2022-02-26, 09:56
Medlem
Krig är 90% propaganda.
Citera
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
De ska du inte heller.
Det gör jag inte heller.
Det gör det inte.
Nej.
Jag gav dig en nyanserad, allmängiltig förståelse för hur siffrorna fungerar. Jag tog inte ställning till deras äkthet, deras över- eller underdrifter utan jag förklarade siffrornas mekanik för dig. Förstår du inte det?
Va? Öh?

Varför skulle du beskriva siffrornas mekanik för mig? Har hela tiden sagt att de inte skall litas på.
Citera
Medlem
calmsolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Markus Oscarsson har just pratat i TV4..
Det är så dj-a tragiskt så tjärnorna slocknar..
Den globalistiska apparaten maler på!!
De vet att de har så otroligt stor makt att skapa opinion.
Så mellan den kommersiella reklamen som hjärntvättar var det meningen att Oscarsson skulle berätta om BAKGRUNDEN till det vi skådar idag..
spännande tänkte jag......
Men det blev som jag förutspått..
Man pratade om nato, om vilkenbidiot Putin är, hur Zelinsky är en tv stjärna, hur alla länder stödjer Ukraina..

Inte ett enda ord om VARFÖR situationen är som den är!

Oscarsson har verkligen accepterat den globalistiska munkaveln!!

Sanningen (ska som vanligt) hållas borta för helt andra intressen!!

Jag förstår inte hur TV4 har existensiell rätt??
Världen håller på att bli helt galet upp och ner!!
Fy faan!!!

Anledningen vet vi andra redan så den behöver inte ens återupprepas. Det är bara du som är cementerad och inte kan gå vidare i diskussionerna.

Putin är maktgalen och ser Ukrainas demokratiska utveckling som ett hot. Här är omvärldens stöd viktig, det förstår alla (utom du då).
Citera
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bob-Dylan
Jag funderar på en sak som säkert fler av er gör och någon säkert kan besvara.

Varför är Ryssarnas attack så ineffektiv än så länge? Har inte Ryssland militärkapacitet att bomba skiten ur Ukraina / gå in med massiva styrkor och få det överstökat på "nolltid"?
Blir lite förvånad, ryssarna verkar ha lidit svåra förluster och stött på hårdare motstånd än de räknat med.

Har de skickat in sina sämsta soldater som förtrupper för att nöta ut det initiala motståndet och sedan skicka in "elitstyrkor"?

Vi kommer att få mer klarhet längre fram, kan bero på ett flertal orsaker. Nu har Putin försökt att bygga upp en bild av Ukraina som nazister och annat för att boosta gamla fosterländska känslor, men jag tror många ryssar inte vill ha detta krig, det är två folk som borde kunna leva sida vid sida, de har många likheter. Finns säkert många ryska soldater, och vanliga ryssar som tycker angreppet är otroligt korkat. Slåss du mot "bröder" så kanske inte motivationen är på topp. Lägg till att Ukraina kämpar hårt och är bestämda i sitt motstånd, japp moral är absolut en komponent. Putins svartmålning av Ukraina har inte lyckats och även om Ukraina önskar mer militärt stöd, och behöver det så vet de att de har rätten på sin sida, att utöva självförsvar, de slåss för sitt land, sina hem och sina familjer.
Citera
2022-02-26, 09:57
Medlem
arbetets avatar
Mer rysk propaganda. Ukrainarna skjuter på sina egna bostadshus (bild & video):

ZOKA
@200_zoka
This is not cruise missile, if a cruise missile hit half building would be destroyed
https://twitter.com/200_zoka/status/...WkGeCcnRSl3lzw

Bild: https://pbs.twimg.com/media/FMgiO7hX...jpg&name=large
moment of launch S300 in Kiev, which later hit building.Very old rockets
https://twitter.com/200_zoka/status/...WkGeCcnRSl3lzw

Tydligen har de också ett utgångsdatum som de stingers som levererats till Ukraina. Visste jag inte.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NisseD
Fick du inte dina konspirationsteorier bekräftade? Stackars liten. Iväg till RT eller något så du kan slappna av...
Du bevisar verkligen hur dumsvensken hjärntvättats..
tragiskt..
Citera
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Ha ha ja vi i sverige bombade Minsk med nallar 2012. Vilket fick ett enda resultat att Svenska ambassaden fick utrymmas och personalen fly landet direkt.

Typ så.
Citera
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sukp
Det här är Rysslands verk. Men jag förstår att du är en duperad förrädare som förtjänar att få halsen avskuren.

Här måste jag protestera. Det är den Ryska Federationens verk. Samma överstatliga globalistiska drömmerier och imperiebyggen som EU och globalisterna. Bara lite mera aggressivt.

Ett fritt nations-Ryssland hade inte angripit andra länder, lika lite som andra länder inom det som idag kallas Ryska Federationen hade gjort det, hade de varit självständiga och inte styrts av federativa drömmare som Putin och hans anhang.

Alla folks frihet, hela världens fred. Jag tycker så mycket om Ryssland, att jag vill se flera av det.
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av Kollegah1
Krig är 90% propaganda.
Precis. Finns ingen anledning att tro på någon information som kommer från någon part.
Citera
Medlem
MrEGreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duffie
Tycker det känns väldigt märkligt hittills hur dåligt det går förr Ryssarna även om deras utrustning som är i Ukraina just nu är skräp. Ska inte Ryssland till skillnad från dom flesta andra länder ha en nästan helt professionell arme?

Soldaterna verkar ju sämre tränade än värnpliktiga.

Ryssarna gjorde en omställning från gigantisk värnpliktsarmé till en mindre (men fortfarande stor) bestående av en blandform med kontrakterade soldater och värnpliktiga och där man riktat in sig med tyngdpunkt på lägre förband snarare än den gamla divisionsstrukturen. Verkar inte ha gått så där jättebra…
Citera
Medlem
Herr.von.Svenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ballobas
De flesta, men om målet att invadera ett land med vapen i tron att man ska skjuta kuddar å nallar är ju bara löjligt.
Men grejen är ju att de inte vill skjuta för att döda överhuvudtaget. De trodde väl att de skulle kunna hota sig in med deras mycket större militärmakt.
Citera
2022-02-26, 09:58
Medlem
Ricardo.Klements avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adiaphorous
Japan är demilitarised, inte ens deras poliser bär vapen.

Herregud, Japan har en mycket stark försvarsmakt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in