedan andra världskriget!

Förutsatt att Putin inte gör det en del av Ryssland ala USSR 2.0

Vad tror ni?
Javisst.
Precis som alla serber, albaner och andra juggar åkte hem när balkankriget tog slut.
Eller irakier när deras krig slutade.
Eller afghaner när kriget slutade där

Hela världen kan ta skydd i Sverige för de åker hem när deras hemländer är trygga!
Heja Sverige!
Sd 2022 Svärrje 4ever
Citera
2022-02-27, 00:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/migrationsverket-inga-negativa-asylbeslut

Samma skit gjorde man med Syrien. Varför skall ens Sverige ta emot asylsökande ifrån länder som inte är vår gannländer? Araber har egan länder att vara. Samma sak är med slaver, det finns hur många slaviska stater som helst att vara i.

Det måste bli omöjligt att få PUT i Sverige om man inte har väldig starka skäl
Citera
2022-02-27, 00:11
Medlem
Flaklypans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaffern
Javisst.
Precis som alla serber, albaner och andra juggar åkte hem när balkankriget tog slut.
Eller irakier när deras krig slutade.
Eller afghaner när kriget slutade där

Hela världen kan ta skydd i Sverige för de åker hem när deras hemländer är trygga!
Heja Sverige!
Sd 2022 Svärrje 4ever

Lite skillnad på på balkan kriget och detta. Balkan var ju inbördeskrig så många var ju tvungna att dra för att om de återvände så var det nog kört! I detta fall så är det ju hem till gubben och sitt eget igen därav mina tankar.

Att du ens blandar in MENA flyktingar i jämförelse säger ju en del om dig!

Skulle dom dock vilja stanna så helt ok för mig, speciellt dom från Gammelsvenkby!
Citera
2022-02-27, 00:13
Bannlyst
Citat:
Lite skillnad på på balkan kriget och detta. Balkan var ju inbördeskrig så många var ju tvungna att dra för att om de återvände så var det nog kört! I detta fall så är det ju hem till gubben och sitt eget igen därav mina tankar.

Skulle dom dock vilja stanna så helt ok för mig, speciellt dom från Gammelsvenkby!

Det var muslimerna begick fruktsvärda folkmord på Serberna. Alla heder år Serberna som bekämpade dessa onda Muammadaner.
Citera
2022-02-27, 00:21
Medlem
Ja, Sverige ska ta emot ukrainska flyktingar
Citera
2022-02-27, 00:25
Medlem
Skafferns avatar
Citat:

Jaha. Om det är inbördeskrig så är det kört
Annars inte?

Inget krig på balkan idag och ändå är de fortfarande här??
Citera
2022-02-27, 00:27
Medlem
Skafferns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daskyrn
Ja, Sverige ska ta emot ukrainska flyktingar
Varför ska Sverige ta emot icke svenskar?!
Citera
2022-02-27, 00:28
Medlem
Citat:
För att deras and invaderas av ryssen.
Citera
2022-02-27, 00:30
Medlem
Flaklypans avatar
Citat:

Hur Svenska är de i Gammelsvenkby tex? Vill du inte ta emot dom heller? Dom är fan mer värda Sverige än dig! dom har för fan sedan 1721 hållit igång Svenska traditioner och svenska språket i ett annat land!!!
Citera
2022-02-27, 00:33
Medlem
Flaklypans avatar
Citat:
Jaha. Om det är inbördeskrig så är det kört
Annars inte?

Inget krig på balkan idag och ändå är de fortfarande här??

Sluta trolla för fan! Ukraina var ju (är) ett fungerande land där dom flesta människor trivs i och inte ett land / en region som faller sönder pga olikheter!

Jag står fast med att jag tror att dem flesta som flytt nu kommer att åka tillbaka så fort de bara kan, så länge Putin inte lyckas och därmed göra det en del av Ryssland

EDIT: Och skulle så inte vara fallet så kan man direkt se som tex mamman som skulle fly till sin syster i Italien med sina barn ändrade sig och valde att stanna i Polen istället för där skulle hon få jobb! Skillnad på pack som bara vill leva av soc och inte göra rätt för sig! Jag har vart i Ukraina ett flertal gånger och har Ukrainska vänner och dom är tamefan mig inte på samma karta som gangsters Albanier, Maffi Juggar eller MENA människor!
Senast redigerad av Flaklypan 2022-02-27 kl. 00:36.
Citera
2022-02-27, 01:03
Medlem
Skafferns avatar
Varför tycker ni att Sverige ska översvämmas med ickesvenkar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in