2022-02-25, 20:04
Medlem
FoxHounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frihet-Nationalism
Bögar? Muslimer från Mellanöstern och Afrika syftar jag på som saknar sympati för Sverige, vi har ingen folkgemenskap och en sådan nation kan aldrig vinna några krig. Vårt land är splittrat på grund av massinvandringen och det vet Putin, Sverige är svagt.
Du sa 6 miljoner svenskar och 2 miljoner muslimer och då undra jag va dom återstående 2 miljonerna va
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zot^
Opopulär åsikt här i Sverige men jag har också alltid tyckt att vi borde ha egna kärnvapen för att kunna behålla vår neutralitet. Tyvärr så gav vi bort det plutonium vi hade till USA för några år sedan. Vi är idioter.
Det var landsförräderi.
Citera
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Vi får backup om vi är med i Nato. Hur jävla svårt kan det vara att fatta?
Vi är inte med i Nato.
Om vi närmar oss Nato anfaller Putin innan vi är med.
Då står vi lika ensamma som Ukraina.

Der borde de flesta redan räknat ut idag.

Ukraina vill gå med i Nato men Putin anfaller först och Nato gör inget för att Ukraina hann aldrig ansluta.

Själv tycker jag att resten av världen och framförallt Europa är fega ynkryggar som inte backar upp ett Europeiskt grannland under invasion.

Vad har hänt med Putins ansikte? Han ser ut som han tagit alldeles för mycket testo och nu sitter med mer östro än vad som är hälsosamt.
Riktigt "moonface", är det därför han blivit så aggresiv? Är karln på steroider?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Soldaten på marken kvider otroligt länge, efter ett tjugotal skott och handen rör sig fortsatt, var är blodet? Han borde läcka likt ett såll och vara stendöd.
Väldigt skumt detta.
20 tal skott? och allt detta ser du på detta avstånd ? fan vad medier har skadat er alla och er bild av krig / verklighet
Citera
2022-02-25, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Estland,Lettland,Litauen är med i NATO varför ger sig inte Putin på dom? Varför just Sverige och Finland om vi går med ?
Jag tror att Skandinavien har några bra militära positioner. Jag undrar om bara Finland går med i Nato och inte Sverige kommer ryssland att fortfarande anfalla båda?

Det finns också några kritiska militära anläggningar och resursfabriker som de behöver ta ut.
Citera
Medlem
oresundsbroens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Vi kan inte lita på dem oavsett vad de säger. Kan de attackera Ukraina så kan de attackera oss.
Nej, för Ukraina är en helt annan sak än Sverige. Det ingår i Rysslands intressesfär. Hade Putin varit intresserad av svenskt territorium så hade han varnat oss om det. Nu varnar han om vi ens tänker tanken att ansöka.

Att låta skräck avgöra vilka beslut man fattar är så jävla dumdristigt.

Jag är fan glad att den här regeringen håller huvudet kallt även om jag hatar S.
Citera
Medlem
maxidos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Продолжай сражаться, мой брат. Да здравствует Россия!

Ej grabben, skriv på svenska
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ikeasson
Du skriver två saker.

Du skriver först att om NATO dras in så kommer Kina attackera och om dom inte gör det så kommer Kina attackera ändå.

När du säger fiende menar du att NATO är Kinas fiende? Du menar inte att Ryssland är Kinas fiende.
Nej jag skriver att Kina utan tvekan skulle gå och ta Taiwan om det blev en större direkt konflikt mellan Nato och Ryssland.

Nato är fiender för både Kina och Ryssland sedan kalla kriget, det är ju ökänt.

Ryssland och Kina är inte fiender, de har olika geopolitiska intressen.
De gynnas av varandra ekonomiskt och vet om att de har en bundsförvant vid eventuella ekonomiska sanktioner.
Båda har diktaturer med imperialistiska intressen.
De är båda medvetna om att har varandras ryggar vid en eventuell konflikt med Nato, syftar då främst geografiskt.
Det är ju inte som att varken Ryssland eller Kina skulle tillåta Nato i Mongoliet eller Kazakstan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Beror väl på hur långt tillbaka man behöver gå för att räknas som "etnisk svensk" enligt dig. 1600? 1800? 1930? 1960? 1980?

Som jag ser det så har vi ca 0.5 miljoner personer i utanförskap, men av dessa så är det kanske max 25% som har en tveksam inställning till att försvara Sverige som sitt land. Så matematiken ger att ca
98.8% skulle göra sitt bästa för att försvara Sverige och vårt sätt att leva från angrepp.

Sverige som ett skämt? Ett "skämt" som är 4 ggr rikare än Ryssland per capita och till skillnad från Ryssland dessutom ökat vår rikedom nästan mest i världen under 2000-talet.
Om du är vit och efter 1990. Frågor på det? Nej 98,8% skulle inte göra sitt bästa. Att du använder punkt och inte kommatecken i procenttalet visar att du aldrig gått i svensk skola, eller tillägnat dig några kunskaper därifrån.
Citera
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasande-Rose
Nope. Vi klarade andra världskriget genom alliansfrihet. Gå med i NATO är det värsta vi kan göra, då måste vi åka iväg på USA:s vansinneskrig i mellanöstern och Afrika årligen.

Nej vi klarade andra världskriget genom att blidka Hitler och hans medbrottslingar. Jag ser hellre att vi inte gör något liknande igen.
Citera
2022-02-25, 20:06
Medlem
Tvonds avatar
Ovanligt lite flyg aktivitet under dagens sammandragningar enda bekräftade flyg man sett är över Melitopol där en KA-52 setts.
Citera
2022-02-25, 20:06
Medlem
t.bundys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Lugn och fin, de första kistorna har inte kommit till familjerna ännu. Sedan kommer mormödrar och farmödrar att börja demonstrera. Polisen kan då välja att med batong misshandla gamla tanter till allmän beskådan (vilket kommer leda till massdemonstrationer mot polisbrutalitet), eller att låta dem vara (vilket leder till massdemonstrationen eftersom man tydligen får protestera). Barnamördaren V.Puttin är slut vilket som och det är babushkorna som står i främsta ledet.

Putin är en massmördare sedan tidigare, han sitter fortfarande kvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in