2022-02-26, 16:52
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bostonrose
Du är medveten om att Zelensky har riktiga nazister som soldater?
Finns det låtsasnazister också?
Så en jude styr alltså en nazistarmé. Vilket intressant värld, det svänger fort alltså.

Och här kommer den kommunistiska diktatorn och ska frigöra världen från dessa onda krafter..

Hur slutar sagan?
Citera
2022-02-26, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mayahem
Han föddes inte som psykopat. Det går jag med på, men han utvecklades till det. Att förinta alla judar på hans kommando kom vid slutet.
Hitlers judehat kom ”oväntat” vid andra världskriget. Han hade inte det tidigare.

”Samma sida” har dykt upp hos Putin, den här gången är han på väg att skicka tillbaka jorden till stenåldern.

Var så j-vla säker på det jag skriver unge man.

Men nej. Att vara psykopat eller helt sjuk i huvudet på annat sätt är inte samma sak. Men det är väl förvisso semantik. Jag förstår var du säger, men psykopati är något helt annat. Dock har du helt rätt i likheterna.
Citera
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Gäsp. Ta ut Psykopat-Putins kuk ur röven och stå upp mot honom istället för att sitta och njuta av att vara rövknullad.
Putin har kört Rysslands ekonomi i botten. Förutom att vara psykopat håller han på att krossa hela Ryssland – invasionen av Ukraina kommer vanliga ryssar få betala för under lång tid framöver.

Ja okej, du bemöter inte fakta öht och är bara full av hat. Jävla hycklare. Hoppas Putin tar över och skickar idioter som dig åt helvete.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grovtbrott
Igår postades det en video i tråden där just lik från den tjetjenska styrkan låg utspridda vid en lastbil. Så klart att dom inte erkänner förluster. Bara för att dessa tror på Allah gör inte dessa till bättre soldater

Så kn det nog vara. Nej så är det inte men dom är fruktade.
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novakolia
Exakt propaganda ägnar sig bara ryssarna åt....sov vidare.
Aha! Är det så de säger i de ryska trollfabrikerna? Du tror på fullaste allvar att resten av världen har små chatt-töntar som sitter och chattar i andra länders internet-forum? Nu börjar jag fatta hur Psykopat-Putin lyckas lura lättlurade och ryggradslösa ryssar att sitta och sprida bajs i forum på nätet.
Citera
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Världen är sällan svart eller vit.

Men det är helt klart att Putin invaderade Ukraina, ingen tveksamhet finns där.
Hur flyttar vi fram demokratins globala inflytande i nuvarande situation?
Citera
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av likebananas
As Ukraine enters its third day of Russian bombardment following President Vladimir Putin’s invasion this week, a senior defense official said Saturday that Moscow has become "increasingly frustrated" by the lack of momentum.

"We have indications that the Russians are increasingly frustrated by their lack of momentum over the last 24 hours, particularly in the north parts of Ukraine," the senior defense official said. "We also continue to see indications of viable Ukrainian resistance."

Dvärgens möte med något vasst kommer närmare

Hoppas!
Citera
Medlem
Bostonroses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UseMe
Du är ju uppenbarligen grovt efterbliven.
Han kommer från en sväng och sen ger på full fart när den inte är upprättad än vilket utlöser sladden. Och du verkar ha noll koll på hur en bandvagn fungerar. Man ger gas åt en sida i taget.
Jag har kört flertal bandvagnar inklusive tank inom det svenska försvaret. Och vet hur lätt det kan vara att få sladd.

Jag läste nånstans att det var en ukrainsk förare och att det var bekräftat från försvarsdepartementet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhatTheHeck
Vad yrar du om nu? Skrivit flera gånger att på karta så har Gotland 0 värde för världen och att Sverige är helt ointressant för NATO. Är du övertygad nu och de därför du yrar vidare nu om hur mina känslor är 😂.

Skriver enbart fakta och man märker att du tror hela världen bryr sig om Sverige, så är ej fallet. Vi ska vara tacksamma om Danmark eller Norge tar emot oss som flyktingar ifall ryssen kommer.

Ger Sverige Max 3 dagar sen är armén bortblåst. Vi snackar om Sverige där stridsmoral lär vara i någon timme eller två sen ger de flesta upp
3 dagar? Ungefär så länge ukraina hållt ut och då har dom en president som är beväpnad och går runt på gatorna, är inte sveriges statsminister kvinna? Sverige hade hållt ut ett halvt dygn och det är generost.
Citera
2022-02-26, 16:54
Medlem
letspanics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
De vet inte vilka de krigar för?

The people of Donetsk and Lugansk celebrate after 8 years of war and over 10,000 deaths (mostly women children and elderly.)

https://odysee.com/@Marine1063:0/8-Y...lebrates-Now:0

Trovärdigt
Citera
Medlem
jhww82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bostonrose
Du är medveten om att Zelensky har riktiga nazister som soldater?

DU är medveten om att Ryssland skitit i det blå skåpet för all överskådlig framtid? Inga företag förutom kommer investera i landet på minst 20 år
Citera
Medlem
Cobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Det går trögt för ryssarna just nu, men visst kommer de att vinna i slutänden?

OBS att jag inte står på Rysslands sida.
Det beror på vad du menar med vinst.

Putins mål eller uppdrag är att militärt vinna över Ukraina och sätta in en marionettregering.

Det har dock visat sig att det finns ett massivt motstånd mot det. Även i de östra delarna. Kanske trodde putin på sina egna tal?
Kriget kommer inte vinnas snabbt kan vi nog konstatera nu.

För varje dag som går desto osäkrare blir putins famtid. Oligarkerna gillar inte att se sina tillgånger gå upp i rök och många militärer och andra vill inte se Ryssland gå upp i rök (här menas ekonomiskt och framtidsmässigt).
För varje dag som ryssland håller igång kriget ju längre tid kommer de backa in i framtiden.
Dels p.g.a. av sanktionerna, dels pga den interna instabiliteten som skapas i Ryssland.

Om de tänker försöka snabba på en vinst med fula medel desto mer accelererar ovanstående.
Den internationella avskyn växer och Rysslands tid som paria blir längre.
Den ukrainska befolkningens avsky växer och det kommer bli nästan intill omöjligt för en marionettregering att existera.
Total järnridå och isolering och repression skulle krävas.
Vilket bara skulle multiplicera ovanstående.

Enligt mig kan putin inte vinna längre. Det är kört och jag tror både han och Lavrov vet det.
Nu vill jag helst se generalerna som också inser detta hjälpa Ryssland genom att hjälpa putin med pensioneringen.

Min gissning är att Ukraina kommer diktera fredsvillkoren. Belägringen av Luhansk, Donetsk och Krim avslutas och blir under ukrainsk kontroll igen.

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in