2022-02-26, 20:47
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamleys
Det jävligaste är att det är unga grabbar som borde sitta på restaurang och skratta som nu måste åka till Kiev för att dö.
Rimligt vore att Putin själv kunde slåss för Ryssland

Han kan väl någon kampsport så det är bara att åka till Kiev och visa ungdomarna som han skicka dit hur dom ska slåss eller är han för feg för det? Han sitter nog och trycker i någon bunker den smygfeta fan.
Citera
2022-02-26, 20:48
Medlem
JamesWebbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Det känns inte särskilt rättvist att jämföra detta med USA invasion av Irak. Iraks armé var gravt underlägsen på alla möjliga vis jämfört med USA.

Ryssland vs Ukraina är kanske inte numerära jämlikar men teknologin är väl ungefär densamma? Kanske till och med fördel för Ukraina om de är beväpnade eller kommer bli beväpnade med vapen från väst?

Jag svarade på en jämförelse med Irak. Jag håller med dig i övrigt
Citera
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erskungligahoghet
Helvete vad vidriga de är. Kommer SVT visa den som de gjorde med pansarvagnen? Förmodligen inte.

Fouad: här är krigsbrotten du söker.

Detta och alla andra illdåd är helt tabu att nämna.

För då skulle ju usa, eu och nato faktisk vara möjliggörare och medansvariga till förtryck, förföljelse, våldtäkter, tortyr, mord och krigsförbrytelser som riktats mot en minoritet i ukraina och att detta har fått pågått i hela 8 år, utan att lyfta ett finger mot detta...

Fy för den lede!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Ännu mer Danmark. En av Danmarks större temaresearrangörer, Albatros har valt att ta bort Ryssland ur sortimentet för 2022 och återbetala alla bokningar. I programmet för 2022 fanns: flodkryssning från St Petersburg till Moskva, Höstlov i St Petersburg, Tsarernas Ryssland och Från Moskva till Stalingrad.

Ägaren tillika grundaren Søren Rasmussen gjorde ett uttalande om Putin och hans styre; och jag citerar: "Vi kan ikke sende folk til en krigsførende nation. De er nogle dumme svin, og vi kan ikke arbejde med den slags mennesker"

Löjligt moraliserande hyckleri. De arrangerar ju även resor till USA, den i särklass mest aggressiva krigförande nationen på jorden sedan andra världskrigets slut.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vryzas
Då kan jag berätta att detta är din lyckodag! Ukrainas president erbjuder alla utländska frivilliga gevär och utrustning. Du kan kan vara en laglig krigande kombatant redan imorrn!

Seså, iväg med dig och se till att uppdatera oss.

Eller håll käften, tönt.

Var försiktig så inte tangenterna slår tillbaka när du är så stor i truten.

Då jag har en aktiv tjänst inom Svenska försvaret så är det de facto olagligt för mig att krigföra för en annan nation, så vida det inte är FN tjänst.
Det hade du vetat om du fått hår på bröstet och flyttat från pojkrummet hos lilla mamsen.

Kom tillbaka när du slutat vara tuff online och faktiskt vågar säga sådana saker face to face.
Det går iof att ordna?...
Citera
Medlem
Asb3rger1337s avatar
https://twitter.com/new_wer1/status/1497562479127416835?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5 Etweetembed%7Ctwterm%5E1497562479127416835%7Ctwgr% 5E%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fsamnytt.se% 2Fislamist-milisen-gar-in-i-ukraina%2F

Så nu går islamist milisen in.
Varför får jag ttp urukhai-vibbar av Allah acbar skriken? De ska gå o döda ett annat land. Svartklädda i formation, ser mer ut som nazister än neonazisterna själva.
Hur kan folk tycka detta e bra elr coolt. De är grisar allihop. Maskulina bajs-samhällen där maffia och mord styr samtalet.
Citera
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenKamrat
Du har sagt såhär enda sen kriget började. Mariuopol e nära på att falla, kharkiv e nära på att falla, kiev e omringat och kommer strax att falla.

Ja, men så är det också.
Odessa, Mariuopol, Kharkiv, Kiev mfl kommer att falla inom kort.

Men att inta städer är en komplex operation.
Det tog 28 dagar för tyskarna att inta Warszawa.

Jag försöker förmedla så opartiskt som möjligt och med så många faktauppgifter jag kan.

Senaste kända siffror på antal utslagna pansarvagnar är tex:
- ukraina meddelade i går att de slagit ut ett 50-tal ryska pansarvagnar
- ryssland meddelade idag att de slagit ut 76 ukrainska pansarvagnar.
Citera
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebno1
Dom Ukrainare som kommer komma till Sverige tror jag inte kommer köra sittstrejker på bussarna för att flyktförläggningen inte passar deras behov.

Var jag mot att släppa in folk 2015? Japp. Är jag det 2022? Nej, och varför? Ja det står här ovanför.

Flyktingströmmen från Ukraina består av kvinnor och barn, till skillnad från flyktingar från Afrika och arabländer som består av män.

Redan där syns likheter mellan Ukraina och vår nordiska kultur.
Vi sätter kvinnor och barn i säkerhet i första hand.
Citera
2022-02-26, 20:49
Medlem
Salcinns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Ryssland har fört kring under flera år i Syrien. Det har använt tusentals missiler, kryssningsrobotar etc. Det har inte utarmat den ryska armén, som är superstark. Dagens Ukraina visade sig vara en munsbit, som väntat. De hårdföra nazistiska styrkorna i öst kommer snart att utplånas.

Du transporterar inte vapen genom en skog. Du använder skogsvägar i så fall och dessa är inte supertäta. Ryssland kan bomba sönder dem. Men det finns många alternativ. Slutsatsen är i vilket fall, Kievs dröm om nya vapen är blott en dröm.

Hur många videos på utbrända ryska kolonner,nedskjutna helikoptrar och söndersprängda stridsvagnar ska det krävas innan du förstår att Ukraina verkligen inte var den munsbit Putin trodde. Flertalet misslyckade operationer och ofantligt stor spridning på videor där den Ryska militären ser ut som amatörer. Att Ryssland kommer segra är uppenbart men med oerhört större kostnader än förutspått.
Citera
Medlem
ElonRuskpricks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felstavaren
Här kommer den första tjetjenska förlusten, en general(?) vid namn Magomed Tushayev.

https://twitter.com/olex_scherba/status/1497640933625577473?s=20&t=XpM39e4Yw2qBTnZVUtYRDA

Den första men långt ifrån den sista.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Det rullar in nytt ikväll just nu.
Bara stridsvagnar 200st+ och det har rapporterats att termobariska enheter körs igenom här också.

Japp, det är hur mycket som helst. Men det som de förstörde var betydande. Men det är som jag sagt hela tiden, det som rullar från Belarus och mot Kiev kommer inte gå att stoppa, tids nog kommer de nå fram, förluster till trots.

Men, om det som sägs officiellt nu stämmer (och det som sägs officiellt måste ha en viss bäring), att de fått stopp på ryssen i Öst och klarat av att hålla Kharkiv så är det massivt stort.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamleys
Det jävligaste är att det är unga grabbar som borde sitta på restaurang och skratta som nu måste åka till Kiev för att dö.
Rimligt vore att Putin själv kunde slåss för Ryssland

Det är förjävligt Alltihop! Ingen ska behöva dö på det här sättet! Du har rätt! Alla politiker och makthavsre åker ut och krigar mot varandra om de nu tycker det är så kul..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in