2022-02-25, 19:26
Medlem
oresundsbroens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Putin agerar så nyckfullt att det är nog få som förstår vad han vill.
Det enda vi vet verkar vara att han är galen och nyckfull nog att följa sina primtiva impulser där han yrar om att återupprätta forna ryska gränser och gammalt groll som alla andra begravt och gått vidare sedan sekler.
Varför vet Putins knähund som du vad han vill?
Vi har vetat att han ska invadera Ukraina i flera månader nu. Han har rustat upp och omringat Ukrainas gräns i månader. Han har krävt garantier av NATO och Ukraina. Det är knappast så att det som sker är en överraskning. Diplomatin förlorade.

Kalla inte mig för putins knähund din horunge.
Citera
2022-02-25, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Skatan
Vettigt inlägg, många som jublar i tråden när döda ryssar ligger på marken, jag tycker bara det är så förbannat sorglig vare sig det handlar om ukrainare eller unga värnpliktiga ryssar som aldrig får kommer hem igen.

Jag är enig.

Hur mogen var man själv som 18-20 år? Vad hade man fått uppleva av vuxenlivet?

Oavsett sida är de som står på frontlinjen människor med vanliga liv precis som oss. Unga män som skjuter andra unga män för att ledare beordrar dem till det.
Män som kanske varit på semester på samma ställen som barn, som sjöng samma godnattvisor och delar mycket kultur.

Fruktansvärt är det, varenda liv som spills är ett för mycket och visst förstår jag att folk är upprörda och det är lätt att slänga sig med hånfulla ord mot döda och levande ryssar men vi får inte glömma att det är unga liv som mists som borde fått leva många år till nära sina famoljer.
Citera
2022-02-25, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xlxerox
Zelensky är någon ukrainarna vill ha, inte något Putler docka.

Jag tror många Ukrainare har fått nog av Volodymyr Groysman och Volodymyr Zelensky som styr Ukraina. De startade en konflikt på uppmaning från Nato/USA/Israel mot Ryssland som deras armé inte var mogna uppgiften, Ukrainas flyg och luftvärn är utraderat.

Om några dygn faller Kiev, kommer Volodymyr Groysman och Volodymyr Zelensky fly och ta statskassan med sig eller kommer de förhandla med Ryssland om att ta tillbaka sin Nato ansökan?

Jag tror Ryssland vill få bort Volodymyr Groysman och Volodymyr Zelensky och hans junta från makten och sedan lämnar de Ukraina. Som USA gjorde i Irak och många andra länder.
Citera
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiskoega
Helt enig. Det är skevt. Därför Sverige borde gå med i NATO illa kvickt... Svenskar är så jävla naiva i det avseendet att man räknar med hjälp från omvärlden inkl USA men utan att behöva göra någonting för det....
Vare sig vi eller Finland (som ligger mer illa til) kommer att få hjälp. Det ser vi nu.
Tomt prat bara
Citera
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malew
Lika mycket ok som USA invandrar Irak Afghanistan och Syrien. Känns onödigt och Jag vill inte ha krig men Ryssland har säker sina anledningar till detta. Man får hoppas på det annars har vi med en galen man som gör saker bara för att sabotera för sin egen befolkning…
Självklart har Putin verkliga (och påstådda) anledningar, men de berättigar inte invasionen.
Inte heller USAs tidigare misstag berättigar den olagliga invasionen.
Citera
Medlem
oresundsbroens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Jodå Norge och Danmark är med i Nato snart även Finland
Norge och Danmark gick med i slutet av 40-talet när samma hot inte fanns. Betydligt svårare nu med Putin som rakt ut säger att han attackerar Sverige om vi ansöker.
Citera
Medlem
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjollahopp85
Du vet att Ryssarna varit nära hela dagen va?
Det har hört smällar, och man har sett explosioner i Kiev under hela dagen.
Att det är "nära nu" har du inget belägg för.

Men inte så nära stadskärnan som jag kollat på hela dagen och att smällarna hörts så tydligt .
Citera
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
De har bytt sida och närmat sig Europa, de har låtit CIA installera en regim och de har pratat om att gå med i Nato.

Biden var kaxig innan Putin anföll, nu står han där och bara fördömer och kan inget göra.
Ukraina är en självständig stat som själva väljer riktning (öst eller väst). Det är inte en naturlag att de måste vara Rysslands nickedocka. Oavsett utgången av detta krig så kommer ukrainarna för alltid och för all tid framöver att hata ryssen precis som Serbien och Bulgarien hatar turken.

Sen vet jag inte om Biden var så kaxig. USA delade med sig av korrekt underrättelseinfo men sa samtidigt att de inte tänker blanda sig mer i frågan, tyvärr kanske. Lite mer kan vår gamle världspolis göra.
Citera
2022-02-25, 19:28
Medlem
Om inte Ryssland lyckas med detta, tror ni risken är att de släpper något kärnvapen pga försvagat ego?

Lite som USA i Hiroshima.

Eller är Ukraina för nära Ryssland?
Citera
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rengarde
Vad gör ni här då? Ingen kommer sakna er om ni drog. Skulle ryssen på allvar komma till hit så kommer man nog snabbt se vilka som är de riktiga landsförrädarna.

Jag tycker att vi ska gå med i NATO enbart för att provocera Ryssland.
Låt dom invadera Sverige.
Låt dom hålla på med meningslösa krig och förvandlas till ett ekonomiskt U-land.
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalvTomt-Glas
Nu smäller det igen här, explosioner, flera smällar på bara några minuter, är ryssen i eller runtom kiev än? Har sovit hela dagen så inte varit med i svängarna.

Dom kan vara i närheten.
Det small på lite i fjärran i videon nyss med några minuters mellanrum.

Nu precis kom en polisbil med blåljus igång förbi i bild.
Citera
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Nu smäller det som fan

https://www.youtube.com/watch?v=m809VVjdBys
Hörde några som talar engelska. Tror kameran sitter på ett stort hotell. Kanske några turister som fick mer spänning än de hade väntat sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in