2022-02-26, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Ryssarna verkar vara rätt kassa på anfallskrig. Tänker på Finland under ww2, Afganistan, Sverige år 1700 och nu Ukraina. Man förlorade även ett krig mot Japan i början av 1900-talet men det är väl lite oklart om det var ett anfallskrig.

Försvara sig däremot det kan dem. Karl XII, Napoleon och Hitler.
Den ryska björnen vaknar när den blir attackerad. Att Mörda sina bröder gör den inte direkt motiverad kan jag tänka mig.
Citera
2022-02-26, 09:42
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0

Nu har Frankrike och Polen skickat vapen till Ukraina.
Är det fler länder som beväpnar Ukraina? Har du koll?

Än så länge är det bara Frankrike och Polen som skickat vapen och ammunition.
Men fler leverantörer kommer.

Ukraina har 6 miljoner män i stridsför ålder.
Dubbelt så många som ryska armén.
Nu gäller det att snabbt beväpna dem.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Det vi diskutterade var bland annat om dey var stora förluster eller ej.
Ja, och det jag bidrog med avfärdade du med "skitsnack". ...för att sedan upprepa vad jag sade.
Citat:
Varför är du arg?
Om jag lät irriterad så kanske det berodde på, tja, att du avfärdar en förklaring du får som "skitsnack". Du hade kunnat säga "aha, då vet jag" eller ställa en ärlig följdfråga eller något...

Ärligt talat så tror jag det är du som är arg. Jag saboterade ditt försök att "misstänkliggöra" de ukrainska siffrorna. Visst ska man ta dem skeptiskt, men också förstå sammanhanget. Att inte [de egna] förlustsiffrorna är med, är inte ett skvatt misstänkt, märkligt, oväntat eller visar att man döljer något.
Citat:
"Iranrunkare" tyder INTE på ett bildat intellekt. Sorry
Nej, just det. Iranrunkare (som är ett tämligen vedertaget begrepp, jmfr 'rysstroll' i V&M-forumet) besitter just inget bildat intellekt...
Senast redigerad av DjILY 2022-02-26 kl. 09:44.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Tack för vettig analys. Den ryska självbilden frontalkrockar med verkligheten. Ja Putin är nog förvånad. Han tänkte absolut inte kriga mot hela Västvärlden, men han är beredd att löpa linan ut och har fingret på knappen.. det är i princip vad han sagt.

Vad kärnvapendetonationer betyder för grannländena (och även Sverige) vet vi ju .. det är inte bara Ukraina som skadas, om Ryssland spränger där.
Ryssland skadas också...

Amerikanerna skulle aldrig fällt sina atombomber om de krigat mot Mexico....

Nu har Frankrike och Polen skickat vapen till Ukraina.
Är det fler länder som beväpnar Ukraina? Har du koll?

Vad pratar du om? De har ju sett väst backa upp och förstärka Ukraina miltärt sedan 2014. Ukraina är den slaviska kilen man hamrar på konstant. USA öste ju in vapen innan allt bröt ut med. De visste vad reaktionerna skulle bli, men priset verkar vara värt att betala uppenbarligen.
Citera
Medlem
Conceptions avatar
Är det bara jag som känner att ryssarna verkar vara enormt oorganiserade?

Ser man i slutet på filmen bak på denna lastbil så verkar det vara ett Zigenargäng som är ute och kör. Fullt med skräp i hela bakutrymmet.

https://t.me/nexta_chat/1566928

Även faktumet att man målar Z på alla sina fordon. Då har man ingen koll på var grannplutonen befinner sig överhuvudtaget.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Ryssarna verkar vara rätt kassa på anfallskrig. Tänker på Finland under ww2, Afganistan, Sverige år 1700 och nu Ukraina. Man förlorade även ett krig mot Japan i början av 1900-talet men det är väl lite oklart om det var ett anfallskrig.

Försvara sig däremot det kan dem. Karl XII, Napoleon och Hitler.

Ryssarna har inga direkt militära framgångar förutom när de motade tillbaka tyskarna. Men det var med enorma förluster och tyskarna hade en andra fronter att oroa sig över.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letspanic
Verkar finnas lite förnuft kvar i Ryssland.

Rysk ledamot i duman: Kriget måste stoppas omedelbart

Mikhail Matveev, som är ersättare i ryska duman, kräver att kriget i Ukraina bör stoppas omedelbart.

Länk?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mayahem
En dag gammal men det är ett bra tal.
Boris Johnson visar Putin vart skåpet ska stå.

https://youtu.be/VuLvkuFNwZ4

Det är bara varmluft. Alla politiker runt om i världen plockar just nu politiska poäng inför de egna väljarna. Men de gör egentligen ingenting. Stackars ukraina. Det visar hur våra politiker bara bryr sig om sig själva. Den dagen Sverige blir attackerat är vi körda. Vi kommer knappast kunna lite på våra ”ledare”.
Citera
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhatTheHeck
Asså helt ärligt svar som dessa är ju bra. Har Sverige över 10 000 sådana missiler? Eller snackar vi om typ Max 50 stycken? Saken är den att Ryssland kan och kommer med en massiv hord.

Haha, ja självklart kommer Gotland bli nästa mål. Skönt då slipper vi Almedal veckan
Citera
2022-02-26, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letspanic
Verkar finnas lite förnuft kvar i Ryssland.

Rysk ledamot i duman: Kriget måste stoppas omedelbart

Mikhail Matveev, som är ersättare i ryska duman, kräver att kriget i Ukraina bör stoppas omedelbart.

Modig man! Hoppas han lever fortfarande..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Varför vill alla rysstroll att Ukrains ska ge upp? Kommer ju inte att hända, bara att acceptera att en massa ryssar kommer att dö!
Så du vill att ukrainarna ska lida bara för att ryssarna ska dö? Frisk människa du verkar vara...
Citera
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Känslan när TV4:s korrar gått på fake-videon om pappan som säger adjö till sin dotter som åker iväg med bussen till räddningen.

Det är bedrövligt alltså!

Ja, det är verkligen något som upprör, eller hur? Och mumlemumle Biden mumlemumle NATOs fel. Heil Hitler!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in