Som en random ryss..:-)
Sverige är inte Ryssland.
Vi skall gå med i NATO så fort som möjligt..tillsammans med Finland.
Sedan är kräket i Kreml inringat på permanent basis.
DÖD åt Ryssland!
Det var väntat för Serbien och Ryssland har en lång vänskap..
Ryssarna och Serberna har stark gemenskap, speciellt efter NATO bombningarna mot Serbien.
Kan dock inte tänka mig att majoriteten av Serbiska folket står bakom vad Ryssland gör just nu.
Det är svårt att göra annat nu.
Vart är alla demonstrationer mot krigsförbrytaren i Kreml? Det ryska FOLKET kommer att bli ansvarig själv.
Lugn och fin, de första kistorna har inte kommit till familjerna ännu. Sedan kommer mormödrar och farmödrar att börja demonstrera. Polisen kan då välja att med batong misshandla gamla tanter till allmän beskådan (vilket kommer leda till massdemonstrationer mot polisbrutalitet), eller att låta dem vara (vilket leder till massdemonstrationen eftersom man tydligen får protestera). Barnamördaren V.Puttin är slut vilket som och det är babushkorna som står i främsta ledet.
Läste att Putten kallade Ujraibas Regering Nazistiskt.. Stor humor.
Ujraibas regering? Menar du Ukraina? I så har nog Putin fel. Men det fanns faktiskt en nazibataljon som stred i östra Ukraina 2014. Svenska nazister åkte dit för att strida.
Du har inte den minsta aning om USA har kärnvapen på sina baser i utlandet, tror du att de skulle vara öppna med det så att du och Putin vet om det? Självklart inte.
Jag kan garantera dig till 100% av amerikanska bombplan med kärnvapen regelbundet landar på baser i Estland, Lettland och Polen och det vet Ryssland om.
Jag vill inte ha de galna neocons och krigshetsarnas i USAs kärnvapen i Sverige. Vi kan tillverka egna. Hur lätt som helst.
Opopulär åsikt här i Sverige men jag har också alltid tyckt att vi borde ha egna kärnvapen för att kunna behålla vår neutralitet. Tyvärr så gav vi bort det plutonium vi hade till USA för några år sedan. Vi är idioter.
Vi är ganska många riktiga svenskar som är jävligt trötta på propagandamupparna. Man ser dem lång väg. Visst, en och annan landsförrädare kommenterar också såklart men jag tänker inte blunda när propagandadrönarna drar ut i strid.
Respektera regelverket istället för att veva omkring tomma anklagelser. Det förpestar bara för oss som försöker föra en diskussion här om krigsföringen i Ukraina. Starta en diskussionstråd om "ryska troll" om du tvunget ska svamla.
Sedan den första december 2009 är Sverige varken alliansfritt eller neutralt. Det datumet trädde EU:s Lissabonfördrag i kraft och med det fördragets paragraf 42.7. Den innebär att Sverige med alla till buds stående medel ska hjälpa våra allierade EU-länder om något av dem blir angripet
Då kan man undra när femtekollonarna i EU ska befria Cypern.