2022-02-26, 02:16
Medlem
BonerBatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejFrans
Varför är det så klart ?
Tycker de mesta är rätt så jävla oklart, som det alltid är med krig.
För mig var det självklart att han inte skulle gå in i Ukraina. Vem i hela helvete får för sig att kriga 2022 lixom? Men har nog inte haft så fel om något, någonsin. Nu vet man inte va fan karl är kapabel till. Kärnvapen känns dock helt totalt osannolikt, men det trodde jag om att detta krig skulle bryta ut i den skala det har. Oroliga tider är att vänta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Man hör dom kriga mycket intensivt hela tiden nu. https://youtu.be/-Q7FuPINDjA

Tittar vi på samma live? Hör inte ett knyst.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjollahopp85
Har följ live webcams sedan detta bröt ut och kan säga att jag inte någon gång hört så hårda strider som man hör från Kiev just nu. Det är något stort på gång (tyvärr).
Många män och kvinnor som kommer få sätta livet inatt.. Förjävligt, allt för att en fitta vid namn Putin vill kontrollera hela Ukrainska folket.

Börjar fundera över hur man kommer minnas det här kriget i framtiden, jag känner redan nu att SVEKET från NATO är det man kommer minnas. Jag kommer INTE ha höga tankar kring NATO. Hade velat se hårdare ingripande, inte bara "sanktioner" som inte påverkar Ryssland för FEM ÖRE under strid.
Nu är jag helt och hållet på Ukrainas sida men om Nato skulle gå in så skulle hela grejen med Nato urholkas då man inte längre behöver vara medlem för att få skydd. Sedan skulle inte alla länder i Nato vara tvungna att hjälpa utan endast de Natoländer med intressant att göra detta= inte många. Hade kärnvapen inte varit en faktor skulle väst redan gått in
Citera
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Det är del av ett längre klipp där personerna i bilen anfaller ett ryskt transportfordon. Sedan flyr de och blir överkörda av stridsvagnen.

Nej det är det inte för personen ifråga som avrättar den andra soldaten ser inte ut som en gammal gubbe på 80år...

Man får ju fantisera ihop väldigt mycket för att komma till den slutsatsen.
Citera
2022-02-26, 02:17
Medlem
En nyhetsuppdatering från en av de nya oberoende Euro/Ryska staterna avseende krigets fortlöpande intill gårdagen dvs. den 25e februari.

First, a quick update on the progress of Russian forces. Here is a bulletpoint summary for today:

* Kherson: liberated
* Nikolaev: fighting taking pace in outskirts
* Konotop: taken by Russians
* Chernigov: blocked by all sides by Russian forces
* Melitopol: surrounded
* Mariupol: is under attack, street fighting
* Severodonetsk: under attack
* Kharkov: very heavy mopping up operation
* Suma: mopping up operations
* Kiev: blocked from the West and under attack, the authorities are distributing weapons
* Gostomel airport has been captured by Russian forces
* Zaporozhie: Russian forces expected there tomorrow
* A land corridor from Crimea to Russia should be opened by tomorrow.
* Odessa: big question mark – so far, not Russian attacks reported (that I know of!)

Now about Donetsk and Lugansk:

Both cities are still under fire, and that goes to show that the advance of the LDNR forces has been slow, which is hardly surprising considering that the Ukronazis had 7 years to prepare their defenses. Still, things ARE getting better. Not only that, but the LDNR air defenses shot down a Ukie Tochka-U missile aimed at Donetsk. So it sure looks like the long awaited A2/AA “protective cupola” is being extended over the LDNR.
That being said, the LDNR forces did break through in at least two directions today, which means that the life left for the Ukie artillery shelling the LDNR will soon come to an end.

Source: http://thesaker.is/russian-operation-in-the-ukraine-end-of-day-2/

The link contains large amounts of speculation and is not an official source of either Russia, Donetsk, Luhansk, or the Russian Federation.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Youya

https://www.youtube.com/watch?v=iZebYm-nenY
Citera
Medlem
t.bundys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Det blir enklare att kommentera om du länkar till video/bilder. Just nu slänger bara en massa påståenden vars sanningshalt är svår att verifiera.

Det är ändå märkligt att ni inte har en aning alls vart fiende är.
Citera
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Youya
https://www.youtube.com/watch?v=iZebYm-nenY
Citera
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Ryska armen och mänskliga rättigheter, skrev du just de orden i samma mening? Är du det minsta intresserad av lagar och regler så inser du att den aggresive är Putin.
Fast nu handlar det om respekt för de döda. Behöver du verkligen pekpinnar för att förstå var gränsen går? Är det så svårt?
Citera
2022-02-26, 02:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av passport
Du måste blanda in mig med andra i den här diskussionen. Du verkar väldigt arg!?

Jag själv är väldigt anti Ryssland och pro kapitalism och väst! Eller har jag citerat fel kanske?
Förstår du eller förstår du inte att militärt flyg, inklusive NATO-flyg, som flyger över områden utan konflikt påfallande ofta flyger med transponder på? Detta har även gällt de stora drönare som NATO flugit över Ukraina i veckor, innan Ryssland invaderade? Förstår du, eller förstår du inte, att jag har givit dig en länk som stöder detta påstående, tillsammans med information om hur du själv kan korrelera det med andra källor (twitter, pressreleaser, kartor, etc)?

Förstår du eller förstår du inte, att jag skulle uppskatta om du kom med någon form av argument eller data, i stället för att tycka och fråga om folk är "handikappade"?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejFrans
Varför är det så klart ?
Tycker de mesta är rätt så jävla oklart, som det alltid är med krig.

Han har ju inte ens använt standard bomber?
Du vet väl att Ryssland sitter på massiva bomber (ej nuke) vars effekt kommer att nå Sverige om dem skulle släppas.

Ryssland använder drygt 10% av sin militär i detta kriget och du tror att dem behöver nukes?
Under 48 timmar har man redan omringat Kiev.
Citera
Medlem
Det är många i Kyiv som dör just nu. Slava Ukraini!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in