Flashback bygger pepparkakshus!
2022-02-26, 22:22
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av löl
Det är fullskaligt krig som visas.
Inga små detonationer.
De som befinner sig i det området kommer att försvinna

Ryssen har plockat fram de stora pjäserna. Visar att de nog är desperata.

Japp ungefär som när Sovjet gick fram mot Berlin 1945. Ca 5% av tyskarna överlevde efter att ryssen använt sina pjäser i 10 timmar.

Lite absurt hette den styrkan som var mest effektiv 1st Ukrainian Front.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upperkutt
Så kan det vara. Men högst troligt ej.

Vore bra dumt att lägga upp falska påhiittade filmer på deras egna nyhetskanal.

Varför är det dumt?

Är det någonstans Ryssland kan lägga ut fakenews är det ju i ryska statskontrollerade medier.

Sedan sprids det på twitter så att nyttiga idioter kan länka vidare världen över.
Citera
Medlem
Jag såg hastigast på live-stream och jag såg att det blixtrade i luften. Men samtidigt såg jag bilar köra lugnt omkring.

Om det blir ett storanfall kommer det nog kl 02:00 i natt. Men jag tvivlar. Jag ser ingen riktig vilja hos inkräktarna.

Dom underar nog vad dom hamnat i och om detta är att slåss "för Ryssland"??
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felstavaren
Tack, du verkar både ha koll och försöker ofta agera för att återföra samtalet till huvudämnet. Det är mer än man kan säga om mig många gånger.

Jag förstår inte riktigt om de gula markeringarna på kartan skall symbolisera områden som kontrolleras av ryssar, områden där det för stunden befinner sig ryssar eller om det är platser som attackeras av ryssar. För de har ju inte plockat Kiev ännu t.ex. Skall man tolka kartan som att de kontrollerar ett område till öster om Kiev eller vad är tanken?

Och har du förresten någon take på varför man inte verkar ha gjort särskilt mycket för att spärra av den västra gränsen ännu?

Kartan är för gammal. Se här istället: https://liveuamap.com/ och här: https://www.scribblemaps.com/maps/view/The-War-in-Ukraine/091194
Citera
Bannlyst
Uppdatering om ukrainska gränsvakter som rapporterats dödade i Moskva och Kiev — RT Ryssland och fd Sovjetunionen

Citat:
Det ryska försvarsministeriet bekräftade också fångsten av ön. Talesman generalmajor Igor Konashenkov sa att 82 ukrainska militärer hade stationerats på ön, att alla gav upp och att ingen skadades. Konashenkov sa att när fångar transporterades från ön, inledde 16 ukrainska flottans båtar förklädda till civila fartyg en attack mot Rysslands Svartahavsflotta.

Konashenkov sa att ryssarna förstörde sex av de ukrainska fartygen och hävdade att amerikanska drönare sågs operera i området, vilket antydde att USA "dirigerade" de ukrainska båtarna. Dessa rapporter har ännu inte bekräftats.

https://www.rt.com/news/550717-snake-island-guards-surrendered/
Citera
Medlem
Ryski MI24 nerskjuten vid Kherson.

https://twitter.com/i/status/1497660416847228938
Senast redigerad av pettersson72 2022-02-26 kl. 22:23. Anledning: Felstavat
Citera
2022-02-26, 22:23
Medlem
Stämmer det att Ukraina avrättar ryska fångar efter videofoto?.... Har en vän från Azerdbadjan som påstår det.
Citera
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Tom Stefan Löfven hade gjort ett bättre jobb än Putin med att skapa välstånd för det ryska folket.

Fan vet om inte Åsa Romson hade lyckats bättre.

Putin lider av sin psykos som säger honom att Ryssland måste förbli en mordisk stormakt. Han ger folket smulor och få framsteg, storhetsvansinnet är större än det ryska folkets lidande 8 dagar i veckan.
Stefan Löfven har ju ett stabilt land med Europas bästa ekonomi och BNP, Putin har styrt att styra upp ett land i kaos. Ett fattigt bondesamhälle, med traditioner från Stalin, Jeltsin o d. Ryssarna har fått det oändligt mycket bättre under Putin, och därför är han så populär.
Ryssarna är inte dummare än vi: en ledare som ger det bättre vill man ha - och det är Putin.
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
❗️❗️❗️KIEV-BOR, OMEDELBART ALLA I SKYDD

Källa: https://t.me/voynareal/10050
Citera
2022-02-26, 22:24
Medlem
UseMes avatar
Har alla helt plötsligt bytt inställning och vill ha kvar våra korrupta politker i Sverige? många har ju velat ha utbyte av regering och allt detta är väl ett ypperligt tillfälle att byta ut skiten mot Putin.
Längtar tills han kommer och frälser vårt land.
Alla feta och handikappade luffare i detta land ska skjutas på gatan
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Stefan Löfven har ju ett stabilt land med Europas bästa ekonomi och BNP, Putin har styrt att styra upp ett land i kaos. Ett fattigt bondesamhälle, med traditioner från Stalin, Jeltsin o d. Ryssarna har fått det oändligt mycket bättre under Putin, och därför är han så populär.
Ryssarna är inte dummare än vi: en ledare som ger det bättre vill man ha - och det är Putin.

🤣🤣🤣
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElonRuskprick
Hur kul om det är sant!

Får fan rysningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto