Tänkte vi kunde ha en tråd för vi spekulerar hur länge kriget kommer pågå.
Samt slutresultat och vinnaranspråk med tillhörande konsekvenser.
Motivera ståndpunkten.
Mitt exempel skulle se ut såhär:
Kriget pågår max 3 veckor till.
Längre tid än så kan inte putin upprätthålla krig utan att bli avsatt.
Sanktioner och hemmaopinion kostar lite av putins kvarvarande tid varje dag.
Jag tror på nederlag för inkräktande Ryssland.
Ryska trupper verkar desorganiserade och desillusionerade. Tror att motivationen är låg redan.
Kazakstan nekade att delta i kriget idag och verkar inte stödja putins s.k. erkännande av lpr & dpr.
Ukraina har strategiskt övertag och hemmaplan. Får strategisk hjälp av den moderna världen samt hög motivation.
Det blir ryssland som kommer bli skadestånd skyldigt.
Detta kan komma att få enorma konsekvenser för Rysslands existens. Ryssland har inga pengar men kommer få betala för all destruktion + lite till.
Det kan innebära upplösningen av Ryssland som det ser ut idag då betalning förmodligen skulle behöva ske löpande och skulle hämma Rysslands utveckling ytterligare.
Alltså en situation liknande tyskland hade efter första världskriget.
Därför hoppas jag att Ryssland kommer få hjälp av väst efter kriget. Både ekonomiskt men framförallt politiskt.
Att de får hjälp att bygga upp en mer demokratisk organisation för att skydda sig bättre mot framtida despoter.
Det är såklart bara spekulationer vid det här läget men motivera era ståndpunkter
Man bör vänta minst tre dagar innan en ny gissning görs!
Trollande såsom whataboutism, alltså vad nåt annat land har gjort är offtopic
Om Sverige ska gå med i NATO eller ej är offtopic
Håll er till diskussionen tack.
Mvh
Samt slutresultat och vinnaranspråk med tillhörande konsekvenser.
Motivera ståndpunkten.
Mitt exempel skulle se ut såhär:
Kriget pågår max 3 veckor till.
Längre tid än så kan inte putin upprätthålla krig utan att bli avsatt.
Sanktioner och hemmaopinion kostar lite av putins kvarvarande tid varje dag.
Jag tror på nederlag för inkräktande Ryssland.
Ryska trupper verkar desorganiserade och desillusionerade. Tror att motivationen är låg redan.
Kazakstan nekade att delta i kriget idag och verkar inte stödja putins s.k. erkännande av lpr & dpr.
Ukraina har strategiskt övertag och hemmaplan. Får strategisk hjälp av den moderna världen samt hög motivation.
Det blir ryssland som kommer bli skadestånd skyldigt.
Detta kan komma att få enorma konsekvenser för Rysslands existens. Ryssland har inga pengar men kommer få betala för all destruktion + lite till.
Det kan innebära upplösningen av Ryssland som det ser ut idag då betalning förmodligen skulle behöva ske löpande och skulle hämma Rysslands utveckling ytterligare.
Alltså en situation liknande tyskland hade efter första världskriget.
Därför hoppas jag att Ryssland kommer få hjälp av väst efter kriget. Både ekonomiskt men framförallt politiskt.
Att de får hjälp att bygga upp en mer demokratisk organisation för att skydda sig bättre mot framtida despoter.
Det är såklart bara spekulationer vid det här läget men motivera era ståndpunkter
Man bör vänta minst tre dagar innan en ny gissning görs!
Trollande såsom whataboutism, alltså vad nåt annat land har gjort är offtopic
Om Sverige ska gå med i NATO eller ej är offtopic
Håll er till diskussionen tack.
Mvh