2022-02-26, 17:13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Helt underbart att få se Tjetjenerna anlända till slagfältet och göra slut på globalistlakejerna.

Hoppas vi får se Zelenskyj dingla i repet på Majdan till segrarnas jubel.

Förr eller senare kommer det att bli så. Återstår att se om Putin har sina ministrar, sina generaler och det ryska folket på sin sida vid det laget. Och om presidentens död innebär slutet på kriget. Sverige skulle enligt regelboken inte ha gett upp för att kungen eller statsministern var död. Varje meddelande om att motståndet ska upphöra är falskt...

Å andra sidan finns det de som påstår att svensk polis hade stående order att med alla medel förhindra en eventuell mobilisering för att undvika onödig blodsspillan i händelse av krig. Med andra ord att invasionsförsvaret var en kuliss. Men sanningshalten i det är minst sagt tveksam.
Citera
Medlem
jannesvansloss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettersson72
Helskotta vad man mår bra av såna här klipp förstörda ryska konvojer

https://www.youtube.com/watch?v=YcbK...SehzadeMontage

Så ryssarna säger att de slagit ut allt ukrainskt luftförsvar men ändå sköt Ukraina ner två ryska transportplan inatt med fallskärmsjägare som även USA bekräftade.

Den där kratern är det finaste jag sett. Vägbomb? Alldeles för perfekt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Om likkistor börjar strömma in i Ryssland så minskar säkert Putins popularitet markant, men...
Helt nyligen antogs en lag om att massgravar är tillåtna och den ryska armén har tillgång till fältkrematorier så det blir kanske inte så många av de hittills närmare 5 000 stupade ryssar som kommer hem.

Stupade ryssar går nog att hantera om man bara får en triumf till sist.

Men måste man fly med svansen mellan bensen så kan allt falla samman.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Helt underbart att få se Tjetjenerna anlända till slagfältet och göra slut på globalistlakejerna.

Hoppas vi får se Zelenskyj dingla i repet på Majdan till segrarnas jubel.

Vad är ryssland isf om inte ett globalist projekt där putin underkastar sig minoritetsgrupper? Det enda som skiljer ryssland från väst i det avseendet är hbtq-motståndet, men muslimskt våld är ju en del av statsbygget dock. Det finns ju inte ens en nationell kultur.

Finns ändå några färska bilder på tjetjener i bitar.

Zelensky är nog rätt beredd på att dö, han har redan gjort sitt val.
Frågan är hur många ryssar som Putin vågar offra innan besvikelsen ökar på hemmaplan.
Än så länge så finns det fler människor som är beredda på att ta till vapen i Kyiv än vad det finns ryska miliärer i hela världen och det är desto enklare att försvara sig än att anfalla en stad.
Citera
2022-02-26, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Om han gör det förlorar han på hemmaplan. Den ryska och den ukrainska befolkningen har band mellan sig, folk har släkt, vänner i Ukraina.

Frågan är om det är tillräckligt kostsamt för Putin att förlora på hemmaplan?
Ett folkmord i Europa är dessutom något som skulle kunna få NATO att omvärdera sitt ställningstagande.
Citera
Medlem
JurgenPommerenkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhatTheHeck
Av allt det jag skrev så tog du ut det där?
Som sagt, du verkar inte ha alla hästar hemma. Och ett tips, om de skulle bli krig så gör du klokast att lägga ner med att klanka ner på invandrare för att om du nu vill ha NATO i Gotland….. så kanske du lär bli besviken för alla deras soldater är… håll i hatten: Invandrare… som sagt du verkar inte helt 💯

https://www.dn.se/varlden/experter-g...ill-ostersjon/
Citera
Medlem
Salcinns avatar
Allt är verkligen inte spekulationer finns ju flertalet videos som styrker flera nedskjutna flyg och helikoptrar. Även flera utslagna stridsfordon. Ryssland har som mål att slå ut hela Ukrainas militära förmåga och då måste man inta större delen av Ukraina. Detta har och kommer kosta Putin mycket mer än han trodde.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konfucius2
Kom ihåg!

En ny FOI-rapport visar hur Kina kan gynnas av kriget i Ukraina. Landet vägrar kalla den ryska krigsattacken för en invasion och bedöms spela en viktig roll i kulisserna. ”Ryssland har Kina i ryggen och det tror jag är ytterst viktigt för deras agerande,” säger Björn Jerdén vid Utrikespolitiska institutet.

Kineserna lurar i vasen
Och kan säkra all Kol, Olja, Gas, Järnmalm och Timmer de behöver genom att sätta in några "fredsbevarande" trupper att skydda de stackars kinesiska minoriteterna i östra Sibirien. Det blir en promenadseger om Folkmordsrepubliken valde att inte betala för råvarorna.
Citera
Medlem
Cobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Jag håller i stort sett med, men jag tror att de delar som ockuperades under det åtta år långa kriget från 2014 till för några dagar sedan kommer att vara kvar i Rysk ägo.

Ryssar protesterar också mot Putins anfall mot Ukraina trots att de vet att de blir tagna av polisen och får mycket höga böter med ryska mått mätt (€ 100).

De ryssar vi känner i Ryssland berättar om att sociala media stängs ner och/eller rensas från allt utom recept och gulliga bilder på hundar och katter och så får naturligtvis Putins propaganda vara kvar.
Visst kan det bli kvar i rysk ägo beroende på hur kriget går sig och på hur taktisk och kall Zelensky/Ukraina kan tillåta sig vara.

Jo, propaganda-apparaten är stor i Ryssland..

Mvh
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Smaka-mig
Ukrainare som mosar ryska militärt stridsfordon.
https://t.me/CIG_telegram/17888

Håller soldaten en NLAW?

En polare sa "Fan, jag känner mig patriotisk när jag ser sånt här. Och jag är inte ens från Ukraina."
Citera
Medlem
rokossovskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jannesvanslos
Trist att underrättelsetjänsten missat alla de Robot 57 som anlänt till Ukraina från UK som används för att göra pulver av Ryssarnas fordon.

Före Ryssland startade den fredsbevarande operationen sände Väst enorma mängder vapen till Ukraina via flyg. Denna väg är nu stängd och via marken lär inte många vapen komma fram.

Det är ju därför juntaledaren i sin desperation ger civilbefolkningen, som aldrig använt ett vapen, automatvapen och uppmanar dem att tillverka brandbomber. Ungefär på den nivån ligger nu den Ukrainska försvarslinjen, förutom i Öster där det återstår för Ryssland att ringa in och utplåna de hårdföra nazistiska förbanden.
Citera
Medlem
Barbara777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ivanhoe1881
Sen då? När han bytt ut hela styret mot ryssvänlig regim. Hur ska de få med sig landets befolkning som inte vill ha något med Ryssland att göra? Upplagt för en lång konflikt.
Man kan vända på frågan: hittills var det en hotdogvänlig regim, med 13000 civila dödsoffer i Donbass. Hur skulle de få med sig landets befolkning som inte vilel ha något med hotdogskiten att göra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in