Citat:
Ursprungligen postat av
Sunmoonandstars
Att göra så här måste väl passa bättre i WT-tråden än tacky medelklassfenomen?
Själv köpte jag en massiv bänkskiva begagnat på blocket för 150 kr. Sågade ut ett skrivbord och köpte ett snyggt chromat ben till på K-rauta. Sågade även ut en vägghylla till köket samt en skärbräda som ser precis ut som denna tacky medelklass bräda i bosnisk ek och det kostade mig ca tjugo spänn.
Vad är det som är white trash med det? White trash har inte möbler i massiv ek.
Snarare ekonomiskt smart där man får fina möbler/skärbräda i ett fint material för en spottstyver, och ingen ser någon skillnad. Det finns en anledning jag äger en Porsche, Rolex, motorbåt, jaktvapen, en takvåning i costa del sol samt en flashigt inredd lägenhet med massiv ek, marmor, ullmattor och andra fina grejer innan 40 års ålder. Utöver det har jag en halv miljon sparat. Det är för jag är ekonomiskt smart och alltid gör en bra deal i de saker jag handlar, vet var man ska handla saker till lägsta pris, prisjämför eller är innovativ som i fallet med tillverkning av skärbrädan/vägghyllan för kaffepengar. Det är kul att skruva och fixa lite också.
Denna sparsamhet har genererat ett överskott jag kunnat lägga på roligare saker men endå ha det fint.
Det är idiotiskt att köpa en skätbräda i bosnisk silverek för över 2000 kr som tacky medelklass. Då får man aldrig ihop något vidare sparkapital och är fast i tjänstemanna ekorrhjulet.