2022-02-26, 07:13
Medlem
KaptenKamrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Var kommer de bilderna? Har det blivit omodernt att länka?

https://t.me/voynareal/9548
Citera
2022-02-26, 07:13
Medlem
kajus333s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Moralen i denna tråd? Vad spelar den för roll?

Moral spelar alltid roll.
Citera
2022-02-26, 07:14
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenKamrat
Bara igår delades det ut 18000 vapen till frivilliga. Det är inte direkt någon brist på män som vill hjälpa till. 44 miljoner bor i Ukraina och jag vill tro att till skillnad från araberna som flyr landet vid första motgång eller som lockas av generösa bidrag så stannar män i vapemför ålder kvar och försvara landet. Det här kan bli utdraget i så lång tid att jag tror ryssarna kommer göra en Grozny istället. Men jag är bara en lekman i ämnet så ta inte detta som fakta.

Jo, men Ukraina har inte haft allmän värnplikt på länge. Många av männen som fått ett gevär nu, vet inte hur de ska använda det. Men visst är det fint att det finns en så stor försvarsvilja! Ibland kan viljan förflytta berg.
Citera
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anktalare
Holy shit, hur vågar dom, och samtidigt filma det där.

Underskatta aldrig en människas vilja och mod när allt de håller kärt hotas.
Citera
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Varför tjatar Putin hela tiden om att ledningen för Ukraina är Nazister? Han har fått dille på det . Nazisten är ju fan han själv
Citera
Medlem
t.bundys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Kommer bilder nu från lokalbefolkningen som visar rysska fallskärmsjägare som byter om till ukrainska uniformer.
Där snackar vi brott mot krigets lagar. Nackskott är det enda rätta.
Citera
Medlem
den.dryges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Sluta snacka skit ! Vad fan skulle han och Ryssland vinna på det? Tänk på att Ukraina är granne med Ryssland

Ja eller hur. Skulle han börja med kärnvapen, så är Ukraina obrukbart. Inkl dom delar han gjort anspråk på. Sen kan man nog räkna med länder runt om blir drabbade av radioaktivt regn. Då blir Vitryssland drabbat. Där sitter ju hans lilla marionett regering
Citera
2022-02-26, 07:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Varför bombar inte ryssen Kiev med missiler och robotar? Slå ut allt först och därefter in med marktrupper . Nu blir det svårare för dom .

Bomba storstäder ser extremt dåligt ut. Dessutom är ju Putin redan extremt impopulär i Ryssland, missiler och bombmattor över Kiev kommer inte göra det bättre.
Citera
Medlem
Herr.von.Svenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbsolutPrada
Ryssarna får smaka på molotovcocktails!

https://twitter.com/i/status/1497431081540222985
Hur kan pansarvagnar skadas av molotovcocktails? Känns ju lite som afa-metoder. Har de inte riktiga vapen eller?
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElongatedMuskrat
Well, i medgång kan även vi vanliga människor ställa upp med donationer osv osv eller t o m åka ner och anmäla oss som frivilliga.

I motgång finns det risk att alla överger Ukraina.

Kila iväg och anmäl dig. Jag har den befängda åsikten att vi vinner på att hålla oss till sanningen. Ja jag ser att båda sidor skriver lite vad som helst i tråden, men jag hade föredragit det
Citera
Medlem
den.dryges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zot^
Nej. Antingen så har ryssarna själva ihjäl honom eller så lever han tills han dör av ålderdom
.

Jo de år ju ett alternativ. Men kan han bli efterlyst för krigsbrott?
Citera
2022-02-26, 07:16
Medlem
kungen101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mayahem
Kommentarer är inte en källa än så länge rysstroll.

Dude, det klippet finns på Netflix. Tänker inte ens diskutera med dig då din intelligens nivå verkar väldigt låg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in