Citat:
Ursprungligen postat av
Termos99
Sovjet och Nazi-Tyskland var bästisar, utan Sovjet hade Hitler inte blivit det han blev. Alla borde läsa om Molotov Ribbentropp pakten.
Ukraina vill ha fred och bestämma över sitt eget land, Putin vill ha krig. Det är uppenbart. Vad jag vill är att vara sig ryssar eller ukrainare dör, detta krig är onödigt! Fattar inte Putin att vare sig döda ryssar eller ukrainare är något vi vill se. Världen vill ha fred.
Ja, världen vill ha fred. Jag vill ha fred, men om det inte går att lösa fredligt och ena sidan fortsätter att mörda både civila och rebeller, då måste något göras. Ukraina har haft chansen att lösa det i 8år, västvärlden och dess stationerade marionett i Ukrainska regimen hade kunnat se till att lösa det. Men nej, de fortsatte fnysa och skita i vilket. För en död ryssvän är en bra ryssvän? Eller hur är det majoriteten här säger?
Det tråkigaste är att det är just väst som öppnat vägen för separatister att få sin vilja godkänd. Kosovo var det första, där mängder av folk från bägge sidorna miste livet och nu kommer nästa konflikt där mer folk mister livet. Tragiskt och jävligt onödigt, men USA och NATO gör det dem är bäst på, hetsa fram konflikter och sälja mer vapen.
Du kanske tror att jag är någon typ av Rysslands älskare, absolut inte. Kollar vi till historien hur Sovjet lurade in svenska arbetare under uppfattningen av ett utopi, som senare visade sig falskt och blev både mördade och skickade till arbetsläger. Så är det inte någon rolig historia dom har, men samma gäller USA. Men av någon anledning så är västvärldens krigsbrott helt okej, medans öst är fel. Båda sidor är fel i mitt tycke.
Sen att Ryssland är super militantiska och aggressiva med deras $60.7 miljarder till militär om året, vad är inte USA med sina $778 miljarder? Det är mer än 10x vad Ryssland lägger, varför? För att försvara sitt land som aldrig blivit angripet förutom Pearl Harbor som dessutom hetsades fram genom sanktioner, trotts det utåt helt och hållet skulle hålla sig utanför omvärldens konflikt. USA behövde en anledning att gå in i kriget, och PH blev det som gjorde det OK och fick amerikanska folket att stödja det. Var det rätt att sätta in sanktioner mot Japan? Absolut, Japan var en av de vidrigaste nationerna under kriget. Dock inte rätt att trycka in två kärnvapen när kriget i princip var över.