Flashback bygger pepparkakshus!
2022-02-25, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Zelensky är en juntaledare. Demokratin i Ukraina dog 2014.

Men visst, Zelensky kan vi troligen räkna bort. Han försöker nog fly innan han hittas och neutraliseras.

Eller hur? Lite fria allmänna val är inget för en Putinkramare
Citera
Medlem
passports avatar
Kan någon bekräfta om Sverige skickar vapen till Ukraina eller inte?
Det är helt omöjligt att hänga med i den här tråden pga all pajkastning fram och tillbaka.

Kanske det behövs en egen tråd där diskussioner gällande det faktiska taktiska läget mer utförligt diskuteras istället?
Citera
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oresundsbroen
Norge och Danmark gick med i slutet av 40-talet när samma hot inte fanns. Betydligt svårare nu med Putin som rakt ut säger att han attackerar Sverige om vi ansöker.

Det vågar han inte det vore att sända sitt folk i döden
Citera
2022-02-25, 19:29
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av UngCyniker
Kina håller alla korten nu. Undrar vad detta har för implikationer för Taiwan nu de kommande dagarna/månaderna.

Putin har inte sagt ett ord om kärnvapen. Det är en illvillig tolkning som passar vissa. Såg du ens talet?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rengarde
Tyvärr så känns det osannolikt att Putin skulle svälja sin stolthet och erkänna sig besegrad så enkelt. Men det kan ju övergå i en mer lågintensiv fas.

Ukraina och clownen Zellinsky borde ha hållit snattran om NATO medlemskap och tagit lärdom av Sverige. Nu får de skylla sig själva. Cirkulera.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grovtbrott
Ryssen skall skita i vad vi gör. Vill vi gå med i NATO då gör vi det. Ryssland kan fara åt helvetet

Det tyckte Ukraina också…
Citera
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjoelk-kanna
Vet inte vad du pratar om eftersom att jag inte orkar googla det där. Men det krig du hänvisade till som försiggick för 300 år sedan är inte relevant idag.

Från ett geopolitiskt perspektiv är alla krig i regionen relevanta. De flesta är helt oförstående inför såna här saker ändå. Man förstår inte geopolitik utan att studera det. Det är inte intuitivt för fem öre. Alla förstår att Ryssland har väldigt mycket att förlora på det här men få begriper vad de har att vinna på det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Jag tycker att vi ska gå med i NATO enbart för att provocera Ryssland.
Låt dom invadera Sverige.
Låt dom hålla på med meningslösa krig och förvandlas till ett ekonomiskt U-land.

Vem fan vill provocera fram ett krig. Vet du ens vad ett krig betyder för dig och mig?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Finland och Sverige hotas av militärt angrepp om vi närmar oss Nato.

Får vi backup om Ryssen knackar på eller är vi lika ensamma som Ukraina?

Om det verkligen smäller så kommer nog Ryssland vilja ta hela den skandinaviska halvön, som Tyskland gjorde, i förebyggande försvarssyfte. Det hade varit dumt att provocera Tyskland för 80 år sedan och det är dumt att provocera Ryssland idag. Det är bättre att chilla lite.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rasande-Rose
Nej, det är dom inte. De blev det för dig på 24h för att du tappade fattningen av några rubriker i media
Ukrainaregionen har varit en helintegrerad del av Ryssland under hela Ryska imperiets era. Ukrainarna är helt blandade med ryssar, de är ryssar.

Vi må ha delade åsikter om vad som är vad.

Jag har studerat historia och har arbetat specifikt med Ukrainare och Ryssar som besöker Sverige för turiständamål.

Ukraina har alltid varit mig nära om hjärtat, lika så Ryssland. Har inget emot några av de, det är politikerna man ska förakta, inte folket.

Däremot är det en stor skillnad på Ryssar och Ukrainare enligt min uppfattning jag fått av respektive folk genom arbete och personligt utbyte.
Citera
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frihet-Nationalism
Jag tror många Ukrainare har fått nog av Volodymyr Groysman och Volodymyr Zelensky som styr Ukraina. De startade en konflikt på uppmaning från Nato/USA/Israel mot Ryssland som deras armé inte var mogna uppgiften, Ukrainas flyg och luftvärn är utraderat.

Om några dygn faller Kiev, kommer Volodymyr Groysman och Volodymyr Zelensky fly och ta statskassan med sig eller kommer de förhandla med Ryssland om att ta tillbaka sin Nato ansökan?

Jag tror Ryssland vill få bort Volodymyr Groysman och Volodymyr Zelensky och hans junta från makten och sedan lämnar de Ukraina. Som USA gjorde i Irak och många andra länder.
Oj, många röda flaggor i detta inlägg. ”Junta”, ”fly med statskassan”, UA startade en konflikt med Ryssland på uppmaning av (judar). Det är nästan som du äter direkt ur Putins hand.
Citera
Medlem
HalvTomt-Glass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
En dum jävla fitta som inte har vett att hålla käften. Det här landet är så splittrat och förstört att krigsmoralen är körd totalt i botten. Vem FAN skulle kunna tänka sig att först arbeta och betala 80% skatt för att bekosta ett globalt härbärge för svartskallar och negrer och sedan dö en meningslös död för dessa inklusive vita förrädar-kvinnor och idioter som förespråkar ett kommunistiskt vaccinpass-samhälle?
Riktigt based kommentar. Kan inte mer än att hålla med till 100%
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in