2022-02-26, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novakolia
Att folk ens ifrågasätter eller undrar om det ens skett ett folkmord i Donbass sedan 2014 är häpnadsväckande och visar hur oinformerade de flesta härinne är. Hela världen känner till detta förutom ni tydligen.

För källor se mina tidigare inlägg alternativt gå in på Wikipedia själva och sök "conflict Ukraina".

Nej ge mig en länk
Citera
2022-02-26, 17:00
Medlem
Cobas avatar
Citat:
Att folk ens ifrågasätter eller undrar om det ens skett ett folkmord i Donbass sedan 2014 är häpnadsväckande och visar hur oinformerade de flesta härinne är. Hela världen känner till detta förutom ni tydligen.

För källor se mina tidigare inlägg alternativt gå in på Wikipedia själva och sök "conflict Ukraina".
Hela världen förutom hela världen och bara ryssar som tar information från RT verkar veta. Ajdå.

Kämpa på Ukraina, ni vinner. putin vet att hans dagar är räknade.
Ukrainas vinst kommer även bli vår vinst då det finns en chans att vi kommer slippa dessa tröttsamma troll ett tag framöver sen.

Mvh
Citera
Medlem
yidarmy123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jhww82
DU är medveten om att Ryssland skitit i det blå skåpet för all överskådlig framtid? Inga företag förutom kommer investera i landet på minst 20 år

Eller så är det embryot till en ny världsordning vi nu bevittnar? Kina och Indien har inte fördömt ryssarna - just saying..

Kina är inte direkt något ökenland som vissa verkar tro. Kina hade kunnat få många många svenska företag att helt gå under om de strypte sin export till Sverige, och det är ju inte direkt bara Sverige som har sålt ut sig till Kina. Hela jävla västvärlden har bakat upp den här kakan.

Bon appetit!
Citera
Medlem
likebananass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjoelk-kanna
Jag fattar inte riktigt grejen med att bunta ihop Ukraina med det lösa begreppet väst. Ukraina är väl ett slaviskt folk precis som alla andra slaver? Att det dör Ukrainska barn är en skymf mot mänskligheten, men det är inte på något vis ett hot mot västvärlden i sig.

Putler verkar vilja inbilla folk att ett besegrat Ukraina är att besegra västvärlden, eller något sådant trams.

Jag håller med. Men begreppet "väst" har väl olika tolkningar. Ibland geografiskt, ibland politiskt och ibland Putinskt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ballobas
Du verkar ju inte fatta att det finns ryska människor i Ukraina som illa behandlade av Ukraina.
Om det nu är sant, vilket jag tvivlar på, berättigar det en fullskalig invasion av Ukraina som är en suverän demokratisk stat och som inte har något med med Ryssland att göra?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
Sverige hade redan innan det här bröt ut sålt vapen till Ukraina. Bland annat ROBOT 57 som de nu använder hej vilt. Det står på Ukrainas önskelista att de vill ha fler sådana från Sverige. Jag har svårt att förstå varför vi ska sälja och ge dem vapen. Vi har inget med det här kriget göra. Vi borde hålla näsan därifrån.

Håller med dig helt där! Men de känns som Ukrainas president typ vill dra in Sverige i smeten. Aftonbladet gör ju ej saken bättre när man läser att Ukrainas president har skickat en önskelista över de vapen de vill att SVERIGE ska bidra med. Sånt här läser ju Ryssen och de känns som median kommer orsaka starten på kriget.

Läste att någon postade ett citat från the Gaurdian där det stod att Tyskland och Nederländerna har skickat in vapen…

Är inte sånt här ”känslig” information i dessa tider? Vad fan pysslar median med?!?
Citera
Medlem
sardinisardiniens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
De vet inte vilka de krigar för?

The people of Donetsk and Lugansk celebrate after 8 years of war and over 10,000 deaths (mostly women children and elderly.)

https://odysee.com/@Marine1063:0/8-Y...lebrates-Now:0
Dom kan ju alltid flytta till Ryssland?
Citera
2022-02-26, 17:01
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Sluta vara ett barn

Så du är den vuxna i rummet eller? Sluta trolla och sluta sprida dynga överallt. Bara för att du skrivet nått är det inte sant! Skulle säga att det du säger är 99,9 % skit!
Citera
Medlem
Felstavarens avatar
Avseende alla dessa fjompiga nazistanklagelser som riktas mot Ukraina så bör det nämnas att de ryska legoknektarna i Wagnergruppen inte verkar ha några som helst problem med att det förekommer nazister i deras egna led.

Här har vi en bild på högsta hönset Dmitry Utkin, notera tatueringarna. Här har vi en rysk legosoldat som valt att gå i fält iklädd en lustig hatt.

Det finns mycket att läsa om nazistideologins ställning hos ryska legosoldater för den som är intresserad av ämnet. Generellt sett räcker det dock att konstatera att ryssarna skiter fullständigt i vem som är nazist eller inte, de är bara intresserade av att använda det som en av alla alla otaliga anklagelser i sina tjatiga propagandakampanjer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Felstavaren
I vanliga fall är jag ganska kritisk till vapenexport och liknande överlag, men nu är det inte rätt läge att sitta på den höga hästen. Ukraina angrips militärt och behöver allt stöd de kan få, särskilt sådant stöd som hjälper dem att mota tillbaka sin angripare.

Håller med.
Anser rent moraliskt att Sverige vare sig ska syssla med vapentillverkning eller vapenexport, men om vi nu gör det anser jag att vi har en skyldighet att stödja ett demokratiskt europeiskt land under angrepp. Det finns vissa hinder i svensk lagstiftning mot detta, men även möjligheter att kringgå.
Citera
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freders
Känns som en sådan person skulle kunna rätt bra kvalitet på sin uppgifter. Han skulle inte sprida dom annars.

Där kom det igen "Känns som att..."

Ungefär den nivån ni människor fulla av hat håller. Känns ju som si och så.

Jag tycker det känns som ren propaganda som pumpas ut mot Ryssland konstant. Inte läst en enda negativ utveckling eller sak om Ukraina.

Majoriteten de skriver ut är alltså vinklat och känslodrivet skitsnack.

Skulle vara kul att se vad en person i ställning skulle få för respons om han eller hon skrev sakliga artiklar och delade bekräftad information istället.

Skulle den vara positivt för Ryssland blir det ett nytt "me2" Putin Style.

Men att folk ens tror "Putin är skogstokig för han trodde det skulle ta EN TILL FYRA dagar" är absolut galenskap i sig.

Är det typ grejen judemedia sysslar med? Känns som det är samma visa varje gång, samma propaganda som bara rullas ut konstant.
Citera
Medlem
Smaka-migs avatar
Ukrainare som mosar ryska militärt stridsfordon.
https://t.me/CIG_telegram/17888

Håller soldaten en NLAW?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in