2022-02-26, 12:39
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av analking
Hur det än slutar är dett slutet för putin
Inget civiliserat land kommer att göra affärer med ryssland alla västerländska firmor kommer dra sig ur ryssland. Kuna kommer zvingas vlja antingen uppsving med väst eller riskokning med putin.

Undrar när putin försvinner från scenen och hur?

Vinner Ryssland kriget, vilket jag tror att dem gör, så kan Putin gå riktigt stärkt ur det här. Om några år kommer folk inte bry sig ett skit om att mobba/ frysa ut Ryssland, för då kommer det vara någon stat som stoppar handen i oljeburken och så är vi tillbaka till det gamla vanliga business as usual. Vanlig flashbackmobbning är inget seriösa stater sysslar med, de bryr sig om sådant som handel utbyte m.m.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vanartad
…och du vet detta hur?
ja du titta på tidigare konflikter och se hur bra det gått?
Citera
Medlem
Så ni skickar Ryssland in tjetjenska mördare för att attackera ett kristet och Europeiskt land fortsätt så Putin så kommer du nog avsättas av egen militär.
Citera
2022-02-26, 12:40
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Ryssland har inte hotat någon. Det har varnat för att det inte tolererar hot mot Ryssland och kommer med internationell rätt i ryggen att agera mot varje sådant hot, såsom i dagens Ukraina.

De tolerar inte hot men hotar alla andra?
Rysk logik.
Citera
Medlem
Mayahems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Det är jag med. Men är du glad över att detta idiotkrig ens fick inträffa? Tycker du det är kul att två länder som egentligen inte ska kriga med varandra lurats in i en köttkvarn utav både Putin och Biden? Det tycker inte jag. Jag är förbannad på Putin och ett undfallet väst som egentligen lät Ukraina våldtas utav honom hur mycket ni än låtsas bry er nu med eran plakatpolitik och gaslightande.

Jag mår piss och har dåligare samvete och lägre livsglädje än någonsin över det här eländet medans ni sitter här och beter er som om det vore en hockeymatch. Jag har sovit två timmar de senaste tre dygnen.

Jag har mått skit pga det här och inget kan få mig på bra humör förutom att jag kan städa upp småpsykopaternas käbbel i tråden.

Fått videos (som jag inte tänker lägga ut) när Ukraina bombas på flera ställen av ryssar.

ALLT ÄR PUTINS FEL. INGEN ANNANS.

Citat:
Ursprungligen postat av Benke-guzz
Nu har väl endå inte Putin hotat med kärnvapen än, det han har sagt tolkas fram och tillbaka av diverse experter och lekmän.
Men just att kärnvapen ska användas om någon lägger sig i är en lögn.

Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Vinner Ryssland kriget, vilket jag tror att dem gör, så kan Putin gå riktigt stärkt ur det här. Om några år kommer folk inte bry sig ett skit om att mobba/ frysa ut Ryssland, för då kommer det vara någon stat som stoppar handen i oljeburken och så är vi tillbaka till det gamla vanliga business as usual. Vanlig flashbackmobbning är inget seriösa stater sysslar med, de bryr sig om sådant som handel utbyte m.m.

Ni tror det va.
Citera
Medlem
Citat:
Nu har väl endå inte Putin hotat med kärnvapen än, det han har sagt tolkas fram och tillbaka av diverse experter och lekmän.

Det vet bara Putin. Blir han tillräckligt arg och ledsen så kan vad som helst hända. Tänk på Hitler som satt i bunkern till det bittra slutet och sedan tog han och hans fru sina liv. Hade Hitler haft kärnvapen hade han inte tvekat.
Citera
Medlem
Citat:

Verkligen inte. Det är svårt att tolka hans tal på något annat sätt.
Citera
2022-02-26, 12:41
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Nu är tydligen vissa ryska tv-kanaler hackade. Det visas ukrainska flaggan och det spelas ukrainska sånger. Ryska statsanställda hackers möter stort motstånd när andra ryska hackers ger igen.

För övrigt. Vilket fiasko för Putin. Snart 4000 döda ryska soldater som väntar på att Röda Korset ska transportera dem tillbaka över ryska gränsen. Det är fler än under krigen i Tjetjenien.

Början på slutet för Putin. Kanske dags att erbjuda honom en gratis 72 timmars turistresa till Ukrain: "se Kiev och dö".
Ja vi får inte glömma dom ryska soldaterna i denna soppan.
Får livet släckt i nått ukrainskt dike pågrund av en man med nostalgiska drömmar.
Citera
Medlem
tenebriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs

När Ryssland dragit sig tillbaka, kommer tänderna dras ut och det kommer statueras exempel av tangentbordskrigarna. Vissa kommer sälja ut de andra, men det kommer behövas avskräckande exempel.
Citera
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Det finns en relativt stor etnisk rysk minoritet i icke annekterade delar av UA, men denna är uppenbarligen inte blint lojal med Putin utan stora delar är snarare lojala med sitt land alltså UA.

Det var nog inte enligt Puttes planer, han hade nog överskattat sin ankomst lite grann.
Trodde nog att ukrainaryssarna skulle lägga ut palmblad framför stridsvagnarna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Nej det är inte så det fungerar förstår du väl?

Hur ska han annars kunna få tillbaka alla länder in i imperiet igen som han svamlar om?
Väntar han på att de ska komma frivilligt nu när de ser hur Ukraina har blivit "befriade" från de knarkande nazisterna?
Citera
Avstängd
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Vilket omoget kräk han är Putin

Det finns väl någon sorts bakgrund till att Putin håller på som han gör.
https://swebbtv.se/w/6HgiScG5VY4CToDkYv6tza

Men jag får en känsla av att det kommer att vara lite tråkig stämning
mellan Putin och det mesta av Europa ett tag framöver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in