Citat:
Ja kanskje vedkommende listet seg inn og stod å tjuvlytta. Ser ikke bort fra det. Men jeg tror ikke hun var avkledd når hun ble angrepet og jeg tror ikke hun ble angrepet på badet oppe. Klær, smykker, mobil og sandaler er funnet i husets første etasje. Mye tyder på at TH kan ha vært i kontakt med noe av dette med tanke på avsatt DNA på bukse og en sandal. Jeg ser ingen hensikt med at noen skal ha forflyttet disse tingene fra husets andre etasje til toalettrommet i første etter at dette var over.
TH var veldig opptatt av at politiet ikke skulle undersøke andre etasje. Mon tro hvorfor.
Han påsto ugjerningen hadde skjedd i første, og kunne ikke begripe hvorfor politiet
kastet vekk tiden (hans ord) med å lete på feil sted. Tenk det kan han hardnakket påstå
til tross for at han hadde vært på jobb da dette skjedde. Tidspunktet gjettet han visst også.
Skulle nesten tro han var synsk.
At klær og eiendeler lå i første kan tyde på at GM hentet dette fra badet ovenpå og
plasserte det i første, som en del av åstedsrigging. Klærne var dessuten brettet og
lå etter sigende ganske pent plassert med et håndkle over. Noen har altså tatt i disse
tingene etter AE var drept eller bortført. TH sitt DNA kan tyde på at det var ham.
Politiet har antydet at han sannsynligvis har stått for rydding og vasking. Om ikke mer.
Citat:
Det er dessuten ikke opplyst hverken tegn til kamp eller funn av Fru Hagens DNA på dette badet i andre etasje. Noe det er nærliggende å tro ville blitt funnet med tanke på glasskår etter knust lampe der oppe dersom hun kjempet, var naken og barbeint.
Nei jeg tror hennes eiendeler i første etasje forteller sin egen historie. At disse tingene ble igjen i boligen forsterker mitt inntrykk av at dette var et drap med et meget personlig motiv. En tabbe vil jeg kalle det.
Nei jeg tror hennes eiendeler i første etasje forteller sin egen historie. At disse tingene ble igjen i boligen forsterker mitt inntrykk av at dette var et drap med et meget personlig motiv. En tabbe vil jeg kalle det.
Hvor står det at AEs DNA ikke fantes på badet hun selv brukte daglig?
Jeg vil tro hennes DNA var "all over the place" uansett angrep eller ikke.
Knust lampe anser jeg som et mulig spor etter kamp. Politiet har uttalt at
de antar angrepet startet på badet i andre etasje.
I motsetning til oss har krimteknikere saumfart hele huset. De finner ikke på ting
sånn helt ut av det blå. Så jeg ser ikke helt hvordan du får det til at dette ikke er interessant.
Jeg kan se for meg at GM overrasket henne mens hun var på vei til å ta sitt morgenbad.
Men hun gikk til motangrep, og angriperen ble vel kanskje dyttet slik at han knuste lampen.
Mannlig Hagen-blod ble sannsynligvis funnet på glassbitene fra lampen. Derfor diktet TH opp
badekarhistorien som en forklaring på dette.