2022-02-26, 07:23
Medlem
ElongatedMuskrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Om ens sida flera gånger beslås med lögn så tappar den trovärdighet. I längden gagnar det inte moralen. Kan det inte bara få vara Putinanhängarna som ljuger?

Jag skiter i trovärdighet. Det enda som gäller är att Putin dör.
Citera
Medlem
Ryska missiler är antagligen redan nu aktiverade och riktade, både på ubåtar och mark, några av dem siktar på invandrarinfekterade svenska städer , om Ryssland förlorar mot NATO kommer dom, som ett brev på posten
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mysadname
Jag har inte läst Trumps uttalande att han stödjer detta men en gissning skulle kunna vara att han ser sig själv som vinnare i nästa val och att ryssland är försvagat och ett lättare byte för honom.
Dock kräver ju den tanken att han visste att ryssland skulle få ett tufft motstånd och stora förluster.
Trump? blanda inte in honom han är lika stor idiot som Putin. Nej för f-n håll honom utanför denna konflikt. Det är illa som det är om vi inte ska blanda in Trump.
Citera
Medlem
t.bundys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Nu har ju Zelenskyj redan sagt "tack, men nej tack" till erbjudandet om evakuering med orden “The fight is here; I need ammunition, not a ride.”
(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU
Tänk att det finns ledare i nutid som är riktiga män?! Soldater vet vi, Ukraina har många hjältar!
Citera
Medlem
Nu jävlar small det på Zhuliany flygplatsen.
Slog ned en fet missil lät det som.
Citera
2022-02-26, 07:24
Medlem
MrEGreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
Det är här som jag tror man har störst chans. Inne i staden och skära halsen av ryssen. Problemet är att ryssen går in med tanks och gör rent. Så det blir bara ett spel för galleriet, Slaget är förlorat. Ukrainare, lägg ned vapnen nu, för att inte mer liv ska gå till spillo.

Stridsvagnar, dvs det du kallar ”tanks”, har mycket begränsad nytta i strid i bebyggelse, de blir reducerade till rollen som stormkanonvagn à la 1940-tal. Storskaliga anfall i strid i bebyggelse är svårt, blodigt, kräver stora mängder trupp och tar tid. Hotet ligger i om ryssarnas mekförband kan omringa staden, för då blir det svårt för de blågula att stå emot. Varje timme och dag de står emot ökar motståndet på ryssarnas hemmaplan, för det är nog få ryssar som gillar idén på ett krig mot sitt brödrafolk. Varje timme och dag ökar också trycket på de ryska förbanden. De är ju inga hejare på det där med underhåll så förr eller senare kommer de få allvarliga problem.

Stå upp och stå emot, Ukrainare!
Citera
Medlem
t.bundys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av merrymaiden
Det här var helt oväntat - även för ryska politiska kommentatorer och ryska statsvetare.
Så - JA jag hade fel! Jag ska förklara bakgrunden för dig och andra som orkar läsa.

Jag förstod när civila evakuerades från Donbass till Ryssland att något större skulle hända - men jag trodde det var att RYssland skulle gå in i "folkrepublikerna och kanske en bit till - för att kunna skydda dem - enligt mönster från 3 liknande utbrytarrepubliker som skyddas av Ryssland.

Jag är inte nödvändigtvis ledsen, för jag tror att det här kommer utfalla till Ukrainas fördel i långa loppet. Men att folk dött är fruktansvärt! Nu har vi ett nytt Kallt Krig med råge och det passar mig personligen mycket dåligt!

MEN - Vad du och de flesta här inte vet:
En mycket stor del av ryssar har släkt i Ukraina och vice versa. Ryssland bryr sig om Ukraina på ett HELT annat sätt än Soros, Washington eller Bryssel. Ryssar vill se ett rikt, tryggt Ukraina där deras släkt och vänner kan leva i trygghet. Ryska folket skulle ALDRIG i dagsläget finna sig i dålig behandling av ukrainare - det är en principsak - då mann ser dem som samma folk, eller mycket nära brödrafolk (frågan är lite luddig).

Likaså jobbar miljoner ukrainare i Ryssland osv. Länderna är betydligt mer insyltade med varandra än t.ex. Sverige och FInland eller Sverige och Norge. Språkskillnaden är jämförbar med svenska/danska - fast alla i hela Ukraina kan utan några problem alls byta till ryska när som helst, eller föredrar ryska från början. En del kan inte ukrainska.

USA och EU har GRUNDLURAT och utnyttjat Ukraina i 20 år - minst. För sina egna egoistiska syften. De ska få pengar osv - om de går USAs ärenden i Europa. Inget har levererats - det lilla som kommit har försvunnit i korruption.

Jag har jobbat i Ukraina, inom IT. Jag gillar landet och folket! Det var nedlusat med amerikanska konsulter från PWC ovh liknande. Betalda av absurda hjälpprogram som inte hjälpte någon alls utom amerikanska storföretag.- men helt utan kompetens!

Ukrainarna trodde att de skulle bli medlemmar i EU och bli rika om de gick med på allt som EU / USA önskade... De förstod inte (de flesta) att de utnttjades som billigt outsourcing land och till stor del inte själva fick behålla vinsterna från sitt arbete - i mitt projekt t.ex.
Nu ser man hur övergivna de är av Västvärlden - när det gäller! Ingen är beredd att militärt försvara Ukraina!

10 falska vänner är värre än en sann vän!
Ryssland kommer att vara en sann vän till dem. Det är deras broderland och bägge befolkningarna är djupt insyltade med varandra. Massor av ryssar är gifta med ukrainare, ha halva släkten i det andra landet osv. Ryska opinionen tillåter inte att Ukraina skulle behandlas dåligt i långa loppet. Folk har släkt och vänner i Ukraina.
Ryssland har varit en sann vän till både Vitryssland, Kazakhstan och många andra. En del ukrainare kommer naturligtvis aldrig förlåta Ryssland för invasionen - så klart! Västra delen! Och det förstår jag absolut. Klart man blir förbannad om ens land blir invaderat av någon man inte gillar. (Detta är inte riktigt fallet i varken västra eller södra Ukraina - där folk har en luddig sovjetisk-rysk-ukrainsk identitet. Etniskt finns det gott om judar, greker och andra som är rysktalande... Samt rysk-ukrainare som är rysktalande.)
För att människorna som bor i dagens Ukraina ska få det bättre och leva i ett land där folk kan komma överens och dra åt samma håll:
Jag tycker som många ukrainare, att det bästa kan vara att splittra landet i två delar, eller minska storleken.

Det som blir kvar - västra och norra delen är då det "riktiga" Ukraina . (Ukraina betyder "gränsland - på ryska). Gräns mot Europa... )
EU kan inte släppa in Ukraina i nuvarande storlek. Även om det mötte de ekonomiska och diplomatiska kraven (vilket det inte gör) så är det för stort. för slaviskt - Tyskland ovh Frankrike kommer aldrig släppa in det. Ukraina skulle förkjuta fokus österut - vilket inga ledande medlemmar vill

Men ett LITET Ukraina skulle släppas in i EU. Östra delen och eventuellt södra, kan då bli självständiga som "Öst Ukraina" eller liknande - och bli del av Ryssland eller ett självständigt neutralt rysktalande eller tvåspråkigt land. - vilket skulle uppskattas av befolkningen där.. Detta löser då Rysslands problem med NATO vid deras gräns. Båda länderna skulle ha över 20 miljoner invånare var - så det är absolut inget pluttland även om det splittrades.

I Ukraina som det ser ut idag - så drar ena halvan av landet österut och andra västerut! Och detta utyttjas av stormakterna för cyniska syften. Cykeln av revolutioner kan fortsätta för evigt annars - och förhindra välstånd..

Blev fakta för jobbigt?
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElongatedMuskrat
Jag skiter i trovärdighet. Det enda som gäller är att Putin dör.

Jag släpper detta nu, men Putin kommer tyvärr inte dö av en tråd på Flashback.
Citera
2022-02-26, 07:25
Medlem
kungen101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonslayerxoxo
Därför det filmades 2014 och går att se i dokumentären war on fire på Netflix

Sry, tvungen att rätta dig "Winter on fire"
Citera
2022-02-26, 07:25
Medlem
Zot^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av den.dryge
Jo de år ju ett alternativ. Men kan han bli efterlyst för krigsbrott?

Jag tror ärligt talat inte att det spelar någon roll om han blir det. Psykopatdvärgen sitter ju som högste befälhavare över världens näst starkaste armé, om inte ryssarna överlämnar honom så kan ju ingen göra något åt saken och har det väl gått så långt att han har blivit så opopulär i Ryssland att dem ens överväger det så är det nog troligare att dem gör sig av med honom själva skulle jag tippa på.
Citera
2022-02-26, 07:26
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenKamrat
Nej, men du bad om en länk där det påstods och jag gav dig en. Som med allt som rapporteras ifrån Ukraina just nu får du bilda dig en egen uppfattning. Men faktum är att de redan använt sig av dessa fega metoder tidigare så därför är det inte helt otroloigt. Men man kan ju inte veta säkert.

Ja. Tack
Citera
2022-02-26, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungen101
Sry, tvungen att rätta dig "Winter on fire"

Du behöver inte knäcka mitt ego sådär, men helt rätt "Winter on fire" är det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto