2022-02-26, 12:27
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Vår Kristallnattkula spår:

Små grupper av liberala överlevare som lyckligt slumpvis b-funnit sieg i radiumskugga kommer med klubbande, (tänk dunkadunka) stickor å strån i en gång blänkande, nu busigt skitiga citykärnor föra Den Liberala, Humana Värdegrunden™ vidare med sina numer vevade handjobbsladdade iPhones å iPod Pro's.

PRide f ag an kommer fyllas av friska västanvindar å än en gång vaya con dios över ruinerna.

S ureplansliberalism å kackerlack'er går inte släcka.
Citera
2022-02-26, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Bright
Det räcker med att NATO väljer att stödja Ukraina militärt. Putin sätter in kärnvapen mot NATO:s militär. NATO svarar med kärnvapen på ryska trupper. Sen fortsätter det eskalera tills hela Europa är sönderbombat och vi har atomvinter på jorden.

Mänskligheten dör dom kommande åren på grund av missväxt inom jordbruket.

Sannolikhet: 1/100.
Jag har läst begreppet atomvinter är överdrivet och inget som inträffar för att ett gäng atombomber sprängs. Om det stämmer är jag inte säker på men det verkar troligt.
Citera
2022-02-26, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Bright
Det räcker med att NATO väljer att stödja Ukraina militärt. Putin sätter in kärnvapen mot NATO:s militär. NATO svarar med kärnvapen på ryska trupper. Sen fortsätter det eskalera tills hela Europa är sönderbombat och vi har atomvinter på jorden.

Mänskligheten dör dom kommande åren på grund av missväxt inom jordbruket.

Sannolikhet: 1/100.

Ukraina har bett Sverige om vapen att bara använda defensivt.
Om Sverige gör detta mitt under pågående så dras vi in.
Snälla, rara makthavare i Sverige tänk er för för i helvete!

Jag vill inte bli inblandad i detta!
Att skicka vård, filtar, mediciner är en sak, men inte vapen!!!
Citera
2022-02-26, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1488hh
Jag har läst begreppet atomvinter är överdrivet och inget som inträffar för att ett gäng atombomber sprängs. Om det stämmer är jag inte säker på men det verkar troligt.
Det radioaktiva nedfallet kommer vara ett dödligt hot mot allt liv på planeten även utan en atomvinter.

ERGO: Ett kärnvapenkrig kommer att innebära slutet för denna världen och därmed för mänskligheten.
Citera
2022-02-26, 14:31
Medlem
Symptms avatar
Någon som tror rysk militär eller pro ryska separatister kommer provocera fram attacker mot NATO militär längre fram i kriget?
Citera
2022-02-26, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Symptm
Någon som tror rysk militär eller pro ryska separatister kommer provocera fram attacker mot NATO militär längre fram i kriget?
Det är väl inte ett helt otänkbart scenario men bara om Putin sitter kvar i Kreml.
Citera
2022-02-26, 14:38
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1488hh
För 30 år sedan fanns ca 100000 bomber gripbara, med god vilja kanske 10000. Skillnad nu mot förr är också att många ryska inte kommer att kunna levereras mot mål och blir liggande i lager eller söndersprängda konventionellt. Slutsatsen är att släpps en bomb kommer eskalering att ske men stanna på runt tio bomber. Ingen atomvinter åstadkomms av det.
Citera
2022-02-26, 15:12
Medlem
En intressant sak angående atombomber, under Koreakriget övervägde USA att använda atomvapen, men pga den bergiga topografin där tog man bort det alternativet för att bomberna skulle ha liten effekt och Ta bort rädslan för vapnet
Citera
2022-02-26, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
För 30 år sedan fanns ca 100000 bomber gripbara, med god vilja kanske 10000. Skillnad nu mot förr är också att många ryska inte kommer att kunna levereras mot mål och blir liggande i lager eller söndersprängda konventionellt. Slutsatsen är att släpps en bomb kommer eskalering att ske men stanna på runt tio bomber. Ingen atomvinter åstadkomms av det.
Rysslands kärnvapenbestyckade u-båtar har nog ensamma förmågan att starta en atomvinter.
Citera
2022-02-26, 15:20
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Rysslands kärnvapenbestyckade u-båtar har nog ensamma förmågan att starta en atomvinter.
Det har de inte, men kärnvapenkrig behöver inte betyda att alla atombomber används. Tvärtom är troligare, och enligt mig är det mest troligt att det blir väldigt få sprängda.
Citera
2022-02-26, 15:21
Medlem
Kalas-Kukens avatar
Jag har köpt en lastpall med aluminiumfolie, så jag kan skydda min bostad och mig själv mot strålning.

Har även skrivit en motion till kommun att göra en gigantisk aluminiumkupol över några sjöar här i närheten så det inte kommer strålning in i vattnet.

Mänskligheten kommer återuppstå där det finns mest aluminiumfolie som skyddar mot strålning, vi behöver några kvinnofolk hit också som inkubatorer.
Citera
2022-02-26, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalas-Kuken
Jag har köpt en lastpall med aluminiumfolie, så jag kan skydda min bostad och mig själv mot strålning.

Har även skrivit en motion till kommun att göra en gigantisk aluminiumkupol över några sjöar här i närheten så det inte kommer strålning in i vattnet.

Mänskligheten kommer återuppstå där det finns mest aluminiumfolie som skyddar mot strålning, vi behöver några kvinnofolk hit också som inkubatorer.
OK. Hur länge räcker dina förnödenheter där bakom folien?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in