2022-02-25, 13:07
Medlem
Lundbondens avatar
Ja, troligt med alla dessa rapporter om att ukraina slaktar ryssarna överallt. förstör 20 ryska tanks inom loppet av 1 timme..t.o.m slaktar spetnaz...
Citera
Medlem
vackertsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Ryssarna får mycket smisk av Ukraina nu . Nu är 2000 ryska soldater döda

Källa på det?
Citera
Medlem
mjoelk-kannas avatar
Fyyyfaan, må Putin brinna i helvetet för evigt.

https://www.youtube.com/watch?v=Hq0kJuLA3SY
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Porky123
nää ryssland kommer alltid vara ryssland.. även om de skulle kompensera så är deras "förtroende" borta sedan sovjettiden, ungefär som med tyskland sedan 40-talet

Så är det... Ryssland har ingen egen väg att gå, och slickar fortfarande såren efter kommunismen (troligen historiens sämsta statsskick tillsammans med teokrati). Det finns ännu inget förtroende för Ryssland i Väst.

Det är en politisk invalid.

Invasionen av Ukraina bygger på ett feltänk. Ryssen tror att det finns en autonom, egen väg och man är starkare än vad man är. Självbilden är helt skruvad.

Det enda man gör, är att fördröja sig egen utveckling.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Nu börjas det... Man plockar lite här och där, tömmer en lastbil, plundrar döda och tager vad man haver...
Sen sticker man ut i skogen, skapar små enheter och får hemligt understöd, medan ryssen skryter om en lätt seger..

Jag har länkat till flera bevis tidigare. Det finns twitterinlägg som visar allt detta.

Det här vapnet var bara lite kuriosa.
Citera
2022-02-25, 13:08
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbara777
Det är skrämmande vad det svenska folket är desinformerat...
Du kan läsa t ex här
svenska.yle.fi/artikel/2019/04/25/kontroversiell-spraklag-godkandes-i-ukraina-kravet-pa-kunskaper-i-ukrainska

Men för att förstå problemet på djupet måste man bo där. Jag har bekanta i Lugansk så jag vet. Hur skulle det kännas om dina barn tvingades helt plötsligt att använda ett främmande språk i skolan? Eller om du var tvungen att sluta jobba som läkare, lärare mm bara därför att dina språkkunskaper ANSES otillräckliga? Retorisk fråga, faaan.
Är det verkligen orimligt att kräva att man lär sig landets språk?
Vi debatterar samma sak i Sverige nu ang. krav på att alla måste lära sig svenska.

Sedan är det en enorm skillnad på detta och påståendet att ryska språket är förbjudet. Det stämmer ju inte alls.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poltergeister
Att du inte begriper att denna videon är från 2014 talar för att du helt enkelt saknar källkritik.
Grattis.

Att du citerar någon som konstaterade att den inte var från nutid med att den saknar källkritik tyder på att även du är dum i huvudet.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tjollahopp85
Någon mer som spyr att se Sossarna nu prata om "andra får ta ansvar?"..
"Vi ska ta vårt ansvar och förväntar oss att andra gör det"..

Så lät det inte när hundratusentals muslimer tog sig hit.

Men som ni förstår, detta var POTENTIELLA s-väljare som kom då.
Ukrainare är inte s-väljare, det förstår Socialdemokraterna.
Nej, dom är nazister. På riktigt. Inte den där sosse nazismen som Maggan kastar ut sig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lundbonden
Ja, troligt med alla dessa rapporter om att ukraina slaktar ryssarna överallt. förstör 20 ryska tanks inom loppet av 1 timme..t.o.m slaktar spetnaz...

Se mitt tidigare inlägg. Där finns det videos på döda Spetsnaz.
Citera
Medlem
GhangBangTanjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salad
Dom är militanta muslimer med lojalitet till ryssland. Värsta typen av motståndare på slagfältet.

Muslimer har fått ordentligt med pisk på andra håll. Hur är dessa bättre.
Citera
2022-02-25, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lundbonden

"I ett samtal med Xi Jinping säger Rysslands president Vladimir Putin att han är redo att förhandla med Ukraina på "en hög nivå", rapporterar den ryska nyhetsbyrån Ria."

Jag tror inte han skulle välja att förhandla om det hade gått bra iaf... Men det är bara vad JAG TROR. Jag kan egentligen ingenting om krigsföring så..
Citera
2022-02-25, 13:09
Medlem
"syrien var väldigt speciellt"..
Säg som det är, det var potentiella S-väljare..

SER NI INTE HUR SOSSARNA SLINGRAR SIG NU?
DE VILL INTE TA EMOT UKRAINARE!!

DE VILL BARA FYLLA SVERIGE MED MUSLIMER!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in