2022-02-26, 10:35
Medlem
dramagouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mossadmartin
Men vad är det ens egentligen att diskutera. En gubbe som ville knuila ett barn hängdes ut. Han tog livet av sig. Universum går knappast under av det.

Javisst. Och personerna som drev en människa till självmord lever fortfarande.
Jag tycker att vad båda parter sysslar med är förkastligt.
Citera
2022-02-26, 10:38
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beckisbarnet
Det där med att män skickar dicpics är märkligt tycker jag. Efter att jag själv blivit singel så började jag att testa nätdejting ganska mycket. Jag chattade med och träffade ganska många kvinnor och det blev också en hel del sexuella möten, jag gjorde dock allt detta utan att skicka en enda dickpick eller ens prata om sex.

Förutom pedofilerna då, så är det ändå konstigt att så många män skickar dickpics till kvinnor. Det är ju som att aktivt be om att bli avvisad, helt absurt. 😂

Ja, varför skicka bilder på sitt könsorgan?
Hellre en bild på en snygg ryggtavla eller en muskulös arm (om det finns).
Dessa dickpics ser hemska och fula ut så man kan tänka sej de stackars barnen och unga som får såna bilder skickade till sej från gamla gubbar.
Citera
2022-02-26, 10:38
Medlem
mossadmartins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dramagous
Javisst. Och personerna som drev en människa till självmord lever fortfarande.
Jag tycker att vad båda parter sysslar med är förkastligt.

Så man ska inte hänga ut pedofilerna? Man ska låta ett tandlöst och korrupt rättsväsende inte göra ett skit.

De pedofila lössen måste decimeras. Alla medel är tillåtna.
Citera
2022-02-26, 10:47
Medlem
Hussefars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Varför? Tror du att de alla lider och önskar att uthängningarna inte hade gjorts? Att de inte hade informerats.

Listade en rad med anledningar till att Dumpens verksamhet och metoder gör mig skeptisk. Att anhöriga blir lidandes var en del av det. Det är rätt självklart att de blir det när alla får veta. Informera de närmaste hade de kunnat göra utan att hänga ut och då gett dem utrymme att bearbeta det som skett i ro och sedan agerat.

Personlig fråga. Ponera att en väldigt närstående familjemedlem till dig Lava hade blivit uthängd med konfrontation, chat och bilder/runkfilmer på sin kuk. Hur hade du då reagerat? Vad hade du tyckt om blickarna du fått och snacket bak din rygg? De spekulerar om du blivit utsatt av personen. Somliga hade säkerligen gett dig stöd, men alla hade inte det. Alla människor är ju tyvärr inte sådana. Hot mot familjemedlemmar förekommer och är inte alls så ovanligt. Brandmannen är ett exempel på det.
Citera
2022-02-26, 10:49
Medlem
Hussefars avatar
Citat:
Men vad är det ens egentligen att diskutera. En gubbe som ville knuila ett barn hängdes ut. Han tog livet av sig. Universum går knappast under av det.

Sa varken om det var rätt eller fel. Det är upp till var och en att tycka. Du påstod dock att uthängningen inte hade något med självmordet att göra vilket jag ifrågasatte.
Citera
2022-02-26, 10:56
Medlem
mossadmartins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hussefar
Sa varken om det var rätt eller fel. Det är upp till var och en att tycka. Du påstod dock att uthängningen inte hade något med självmordet att göra vilket jag ifrågasatte.

Jag tycker att de bevis Dumpen publicerar är mer än väl.

Givetvis ska det inte vara godtyckligt att hänga ut nån falskeligen. Vad skulle poängen med det vara? Det är pedofiler som ska decimeras.
Och stämmer man träff med minderåriga i sexuellt syfte då är man pedofil och då ska man hängas ut. Vad gäller anhöriga så se det som ett krig. Det är krig mot pedofiler. I krig får man tyvärr räkna med civila förluster annars blir det omöjligt att föra krig. De anhöriga är civila offer. Det är synd om dom.
Men det var inte pedofiljägarna som startade kriget.

Jag tror inte just uthängningen orsakade självmordet. Detta sägs ju ha varit en miserabel man på andra sätt. Hur som helst så bekommer det inte mig.
Citera
2022-02-26, 11:05
Medlem
Hussefars avatar
Citat:
Jag tycker att de bevis Dumpen publicerar är mer än väl.

Givetvis ska det inte vara godtyckligt att hänga ut nån falskeligen. Vad skulle poängen med det vara? Det är pedofiler som ska decimeras.
Och stämmer man träff med minderåriga i sexuellt syfte då är man pedofil och då ska man hängas ut. Vad gäller anhöriga så se det som ett krig. Det är krig mot pedofiler. I krig får man tyvärr räkna med civila förluster annars blir det omöjligt att föra krig. De anhöriga är civila offer. Det är synd om dom.
Men det var inte pedofiljägarna som startade kriget.

Jag tror inte just uthängningen orsakade självmordet. Detta sägs ju ha varit en miserabel man på andra sätt. Hur som helst så bekommer det inte mig.

Satte sig i skiten gjorde han. Och det har han sig själv att skylla. Han kunde låta bli att kontakta och söka träff med en minderårig. Personligen tycker jag det har gått för långt när någon tar livet av sig. Men det är vad jag tycker och jag respekterar att du inte tycker det. Vi kan bara spekulera vad som skett om han inte blivit uthängd för det kommer vi aldrig att veta. Uthängningen gjorde inte honom direkt lyckligare kan vi nog båda konstatera ändå. Handlingen ansvarar han för och uthängningen ansvarar Dumpen för.
Citera
2022-02-26, 11:11
Medlem
mossadmartins avatar
Citat:
Satte sig i skiten gjorde han. Och det har han sig själv att skylla. Han kunde låta bli att kontakta och söka träff med en minderårig. Personligen tycker jag det har gått för långt när någon tar livet av sig. Men det är vad jag tycker och jag respekterar att du inte tycker det. Vi kan bara spekulera vad som skett om han inte blivit uthängd för det kommer vi aldrig att veta. Uthängningen gjorde inte honom direkt lyckligare kan vi nog båda konstatera ändå. Handlingen ansvarar han för och uthängningen ansvarar Dumpen för.

Ja. Helt korrekt. Han har fullt ansvar för sitt beteende och sitt självmord.
Dumpen tar ett bra ansvar för uthängningen och viker inte en tum. Det ska dom ha ära för.
Citera
2022-02-26, 11:24
Medlem
Hussefars avatar
Citat:
Ja. Helt korrekt. Han har fullt ansvar för sitt beteende och sitt självmord.
Dumpen tar ett bra ansvar för uthängningen och viker inte en tum. Det ska dom ha ära för.

Om nu uthängningen har en viss del till att självmordet hände skulle jag säga att Dumpen har ett visst ansvar för att självmordet inträffade dock, även om det var gubben som utförde det på egen hand.
Citera
2022-02-26, 11:34
Medlem
mossadmartins avatar
Citat:
Om nu uthängningen har en viss del till att självmordet hände skulle jag säga att Dumpen har ett visst ansvar för att självmordet inträffade dock, även om det var gubben som utförde det på egen hand.

Helt sanslöst.

Jag kände en gubbe som satte sig själv i stora skulder. Han började supa och gick ner sig. Han slutade öppna sin post. Han blåste delägare i företaget på pengar.
När jag och min fru hittade honom hängd låg det drivor av oöppnad post i lägenheten. På köksbordet låg dock ett öppnat brev från Kronofogden med inte sådär jätterolig läsning.
Har Kronofogden en del av ansvaret för hans självmord?

Indirekt, genom vänners vänner, kände jag en kvinna som lämnades av sin man. Kvinnan hade fått upprepade psykoser och vid ett tillfällde skadat deras gemensamma barn. Mannen stod inte ut utan flydde med barnet till sitt föräldrahem. Kvinnan var helt förstörd och ångerfull. Hon kastade sig framför ett pendeltåg. Hade mannen en del av ansvaret här?
Senast redigerad av mossadmartin 2022-02-26 kl. 11:37.
Citera
2022-02-26, 11:37
Medlem
TheJackets avatar
Citat:

Dumpen tvingade inte Dick att bli pedofil. Självmordet är helt och hållet hans eget fel.
Citera
2022-02-26, 11:39
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:

Han hade förmodligen andra problem i botten och kanske hade tagit sitt liv i alla fall utan uthängningen på Dumpen. Det är sällan som ett självmord beror på en enstaka händelse.
Om det vore så enkelt så skulle väl så gott som alla uthängda varit döda nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in