2022-02-25, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
hva med blodrester i trappa

Ja hva med det? Er det mer sannsynlig at blodrester, forsøkt vasket vekk, funnet på nederste trinn og trappeveggen der skyldes et fall ned en trapp enn et fall mot og inn i dette hjørnet av trappen? Ikke slik jeg vurderer det.
Citera
2022-02-25, 09:07
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Kan Fru Hagen ha vært avlyttet? Hvordan forsikret man seg om at Fru Hagen ikke satt opptatt i telefonen og med det fikk varslet om at nå kommer det noen eller nå kommer …. så jeg får legge på. Eller listet noen seg inn i gangen og stod der i påvente av at hun la på med sønnen? Og deretter gjorde seg til kjenne med et hallo?

For å avlytte en telefon må man ha tilgang til telenettet, og det er det i prinsippet kun teleselskapene
som har. Men teoretisk sett kunne noen satt opp mikrofoner i huset. Jeg foreslo i et tidligere innlegg
at TH kan ha overvåket posisjonene til sin gamle iPhone fra nettbrettet via iCloud (Finn iPhone).

Men forklaringen jeg tenker er minst like plausibel er at GM var kjent i huset, og var kjent med
beboernes rutiner. Vedkommende har vel gått stille inn og ventet til det begynte å suse i rørene.
Da visste h*n at AE var på badet og tappet i karet. Jeg tror hun var avkledd da hun ble angrepet.
Og at GM tok klærne hennes og la dem på toalettet nede etter ugjerningen.

Citat:
Enig i at disse bilanløpene på morgenen er risikable mht vitner. Ikke helt utelukket at de kan være tilfeldige, men aeh ble fraktet bort. Eneste mulighet da er ths bil. At hun ble med til futurum og kjørt videre til et sted senere på dagen. Dette krever mye tid til tett innpakning etc og da må troverdige mb pirkes på igjen.

Jeg tenker den mest praktiske løsningen hadde vært å plassere "likbilen" på gårdsplassen
dagen før, slik at den sto klar. Den trenger ikke ha vært spesielt stor, så ingenting folk egentlig
trengte å legge merke til. Begrenset innsyn fra naboene, med unntak av gamle-Sk*nsen.
Det ser ut til å være en ganske romslig gårdsplass. Stor nok også til å snu en bil der, om det
skulle være behov.

Jeg har skrevet det før, men når det gjelder naboene ser jeg ikke bort fra at de kjenner
til forholdene i S4 bedre enn de velger å fortelle åpent.
Citera
2022-02-25, 09:53
Medlem
Hvis bilene om morgenen har noe med saken å gjøre, så må det nesten være i forbindelse med en reell kidnapping, eller en bestilt kidnapping. (Eller evt. Legokatts hypotese)

TH hadde nok heller brukt natten til å gjennomføre forbrytelsen, hvis han allikevel skulle fabrikkere sitt eget alibi om morgenen, og AEs siste livstegn. Dersom AE var i live kl. 09.16, blir det for lang tid for personen i 08.56-bilen, å sitte i bilen og vente på gangveien.
Citera
2022-02-25, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Hvis bilene om morgenen har noe med saken å gjøre, så må det nesten være i forbindelse med en reell kidnapping, eller en bestilt kidnapping. (Eller evt. Legokatts hypotese)

TH hadde nok heller brukt natten til å gjennomføre forbrytelsen, hvis han allikevel skulle fabrikkere sitt eget alibi om morgenen, og AEs siste livstegn. Dersom AE var i live kl. 09.16, blir det for lang tid for personen i 08.56-bilen, å sitte i bilen og vente på gangveien.
TH har gjort mye for å sikre alibi i timen mellom ca 9.07 og 10.07. Bilen ble fanget opp av kamera, hilste på de ansatte, ringte NN, var i møte og ringte aeh 10.06 og 10.07 etc. Hvis han visste drapet skule skje denne timen gir det mening. Det gir også mening om drapet ikke skjedde da, men at det ble fabrikkert at det skulle skje da. F.eks ved at aehs tlf ringte og sendte sms, bevegde telefonen osv. Hun svarte imidlertid ikke på inngående samtaler noe som viser at hun ikke var i stand til dette. AEH pleide å svare. Ut fra faktiske spor tyder dette på at drapet skjedde i perioden th hadde alibi, men siden th samlet artikler om uoppklarte drap vet han at fastsettelse av rett drapstidspunkt ofte er svært avgjørende i enhver drapsetterforskning. Dette fordi eventuelle spor skal knyttes til drapet og tidspunktet det ble begått.
Citera
2022-02-25, 18:04
Medlem
Citat:
TH har gjort mye for å sikre alibi i timen mellom ca 9.07 og 10.07. Bilen ble fanget opp av kamera, hilste på de ansatte, ringte NN, var i møte og ringte aeh 10.06 og 10.07 etc.
Hvis han visste drapet skule skje denne timen gir det mening. Det gir også mening om drapet ikke skjedde da, men at det ble fabrikkert at det skulle skje da. F.eks ved at aehs tlf ringte og sendte sms, bevegde telefonen osv. Hun svarte imidlertid ikke på inngående samtaler noe som viser at hun ikke var i stand til dette. AEH pleide å svare. Ut fra faktiske spor tyder dette på at drapet skjedde i perioden th hadde alibi, men siden th samlet artikler om uoppklarte drap vet han at fastsettelse av rett drapstidspunkt ofte er svært avgjørende i enhver drapsetterforskning. Dette fordi eventuelle spor skal knyttes til drapet og tidspunktet det ble begått.

Det gir også mening at han ikke visste noe som helst. Det du beskriver som sikring av alibi, ville nok ha skjedd en hvilken som helst arbeidsdag. Kjøre til jobb, hilse på ansatte, og ta noen telefoner.
Citera
2022-02-25, 20:28
Medlem
Citat:

Enig i at det går for lang tid fra 8.56 til 9.16 dersom dette var utenforstående som skulle ta seg inn i huset og utføre effektivt. Da måtte GM ha sittet og blomstret i minst 20 min uten mål og mening. Da er det mer sannsynlig at bilen ikke har noe med saken å gjøre, eller at den som kom kjørende kjente AEH, parkerte og gikk inn, men det henger heller ikke på greip - å kjøre opp den gangveien virker jo da helt unødig. Det ville jo vært bedre å ha parkert bilen i S4-garasjen over natten og så komme til fots gjennom skogen den aktuelle morgenen? Av disse grunner mistenker jeg at bilen 8.56 ikke har noe med saken å gjøre. Om ikke noen kan komme med en forklaring på overnevnte logiske brister.
Citera
2022-02-25, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Askeladd1
Enig i at det går for lang tid fra 8.56 til 9.16 dersom dette var utenforstående som skulle ta seg inn i huset og utføre effektivt. Da måtte GM ha sittet og blomstret i minst 20 min uten mål og mening. Da er det mer sannsynlig at bilen ikke har noe med saken å gjøre, eller at den som kom kjørende kjente AEH, parkerte og gikk inn, men det henger heller ikke på greip - å kjøre opp den gangveien virker jo da helt unødig. Det ville jo vært bedre å ha parkert bilen i S4-garasjen over natten og så komme til fots gjennom skogen den aktuelle morgenen? Av disse grunner mistenker jeg at bilen 8.56 ikke har noe med saken å gjøre. Om ikke noen kan komme med en forklaring på overnevnte logiske brister.

Hvordan skulle de ha fått bilen inn i garasjen?
Citera
2022-02-25, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Hvordan skulle de ha fått bilen inn i garasjen?

I det scenario at TH var med på det og hans medhjelper kjente AEH. Trenger ikke være i garasjen heller, kanskje like bra i oppkjørselen. Poenget er at det ville vært bedre å ha bilen plassert der allerede (f.eks ila natten) enn å kjøre den opp gangveien midt i morgenrushet med den risikoen det har. Bilen kom jo til å stå der i over en time uansett denne morgenen, så hvorfor ikke ta frakt av bilen dit når sjansen er minst for å tiltrekke oppmerksomhet, f.eks kjøre den opp uten lys på natten…
Citera
2022-02-25, 21:19
Medlem
Citat:

Det kan være slik du skrev i et tidligere innlegg, at det er noen som har blitt overrasket over å ha sett bilen til TH der. Da er det enten ekte kidnappere, eller innleide folk av TH som gjennomførte forbrytelsen på egenhånd.
Citera
2022-02-25, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
For å avlytte en telefon må man ha tilgang til telenettet, og det er det i prinsippet kun teleselskapene
som har. Men teoretisk sett kunne noen satt opp mikrofoner i huset. Jeg foreslo i et tidligere innlegg
at TH kan ha overvåket posisjonene til sin gamle iPhone fra nettbrettet via iCloud (Finn iPhone).

Men forklaringen jeg tenker er minst like plausibel er at GM var kjent i huset, og var kjent med
beboernes rutiner. Vedkommende har vel gått stille inn og ventet til det begynte å suse i rørene.
Da visste h*n at AE var på badet og tappet i karet. Jeg tror hun var avkledd da hun ble angrepet.
Og at GM tok klærne hennes og la dem på toalettet nede etter ugjerningen.

Ja kanskje vedkommende listet seg inn og stod å tjuvlytta. Ser ikke bort fra det. Men jeg tror ikke hun var avkledd når hun ble angrepet og jeg tror ikke hun ble angrepet på badet oppe. Klær, smykker, mobil og sandaler er funnet i husets første etasje. Mye tyder på at TH kan ha vært i kontakt med noe av dette med tanke på avsatt DNA på bukse og en sandal. Jeg ser ingen hensikt med at noen skal ha forflyttet disse tingene fra husets andre etasje til toalettrommet i første etter at dette var over.

Det er dessuten ikke opplyst hverken tegn til kamp eller funn av Fru Hagens DNA på dette badet i andre etasje. Noe det er nærliggende å tro ville blitt funnet med tanke på glasskår etter knust lampe der oppe dersom hun kjempet, var naken og barbeint.

Nei jeg tror hennes eiendeler i første etasje forteller sin egen historie. At disse tingene ble igjen i boligen forsterker mitt inntrykk av at dette var et drap med et meget personlig motiv. En tabbe vil jeg kalle det.
Senast redigerad av Kokadu 2022-02-25 kl. 21:24. Anledning: Rette
Citera
2022-02-25, 21:28
Medlem
Citat:
Det kan være slik du skrev i et tidligere innlegg, at det er noen som har blitt overrasket over å ha sett bilen til TH der. Da er det enten ekte kidnappere, eller innleide folk av TH som gjennomførte forbrytelsen på egenhånd.

Ja, er kanskje en mulighet at 8.56 bilen også ble overrasket av TH eller annet og valgte å bli sittende i bilen på gangveien i lengre tid. Kanskje dro ikke TH før f.eks. 9.08 som tidligere påpekt her, men da burde GM fortsatt ha gått til verks før 9.16?
Citera
2022-02-25, 21:53
Medlem
Citat:
Ja, er kanskje en mulighet at 8.56 bilen også ble overrasket av TH eller annet og valgte å bli sittende i bilen på gangveien i lengre tid. Kanskje dro ikke TH før f.eks. 9.08 som tidligere påpekt her, men da burde GM fortsatt ha gått til verks før 9.16?

Ikke at jeg tror vi kommer til å bli særlig kloke på disse bilene observert i området, men hva om denne bilen stod i lommen på gangveien frem til TH signaliserer at han reiser med frontlysene på bilen for eksempel? Kanskje de til og med slo av stille prat over hekken /i skogholtet for noen siste instrukser før TH bega seg til jobb? Deretter flyttes bilen til et mer egnet sted og personen i bilen begir seg til fots til boligen, kanskje mellom noen blokker og gjennom et skogholt eller flere før denne tar seg inn hoveddøren hvor den står og tjuvlyttet ei tid før den gjør seg til kjenne?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in