2022-02-26, 13:49
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NixonGonzales
Det finns massiv kritik inom Ryssland angående Putins invasion av Ukraina. Se de demonstrationer som skett i st Petersburg och Moskva, Ryska mödrar vill ha hem sina söner levande. Nu finns motståndet även i Duman och bland högt uppsatta militärer. Just nu sker förmodligen en balansakt mellan Putin trogna och de som vill ha bort honom, återstår att se vilken sida som vinner! Om fler vågar sig ut på gatorna och visa sitt missnöje så vågar nog fler politiker och militär organisera en kupp för att avsätta Putin, det finns tyvärr inga andra vägar att gå för ett regimskifte i Ryssland.
Det enda sättet att få stopp på detta är att röja Putin ur vägen och de enda som kan göra det är ryssarna själva. Ju längre Ukraina håller emot desto större är chanserna att detta ska ske. Jag tror även Putin inser detta vilket gör det hela så mycket farligare. Hur kommer han att agera?
Citera
2022-02-26, 13:49
Medlem
Cobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittheligeande
Hur tror ni detta kommer sluta då? Jag tror det slutar med att Ukraina blir styrt av rysstyrt och Nato kommer att backa. De kommer att gnälla och knota och fortsätta att fördöma Ryssland. Men de kommer inte göra så mycket mer eftersom priset är för högt, eftersom det kan bli kärnvapen inblandade.
Gå gärna i den här tråden och spekulera:
När tar kriget slut och vad blir resultatet

Mvh
Citera
2022-02-26, 13:50
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Så kan du tala om få vilka vagnar du ser upplys oss ovetandes. Sanningen är att du har noll koll på vad ryssarna har för materiell redo. Jag kan upplysa dig så du blir lite klokare framöver. Det man ser på de senaste dagarnas satellitbilder är T64,T72 och T80 materiel från 80 talet och tidigare. Ryssen förfogar även över T90 i små antal oklart hur många.

Sedan ser man även tusentals av olika BMP 1-3 vagnar även det omodernt materiell som sträcker sig från tidigt 70 tal.

Redan nu kan vi se 600-700 av dessa vagnar brinnades efter ukrainska vägar. Hur du kan tro att ryssen skulle kunna ta Baltikum på några dagar är skrattretande och helt verklighetsfrämmande.

Du får ha en fortsatt trevlig dag i din psykos.

Det var det jävligaste!
Du kan alltså se skillnad på en T-72 från 70-talet och en uppdaterad version.
Du är således bättra än alla analytiker…Märkligt att en sådan framstående analytiker sitter och svamlar på flashback.
Det kan möjligtvis vara som så att du bara prata en massa skit och inte har någon som helst koll på vad du pratar om annat än satans massa spelande i din mammas källare.
Inte ens Ukraina hävdar att det finns 600-700 brinnandes pansarvagnar, då jag följer detta direkt från Ukraina.
Tyvärr verkar det inte finnas läkemedel mot mytomani, så du får väl sitta och fabulera vidare
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Ryssland har inte fått sköta sitt. Det har blivit hotat. Detta är sanningen och bakgrunden:

Ryssland har blivit inringat av NATO och därmed amerikanska trupper. Detta är ett stigande hot, som blev akut iom att demokratin i Ukraina avskaffades 2014 och en proxyregim för USA tillträdde i Kiev, som startade krig mot den egna befolkningen i Öst, som vill bevara demokratin. Detta har eskalerat under 8 år, med ett alltmer hotfullt Ukraina.

Ryssland drog gränsen. Då förhandlingar med USA misslyckades, så var Ryssland tvungen att avvärja hotet, vilket sker nu. Detta gör Ryssland med stöd av internationell rätt och dess fredsbevarande mission kommer att lyckas. Därmed får vi ett Ryssland som är mindre hotat och ett mindre hotat Ryssland är bra för fred och stabilitet i Europa.

Eftersom Ryssland är starkast, så gör vi bäst i att beakta Rysslands säkerhetsintressen, vilket juntan i Kiev förstås inte gjorde, eftersom husse i USA ville annat.

Det här inlägget är verkligen en megafon för rysk propaganda. Fake News och desinformation
Citera
Medlem
fckmebackwardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
är det nån som vet varför alla ryska fordon har Z på dem ?

Ryssland och Ukraina har liknande fordon som lätt kan misstas för varandras fordon så Ryssland märker sina.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Som sagt läs på! Vad stod i avtalet 2013?
Och Krim.. läs på! Och drygt 95% av befolkningen i Krim vill tillhöra Ryssland!
Sen är jag definitivt inte kommunist eller globalist! Så lpgbegåvad skulle jag inte tillåta mej att bli!
Däremot är jag för demokrati och rättvisa! Jag kan tycka att vilken normalbegåvad som helst borde fatta att det aldrig kommer bli ett fredligt demokratiskt Ukraina med den opposionsregering som nu sitter!
Hade de vart smarta hade de följt avtalet för att senare mer och mer allierat sej med europa om det nu var folkviljan...

Ja kamrat! Befolkningen på Krim uttryckte sin "vilja" att tillhöra ryssland i det ytterst demokratiska valet där de röstande övervakades av den kommande ockupationsmaktens beväpnade militära styrkor...

Ja, vad stod i Russian–Ukrainian Friendship Treaty?
https://en.wikipedia.org/wiki/Russian%E2%80%93Ukrainian_Friendship_Treaty
Bröt ryssland, och putain, mot detsamma?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Sovjet och Nazi-Tyskland var bästisar, utan Sovjet hade Hitler inte blivit det han blev. Alla borde läsa om Molotov Ribbentropp pakten.

Ukraina vill ha fred och bestämma över sitt eget land, Putin vill ha krig. Det är uppenbart. Vad jag vill är att vara sig ryssar eller ukrainare dör, detta krig är onödigt! Fattar inte Putin att vare sig döda ryssar eller ukrainare är något vi vill se. Världen vill ha fred.

Ja, världen vill ha fred. Jag vill ha fred, men om det inte går att lösa fredligt och ena sidan fortsätter att mörda både civila och rebeller, då måste något göras. Ukraina har haft chansen att lösa det i 8år, västvärlden och dess stationerade marionett i Ukrainska regimen hade kunnat se till att lösa det. Men nej, de fortsatte fnysa och skita i vilket. För en död ryssvän är en bra ryssvän? Eller hur är det majoriteten här säger?

Det tråkigaste är att det är just väst som öppnat vägen för separatister att få sin vilja godkänd. Kosovo var det första, där mängder av folk från bägge sidorna miste livet och nu kommer nästa konflikt där mer folk mister livet. Tragiskt och jävligt onödigt, men USA och NATO gör det dem är bäst på, hetsa fram konflikter och sälja mer vapen.

Du kanske tror att jag är någon typ av Rysslands älskare, absolut inte. Kollar vi till historien hur Sovjet lurade in svenska arbetare under uppfattningen av ett utopi, som senare visade sig falskt och blev både mördade och skickade till arbetsläger. Så är det inte någon rolig historia dom har, men samma gäller USA. Men av någon anledning så är västvärldens krigsbrott helt okej, medans öst är fel. Båda sidor är fel i mitt tycke.

Sen att Ryssland är super militantiska och aggressiva med deras $60.7 miljarder till militär om året, vad är inte USA med sina $778 miljarder? Det är mer än 10x vad Ryssland lägger, varför? För att försvara sitt land som aldrig blivit angripet förutom Pearl Harbor som dessutom hetsades fram genom sanktioner, trotts det utåt helt och hållet skulle hålla sig utanför omvärldens konflikt. USA behövde en anledning att gå in i kriget, och PH blev det som gjorde det OK och fick amerikanska folket att stödja det. Var det rätt att sätta in sanktioner mot Japan? Absolut, Japan var en av de vidrigaste nationerna under kriget. Dock inte rätt att trycka in två kärnvapen när kriget i princip var över.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagerkommandant
Se och njut!
https://mobile.twitter.com/soleyman_1/status/1497454388088127490

Ryssarna blir BBQ.

Slava Ukraini !
Nu håller jag på Ukraina men detta är från Maidan revolutionen.
Citera
2022-02-26, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Vad som kommer ja, möjligvis vem vet. Men nu bad jag om en källa på att Belarus är där med trupper vilket jag inte fått än.

så du menar om man skjuter raketer från belarus territorium så är dom inte inblandade ? ryssar attackerade från flera håll inklusive artilleri och robotar, självklart man använde belarus till just detta, deras territorium
Citera
Medlem
Mayahems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Det finns inga vägar in för vapen till Ukraina. Det kan smita förbi nån last, men så gott som allt kommer Ryssland att se till aldrig kommer fram.

Detta vet förstås alla om, därför är Kiev så desperat så att juntaledaren delat ut tiotusentals automatvapen till civilister som aldrig har hållit i sådana, samt uppmanar dem att leka brandbombare med molotovcocktails.

Allt censurereras nu. Även i Sverige så kommer man inte in på iaf en del .ru sidor.

Är du här igen. Ditt IQ-sjunker för varje inlägg men det är för att dina hjärnceller börjar strejka. Vet du varför man inte kommer in på en del .ru-sidor? Det kallas för Anonymous.
Citera
Medlem
Kort och fattat folk och ledare är duktiga på att prata men handlingar är få.
Folk har inbillat sig hur bra, sammanhållen och stark EU och USA är.
Nu när det händer om att slås mot fienden är det ingen som vågar .
Enda man gör är att införa sanktioner mot Ryssland. Ryssland överlever sanktionerna men vad händer me Ukraina när dem förlorat landet.
Därefter har Ryssland andra länder att samarbeta med och behöver väl inte EU och USA . Dem har Kina, Turkiet, Iran osv.

Jag ser ryssland som segrare inom framtid, samt så behåller dem maktposition och visar väst sin plats.

Jag har tappat förtroende för USA,NATO och EU för länge sedan.
Citera
Medlem
ElongatedMuskrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Vilken knapp? Varför tryckte han inte på den från början? Gillar han att få stryk innan han ’trycker på knappen’?

Hur tror du att du kan veta Putins planer?

Ja, jag tror faktiskt att Putin även njuter av att ryssar dör. Den sjuka psykopaten är sadist också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in