2022-02-26, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av area50
Fan vad bias man måste vara i tråden för att inte bli kallad för "ryss-troll". Dagis-retorik är det. Bara för att man ser konflikten ur ett objektivt perspektiv

Du menar ryskt perspektiv?😉
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiskoega
Men simma över till St Petersburg då din Putinvurmare.
Js i din lilla hjärna ser du det som en lösning på konflikten..
Du är riktigt intelligent du dumsvensk!!!
Grsttis!!
Citera
Medlem
okok1s avatar
Hahaha
Citat:
Kazakhstan, one of Russia's closest allies and a southern neighbor, is denying a request for its troops to join the offensive in Ukraine, officials said Friday.
https://www.nbcnews.com/news/world/l...#liveBlogCards
Citera
Medlem
Adiaphorouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JurgenPommerenke
De har t.om. hangarfartyg.

Citat:
Ursprungligen postat av Ricardo.Klement
Herregud, Japan har en mycket stark försvarsmakt!

Ja, ja! De har en self defence force. Det visste jag inte.
Citera
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duffie
Tycker det känns väldigt märkligt hittills hur dåligt det går förr Ryssarna även om deras utrustning som är i Ukraina just nu är skräp. Ska inte Ryssland till skillnad från dom flesta andra länder ha en nästan helt professionell arme?

Soldaterna verkar ju sämre tränade än värnpliktiga.

Det handlar väl snarare om att Ryssland (och Sovjet) sällan eller aldrig förlitat sig på uppdragstaktik.
I stället får dom specifika order att inta t.e.x en flygplats. "Gör så, gör si". Västerländska förband får lösa uppgiften efter eget huvud och kan därmed ändra taktiken under uppdragets gång, skiter sig det för Ryssarna vet dom inte vad ska göra.

Enskilda initiativ uppmuntras inte i ryska försvarsmakten.
Citera
Ryssland är förvisso ett stort land till ytan och en påkostad militär så är man 150 miljoner utspritt över en gigantisk yta. Detta blir nog jävligt långdraget är jag rädd. Ryssland kommer fortsätta skicka in trupper och lida stora förluster. Ukraina som ändå har en befolkning på nästan en tredjedel av Ryssland med västvärldens stöd bakom sig och enklare att försvara än anfalla så kan Ukraina verkligen klara detta. Kämpa!
Citera
2022-02-26, 10:05
Medlem
Ricardo.Klements avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shizukesa
Japan demilitariserad och med amerikanerna baser i landet, vilket Ukraina kommer att efterlikna.

Nej, Japan är inte demilitariserat. De har både egenutvecklade fartyg och flygplan, hade till och med trupp i Irak under kriget.
Citera
Medlem
den.dryges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
https://t.me/nexta_live/17635

Rasar in klipp nu från förmiddagen o natten.

shysst gjort av lille puttefnask.

Känns som hans armé stöter på patrull.

Jag ska villigt erkänna att jag trodde Ukraina skulle kapitulera igår när dom närma sig Kiev.
Men inte trodde jag han skulle skicka dom yngsta.

Eller så är det en taktik, skickar dom yngsta, Ukrainska soldater vinner över dom, deras självförtroende växer, sen kommer den "riktiga" armén med äldre och rutinerade soldater...
Citera
Medlem
Mayahems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Det är en uppskattning. Ukrainska kvinnor som ser ut som supermodeller väntas fly till Sverige.

Det är väl nu jag kan öppna mitt hjärta om jag ska vara ärlig. Kan ta emot fyra men alla måste hjälpas åt!
Citera
Medlem
Durgas avatar
Artikeln kommer uppdateras löpande under dagen.

https://cornucopia.se/2022/02/uppdat...ex-ryska-plan/
Citera
2022-02-26, 10:06
Medlem
https://www.flightradar24.com/DUKE48/2af24a6e

Amerikansk Sikorsky UH-60 patrullerar bara någon kilometer ifrån gränsen till Ukraina i Polen

Duke48
Citera
2022-02-26, 10:06
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Det är redan protester i Ryssland. Det är förstås bara den liberala eliten än så länge(inklusive flera prominenta politikers och oligarkers döttrar) men det är för att vi inte har öron och ögon på plats i Novosibirsk eller Tjeljabinsk eller alla mindre orter på samma sätt.
Fel, även röster från Duman och höga militära officerare säger att Rysslands trupper måste dras tillbaka och dessa röster ökar ju längre tid som går.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in