Flashback bygger pepparkakshus!
2022-02-26, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anktalare
Nej.

Fronten kommer vara vid Ukraina i många år nu. Har han tid och råd att skapa ett flerfrontskrig?

Många år för Ukraina?
Citera
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Ja låter som något mullrar i bakgrunden.
SVT uppger att Ryssland inom kort kommer slå till "med allt de har" mot Kiev:
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/direktrapport-forsamrat-sakerhetslage
Citera
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamleys
Vilken återverkning på den ryska ekonomis kommer det att ha?
Hur kommer den Moskvabörsen att reagera på måndag.
Hur påverkas en företagare som behöver flytta pengar till europa?
Moskvabörsen ner 20%?
Ryska ekonomin tar fetstryk.
Många Ryska företag lär få enorma problem.
Citera
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av __Alez__
Tror vi Putin har en plan om allt skiter sig? Vilket land flyr han till.?

https://www.youtube.com/watch?v=g1Sq1Nr58hM
Citera
2022-02-26, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zorzarn
Märkligt beskuren film, jäkligt avlång telefon. Sen undrar jag om man verkligen ser batterinivå/wifi-symbol när man filmar med telefon

Såg mer ut som en stor lysraket. Vi måste vara korrekta här annars gnäller Putinisterna.
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag gick in och tittade på staden Sumy och som jag trodde den låg mycket långt upp i norr där Ryssland och Vitryssland borde vara starkast.

What the fucking fuck...hur kunde Ukraina ta tillbaka denna stad från idioterna. Har dom spritt ut trupperna så mycket? Det verkar som om man inte bryr sig så mycket om södra delarna utan koncentrerar sig på att hålla i norr.

Vad ligger bakom den strategin? Men det avgörs totalt i Kiev och jag tror att Ukraina försvarar den staden starkare och starkare.

Det känns inte längre som om Ryssland kan vinna.

Eller så kan det vara en "fälla" , som går ut på att trötta ut motståndaren för att sedan gå till kontring! vem vet?
PUTLER= den lömska vargen!

Jag vet inte hur man tröttar ut motståndaren, men det vet armégeneralerna SÄKERT!
Senast redigerad av svensson1970 2022-02-26 kl. 23:41.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbyboi
Enligt din "logik" så genomför putain nu en "fredsbevarande defensiv försvarsinvasion". Verkligheten säger oss dock något helt annat.

Terror och hot om våld är diktatorernas "verktyg", och det krävs mycket för att acceptera att dö för att försöka störta (eller ens kritisera) dessa vidriga psykopater. Diktatorer, såsom putain och lukashenko, kan inte tolerera någons rätt till självbestämmande, ty om deras "egna" folk fick sådana idéer så skulle dom sitta löst till (eller hänga från lyktstolpar).

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_journalists_killed_in_Russia

"fredsbevarande defensiv försvarsinvasion" har jag aldrig skrivit. Däremot blev Ryssland tvunget.

Tro inte att din "demokrati" är vad folk världen över går och längtar efter...
Citera
Medlem
Aeonas avatar
Flygvapnet kallar in personal, min kompis här fick åka för några timmar sedan trots ett par öl i kroppen. Även P4 i Skövde har kallat in ledig personal idag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
USA tvingar oss inte till något som helst. Vi står upp för våra bröder och systrar när de blir invaderade. Punkt. Sverige är inte med i NATO och hela vår försvarspolitik går ut på att vi hoppas få hjälp när vi behöver det. Det är självklart att vi står upp för Ukraina när Psykopat-Putin anfaller.

Jag pratar inte om NATO utan om ekonomiska sanktioner. EU har varit ganska delade i frågan som USA pådrivit. Därför skrev jag inom "".

Det är EU som kommer ta smällen med Ryssland och USA kommer leverera Gasen för hörde pris bland annat. För ditt brödraskap.

Om Sverige skall gå med i NATO eller ej skall vi avgöra med val under normala förhållanden och inte under en pågående kris.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bamse231
RU paratroopers being deployed right now in the sky over my Kyiv. Will never, ever, ever forgive these days and hours to Putin - and Russia.

https://twitter.com/olex_scherba/status/1497688029808324611?s=20&t=X28-N3_hrGsXxW3Hh9w_hg

Citat:
Ursprungligen postat av fulslickare
Nej, ukrainska nazister dödar barn och startade kriget mot de civila. Väst iscensatte en statskupp i Ukraina och därigenom satte sin marionett.
Betalar fabriken bra? Hur går det med folkölen?

Det var ryssar som startade kriget varpå Ukraina försvarade sig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av absinten
Putin lär inte ha några lakejer på sin sida efter att ha givit en sådan order. Snarare lär han direkt få hela rummet emot sig.
Vem vet om han tar in 45 soldater i rummet. Förstå att karln är galen. Givetvis sitter han på den yttersta koden. Så avrättar han alla "överlöpare" och utser Igor , 23 år från Vladivostok till försvarsminister. ALLT kan hända.
Citera
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Lite insider-information om hur "invasionen" går:

https://edition.cnn.com/europe/live-news/ukraine-russia-news-02-26-22/index.html

Russia's invasion of Ukraine is encountering "stiffer than expected" resistance from the Ukrainian military as well as unexpected difficulties supplying its forces, two senior US officials with direct knowledge tell CNN.

On the battlefield, Russia is suffering heavier losses in personnel, armor and aircraft than expected. This is due, in part, to the fact Ukrainian air defenses have performed better than anticipated in pre-invasion US intelligence assessments. In addition, Russia has yet to establish air supremacy over Ukraine, a senior defense official said, as the Ukrainian Air Force and air defense systems fight for control of the airspace.

Ukrainian air defenses, including aircraft, do continue to be operable and continue to engage and deny access to Russian aircraft in places over the country,” the official said.

Rätt otroligt att Ukraina fortfarande efter 3 dygn har ett fungerande flygvapen och plan i luften.

Tveksamt de har plan ännu. På hela dagen har vi inte sett till en enda film på ukrainska plan medans vi sett ett antal bilder på ukrainska helikoptrar bekämpa rysk troop.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in