2022-02-26, 08:56
Medlem
3500 dödade ryssar hittills. 100+ förlorade stridsvagnar, 500+ förlorade pansarfordon. 14 stridsflygplan (oklart om de två trupptransportplanen fullpackade med VDV räknas in här) och 7 helikoptrar nedskjutna.

En massaker helt enkelt. Är Ryssland i själva verket en papperstiger? Döda folk med fega avståndsvapen kan de göra men i verklig strid verkar de kollapsa som ett korthus.
Citera
Medlem
B. Mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zzzzorrro
Ja för fan....så rätt du har... Inte ett fel har du haft sedan du rättade till näsan din i den där näsoperationen på Lidingö.

https://mobile.twitter.com/natashabe...49053824471041
Vad bevisar en fyra dagar gammal video just nu tänker du?

Edit: jag såg fel på datumet.

Två dagar gammal. Vad vill du ha sagt?
Senast redigerad av B. Mystic 2022-02-26 kl. 08:58.
Citera
Medlem
fishANDchipss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Erik
Det är lite svårt att bilda sig en korrekt uppfattning då mediarapporteringen snarare är upprepande än aktualiserande. Men min uppfattning är att rysk militär försöker omringa Kiev.

Ja, det är väldigt svårt att navigera sig fram till färska uppdateringar. Men jag har också uppfattat det som att man omringar Kiev. Men att så många pansarfordon bara försvinner från radarn är märkligt.

Det kanske kommer fram information under dagen.
Citera
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crusade
Har du sett filmerna han lägger ut?

Nej. Lägger han dem live på Twitter?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Ja det är mycket dubbelmoral bland idioterna här inne. Det är synd om ukrainarna, men inga konstigheter när USA slaktar civila runt om i världen, eller att ryssar ska slaktas

Fast, tråden har inte plats för fördömanden av alla världens konflikter. Man kan fortfarande anse att detta krig är ytterst tveksamt. Fattar du?
Citera
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shizukesa
Vy nepravy!

NATO-lakejen och hans gäng gömmer sina vapen i bostadshus och lekplatser, vilket gör dem till legitima mål.

Men slutattacken närmar sig så det är bara att njuta.

Och din källa till dessa påståenden är?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Jag både tror och hoppas USA förser Ukrainas underrättelsetjänst med uppgifter bakom kulisserna.
Ukraina förtjänar all hjälp dom kan få i detta.

Det har rapporterats om flera framgångsrika bakhåll och det är egentligen anmärkningsvärt att Ukraina lyckas hålla ryssarna på detta vis.

Omvärldens stöd kommer nog i många olika former. Och det ser ut att bli massivt. Någon nämnde vapenfrakt från Frankrike (!). Stämmer detta, har vi påbörjat ett indirekt krig mellan Ryssland och EU.
Phu. Ukraina-invasionen kommer att bli en episk skitstorm. Nu fattas bara sönderfall i Ryssland, att missnöjda Ryssar vänder sig mot Putin.
Jag tror han gräver sin egen grav med grävmaskin...
Citera
2022-02-26, 08:58
Medlem
Det var lättare att följa invasionen av Irak 2003 då USAs koalition var så ärlig hur långt deras trupper nått och det fanns inbäddade journalister. Nu får vi lita på journalister som står på tak i Kiev och berättar vad de tror händer.

Pentagon borde ge oss tillgång till satellitbilder över var striderna är.

Jag har läst gamla tidningar från 2 vk och där var Sovjet mer öppna var deras trupper befann sig än vad Putin är nu.

Jag vill se bilder på frontlinjen, jag vill se pilar och vilka divisioner som är var nu och inte i en dokumentär om 10 år.
Citera
2022-02-26, 08:58
Medlem
arbetets avatar
Så blir det nog:

Christopher Miller
@ChristopherJM
Overnight, Zelensky’s office said they agreed to Putin’s offer to meet for negotiations and were discussing a place and time of the negotiation process. “The sooner the negotiations begin, the more chance there will be to restore normal life.”
https://twitter.com/ChristopherJM/st...-2bSJcLM1IQqkg

Uttalandet: https://pbs.twimg.com/media/FMf-_DOX...pg&name=medium

Men det kommer inte vara Zelensky som inleder samtalen. Han verkar just nu vandra omkring på Kievs gator hög på kokain (video):

https://twitter.com/ZelenskyyUa/stat...-2bSJcLM1IQqkg
Citera
2022-02-26, 08:59
Medlem
merrymaidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
I vanlig ordning. Men samtidigt så är det nog som jag säger att Ryssland initiativ tog alla på sängen. Även USA och CIA. Det är mycket lite information som läcker ut och förvånansvärt lite desinformation. Det är mest klantiga försök från ukrainska sidan. Man får komma ihåg att Ryssland strikt förbjudit att man t.ex. laddar upp filmer på nätet från militäroperationer. Så vi ser inget från ryska soldater varken äkta eller fejk.

Däremot så ligger flera länders radar på som en filt över Ukraina och ett dussintal satelliter är nog helt fokuserade på landet.

Jag tror också att det finns väldigt lite personal på plats från underrättelsetjänsterna nu. Putin har ju gått ut och sagt att man ska fånga in varenda krigsförbrytare från de åtta år som konflikten hållit på. Jag tror att man tar Putin på allvar där iaf bland underrättelsefolk och man vill knappast vara på plats när det händer.

Bra och balanserat skrivet av dig som vanligt!
Jag är väldigt ledsen över det här och jag vill bara det bästa för Ukraina som land. Jag har personliga erfarenheter och minnen (som barn) av kalla kriget och jag vill inte till några som helst pris att något sånt ska ta över Europa igen!
Jag HATAR krig!
Jag hoppas nu bara att Putin som jag har stor respekt för, vet vad i helvete han håller på med och att det här tar slut MYCKET snabbt. Sen att en plan skapas som gör att Ukraina kan få det bättre - SNABBT!

Jag har även jobbat ungefär 6 månader i Vitryssland och måste säga att det var betydligt bättre där än i Ukraina. Mer värdighet för folket. Sen om stora statliga företag verkligen är en modell som funkar i dagens ekonomi, låter jag vara osagt. Likaså Lukashenkos sovjetiska kolkhozlirar-stil - huruvida det verkligen är något för 2000-talet.

Men stabilitet är i princip ALLTID bättre än revolutionerna som Ukraina genomlidigt - och oförmågan att välja en inriktning och sen följa den... Eller acceptera sin historia och sitt geografiska läge + respektera folks rättighet att prata sitt infödda språk i sitt eget födelseland...

Iom att Putin slog in på den här vägen så MÅSTE han nu se till att Ukraina är ett bättre land med bättre ekonomiskt läge om 5 år. Annars är invasionen ren rysk egoism. Jag tror han kan åstadkomma förbättringen... MEN - the proof is in the pudding och jag avvaktar tills vi ser hur det här går. Stora civila förluster eller döda ryska 18-åringar är inget jag försvarar!
Senast redigerad av merrymaiden 2022-02-26 kl. 09:02.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBell
”Lets sit down and stop peoples deaths” säger han när han tagit bort åldersgränsen så även barn kan strida.
Ja helt sjukt, han offrar hellre sin befolkning än ger upp... Men antagligen är det USA som styr honom. Och om ryssarna eskalerar så spelar det USA rakt i händerna.
Citera
Medlem
Mayahems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jhww82
Hur tror ni en ringmatch mellan Vitali Klitschko och Vladimir Putin hade sett ut? En fd. proffsbokare mot en fd. judokille?

Hade Putin lyckats få till några bra grepp och kast eller hade blivit utplånad mot repen?

Vitali hade knockat sönder honom på tre röda. Han har aldrig blivit golvad heller.

Det är en man som även hade Lennox Lewis på kornet. De fick dock avbryta för att Vitali började förblöda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in