Citat:
Ursprungligen postat av
arbetet
I vanlig ordning. Men samtidigt så är det nog som jag säger att Ryssland initiativ tog alla på sängen. Även USA och CIA. Det är mycket lite information som läcker ut och förvånansvärt lite desinformation. Det är mest klantiga försök från ukrainska sidan. Man får komma ihåg att Ryssland strikt förbjudit att man t.ex. laddar upp filmer på nätet från militäroperationer. Så vi ser inget från ryska soldater varken äkta eller fejk.
Däremot så ligger flera länders radar på som en filt över Ukraina och ett dussintal satelliter är nog helt fokuserade på landet.
Jag tror också att det finns väldigt lite personal på plats från underrättelsetjänsterna nu. Putin har ju gått ut och sagt att man ska fånga in varenda krigsförbrytare från de åtta år som konflikten hållit på. Jag tror att man tar Putin på allvar där iaf bland underrättelsefolk och man vill knappast vara på plats när det händer.
Bra och balanserat skrivet av dig som vanligt!
Jag är väldigt ledsen över det här och jag vill bara det bästa för Ukraina som land. Jag har personliga erfarenheter och minnen (som barn) av kalla kriget och jag vill inte till några som helst pris att något sånt ska ta över Europa igen!
Jag HATAR krig!
Jag hoppas nu bara att Putin som jag har stor respekt för, vet vad i helvete han håller på med och att det här tar slut MYCKET snabbt. Sen att en plan skapas som gör att Ukraina kan få det bättre - SNABBT!
Jag har även jobbat ungefär 6 månader i Vitryssland och måste säga att det var betydligt bättre där än i Ukraina. Mer värdighet för folket. Sen om stora statliga företag verkligen är en modell som funkar i dagens ekonomi, låter jag vara osagt. Likaså Lukashenkos sovjetiska kolkhozlirar-stil - huruvida det verkligen är något för 2000-talet.
Men stabilitet är i princip ALLTID bättre än revolutionerna som Ukraina genomlidigt - och oförmågan att välja en inriktning och sen följa den... Eller acceptera sin historia och sitt geografiska läge + respektera folks rättighet att prata sitt infödda språk i sitt eget födelseland...
Iom att Putin slog in på den här vägen så MÅSTE han nu se till att Ukraina är ett bättre land med bättre ekonomiskt läge om 5 år. Annars är invasionen ren rysk egoism. Jag tror han kan åstadkomma förbättringen... MEN - the proof is in the pudding och jag avvaktar tills vi ser hur det här går. Stora civila förluster eller döda ryska 18-åringar är inget jag försvarar!