Citat:
Ursprungligen postat av
Kokadu
Kan Fru Hagen ha vært avlyttet? Hvordan forsikret man seg om at Fru Hagen ikke satt opptatt i telefonen og med det fikk varslet om at nå kommer det noen eller nå kommer …. så jeg får legge på. Eller listet noen seg inn i gangen og stod der i påvente av at hun la på med sønnen? Og deretter gjorde seg til kjenne med et hallo?
For å avlytte en telefon må man ha tilgang til telenettet, og det er det i prinsippet kun teleselskapene
som har. Men teoretisk sett kunne noen satt opp mikrofoner i huset. Jeg foreslo i et tidligere innlegg
at TH kan ha overvåket posisjonene til sin gamle iPhone fra nettbrettet via iCloud (Finn iPhone).
Men forklaringen jeg tenker er minst like plausibel er at GM var kjent i huset, og var kjent med
beboernes rutiner. Vedkommende har vel gått stille inn og ventet til det begynte å suse i rørene.
Da visste h*n at AE var på badet og tappet i karet. Jeg tror hun var avkledd da hun ble angrepet.
Og at GM tok klærne hennes og la dem på toalettet nede etter ugjerningen.
Citat:
Ursprungligen postat av
LH07
Enig i at disse bilanløpene på morgenen er risikable mht vitner. Ikke helt utelukket at de kan være tilfeldige, men aeh ble fraktet bort. Eneste mulighet da er ths bil. At hun ble med til futurum og kjørt videre til et sted senere på dagen. Dette krever mye tid til tett innpakning etc og da må troverdige mb pirkes på igjen.
Jeg tenker den mest praktiske løsningen hadde vært å plassere "likbilen" på gårdsplassen
dagen før, slik at den sto klar. Den trenger ikke ha vært spesielt stor, så ingenting folk egentlig
trengte å legge merke til. Begrenset innsyn fra naboene, med unntak av gamle-Sk*nsen.
Det ser ut til å være en ganske romslig gårdsplass. Stor nok også til å snu en bil der, om det
skulle være behov.
Jeg har skrevet det før, men når det gjelder naboene ser jeg ikke bort fra at de kjenner
til forholdene i S4 bedre enn de velger å fortelle åpent.