Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-26, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagerkommandant
Se och njut!
https://mobile.twitter.com/soleyman_1/status/1497454388088127490

Ryssarna blir BBQ.

Slava Ukraini !

Svårt att invadera ett land där inte bara militären bjuder på delikat motstånd, utan hela civilbefolkningen håller emot. Jag har en gnutta hopp, trots dåliga odds för Ukraina.
Citera
2022-02-26, 13:53
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
är det nån som vet varför alla ryska fordon har Z på dem ?

Operation Zelensky kanske
Citera
2022-02-26, 13:54
Medlem
camos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Polackerna kan starta tredje världskriget. Vad ska de där och göra? Ryssland har i stort sett redan förlorat. Om NATO lägger sig i direkt så har Putin hotat med katastrofala konsekvenser.

Bara för att Polen är ett Nato-land betyder inte det att allt de gör är att likställa med att Nato gör något. Polen kanske har stake nog att stå upp för ett europeiskt grannland.
Citera
Medlem
rokossovskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jhww82
Det går vidare till generalförsamlingen och där röstar alla världens länder förutom Nordkorea. Hur tror du den omröstningen kommer att gå?

Generalförsamlingen beslutar inte i fråga om sanktioner. Det är en slags diskussionsklubb och har ingen inverkan på internationell rätt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Hur oansvarigt var det från början av Putin att attackera? Det var ju ändå han som började mördandet.
Kungen bestämmer lagen, han följer den inte.
Citera
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Ja, mest handeldvapen från Tjeckien om jag minns rätt?

Huruvida leveranser når fram vet jag inte, men antar att det fungerar just nu, då stridigheterna verkar vara fokuserat lokala.
Längre fram kommer det till att bli svårare att nå in, om ryssarna avancerar.
Verkar stämma, olika typer av handeldvapen + en massa ammunition.

Försvarsminister twittrade (översatt google translate):
Citat:
Machine guns, submachine guns, sniper rifles, pistols and equivalent ammunition worth 188 million. The government on Saturday approved further aid to Ukraine, which is facing a Russian attack. The Ministry of Defense also provides immediate transport to a place designated by the Ukrainian side. Our help does not end.
Det fetade verkar indikera att det kan komma mera.

https://twitter.com/jana_cernochova/status/1497488790792949761?cxt=HHwWgsC-5eCHk8gpAAAA
Citera
Medlem
jhww82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Det enda sättet att få stopp på detta är att röja Putin ur vägen och de enda som kan göra det är ryssarna själva. Ju längre Ukraina håller emot desto större är chanserna att detta ska ske. Jag tror även Putin inser detta vilket gör det hela så mycket farligare. Hur kommer han att agera?

Tror också det kan bli farligt. Någon i hans inre krets måste avliva honom innan han sätter hela världen i brand med atombomber.
Citera
Medlem
D3adknights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oldman49
Det här inlägget är verkligen en megafon för rysk propaganda. Fake News och desinformation

Jag vet, tycker individen är genomvidrig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Losnut
Han har vägrat evakuering och befinner sig i Kiev där han genom medier manar sitt folk till kamp och vägra kapitulation. Där blir hans religion irrelevant! Kan du se någon västerländsk ledare gör detsamma? Om mot förmodan ryssen forsätter sin expansion mot Sverige kommer varenda politiker dricka champagne på ett amerikanskt lyxplan innan ryssen nått östersjön.

Ryssland har inte manpower för att invadera fler länder just nu som tur är kanske om 10 år och med support av Kina.
Citera
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
så du menar om man skjuter raketer från belarus territorium så är dom inte inblandade ? ryssar attackerade från flera håll inklusive artilleri och robotar, självklart man använde belarus till just detta, deras territorium

Det har jag inte sagt. Jag bemötte bara påståendet att Belarus skulle ha trupper inne i Ukraina, vilket inte verkar stämma. Seden vet vi inte vad som är sant ens gällande dom där påstådda robotattackerna från Belarus.
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Vi ser ingen "invasion" att tala om än:

https://pbs.twimg.com/media/FMgUnvQXoAIwmgt?format=jpg&name=large

Det är ju endast pga Ukraina står emot
Citera
2022-02-26, 13:55
Bannlyst
Citat:
är det nån som vet varför alla ryska fordon har Z på dem ?

För att man inte vill att ryssarna ska börja skjuta på sina egna under den efterblivna rattfyllan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in