2022-02-26, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av V-H
Nu följer jag inte influencers och Youtube-kanaler så jag vet inte vad som brukar hända där, men varför skulle folk vara rädda? Dom tycker kanske inte att det var våldtäkt, samtidigt som dom inte vill skratta öppet åt tjejen.

Oavsett om de anser att han är skyldig eller inte, brukar det skrikas hejvilt i sociala medier. Majoriteten brukar ha en åsikt om allt och att deras åsikt minsann ska ut till alla så att alla får höra vad de tycker.
Men nu är det tyst, så helt plötsligt har ingen en åsikt och knappt någon yppar sig.
Hittade en YouTube video igår där två ifrågasätter samma sak- varför är det så tyst om det här.

Jag tror att folk är rädda. Med hans track records så visar det inte på att han är en nice2 kille man vill ha att göra med.
Oavsett vad som sker nu efter överklagan, så tror jag vi alla kan enas om att han kommer då det svårt att repa sitt rykte efter det här.
Och sen denna stackars tjej som prompt försöker hålla sig vid hans sida....
Hoppas hon tar sitt förnuft till fånga en dag, för att klänga sig fast vid en snubbe som har noll respekt för en, och att det finns på print offentligt dessutom...pinsamt
Citera
2022-02-26, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1vargen
Jag hoppas att han blir friad i hovrätten.

Varför?
För du är övertygad om att han är oskyldig och att en oaktsam våldtäkt inte skedde?
Eller för att du är en som finns i hans närhet och är rädd för vad som kan ske om han åker dit för det?
Citera
2022-02-26, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ledningscentralen
josef har överklagat i sista sekund!

Sista sekund?
Sista dagen var ju den 24:e

Vore ju konstigt om han inte överklagade
Citera
2022-02-26, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Varför?
För du är övertygad om att han är oskyldig och att en oaktsam våldtäkt inte skedde?
Eller för att du är en som finns i hans närhet och är rädd för vad som kan ske om han åker dit för det?

För att jag är övertygad att han är oskyldig att inte en oaktsam våldtäkt inte skedde.
Citera
2022-02-26, 13:04
Medlem
Citat:
För att jag är övertygad att han är oskyldig att inte en oaktsam våldtäkt inte skedde.

Vad gör dig så övertygad om att han är oskyldig? Brukar tjejerna du ha sex med få massa blåmärken i gomen etc? Du är ju fan sjuk i huvudet om du läst fupen och fortfarande är helt övertygad om att han är oskyldig.
Citera
2022-02-26, 13:13
Medlem
Citat:
Övertygad baserat på vad? Var du med inne på toaletten?
Citera
2022-02-26, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sardinisardinien
Visar att man ska ge fan i att knulla i Sverige med främmande tjejer om man inte vill riskera stämplas som våldtäktsman för all framtid. Är typ bara Sverige som har en lag om oaktsam våldtäkt.

Det enda som alltså krävs för att åka dit för oaktsam våldtäkt är att tjejen anmäler och säger att hon inte uttryckligen sade sig vilja bli påsatt. Med andra ord gäller inte ömsesidig kroppsspråk längre. Det krävs i praktiken ett godkännande på papper, eftersom mannen blir dömd även om det står ord mot ord i och med att högsta domstolen godkänt att vi ska ha hörsägensbevisning i våldtäktsfall.

Krävs lite mer bevisning en endast en anmälan för att bli dömd
Citera
2022-02-26, 17:06
Medlem
Citat:
Har du missat att just detta fall är ett ord mot ord fall?

Har du missat rättsintyget?
Vet du ens vad det är och vad dess utlåtande spelar för roll?
Citera
2022-02-26, 17:15
Medlem
Citat:
Det är inte rättsintyget som fällde honom. Märk väl att han dessutom friades för våldtäkt.

Allt handlar om att bevisa uppsåt eller oaktsamhet. Att hon har blåmärken är inte relevant för fem öre i det här fallet. Läs domskälet.

Men du måste väl förstå att det är flera faktorer som spelar in för att kunna döma någon
Oaktsam våldtäkt är lika illa, det är ett sexualbrott som är graden att det ger fängelse.
Citera
2022-02-26, 17:38
Medlem
Dansflugans avatar
Citat:
Har du missat att just detta fall är ett ord mot ord fall?

Läs resten av tråden.
Citera
2022-02-26, 18:29
Medlem
Citat:
Är du efterbliven eller bara mild korkad? Återigen, läs domskälet. Det är enbart det som är grunden för en dom. Där står inget om att rättsintyget spelade roll för domen. Att en förundersökningsprotokoll har ett rättsintyg säger inte ett skit, då rättsintyg alltid upprättas vid våldsbrott som regel. Varför friades han för våldtäkt om nu rättsintyget och blåmärkena spelar roll?

Lika illa? Du tycker alltså att de som utsatts för våldtäkt varit med om samma lidande som brottsoffer för ett oaktsamt våldtäkt? Tycker du också att våldtäkt i normalgraden ger exakt samma lidande som grov våldtäkt? Det finns en anledning till att de klassificeras olika och att det är olika påföljder. Sluta förminska de brottsoffer som råkat ut för regelrätta våldtäktsmän. Åsna.

Du är en pajas!
Lägg ner med att gradera sexualoffrens lidande, jävla åsna! Vem fan är du att yttra dig om vem som genomgått mest lidande!
Läs på om vad ett rättsintyg är din efterblivna jävel, man blir trött av såna som dig som rent utav är dynga!
Gå och dra något gammalt över dig och återkom när du skaffat dig något innanför pannbenet
Citera
2022-02-26, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Long-Gone-Day
Övertygad baserat på vad? Var du med inne på toaletten?

nej men jag läste fupen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in