2022-02-25, 13:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av olikafarger
Vafan snackar du om? Källa på att klippet du länkar till är från DCS simulator? Människan står på marken och filmar.
Om du inte kan se att det är ett tv spel så är du diskvalificerad.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Ryssland har ingen intention att ockupera Ukraina vad jag har hört.

Om du går tillbaka till mina tidigare inlägg har jag sagt detta.

Att det finns en möjlighet att Ryssland beslutar sig för att slå ut Ukrainas försvar. Jag tror jag nämnde en massiv attack med stand-off vapen i första hand.

Nu tog Putin i så det knakade och det snabbt och oväntat.

Nej, jag hattar krig och hade hoppats på en fredlig lösning. Ukraina att följa Minskavtalet och Tyskland och Frankrike sätta sina åsikter om medlemskap till Ukraina på pränt.

Men så blev det inte tyvärr.

Men jag kan nästan garantera att Ryssland inte ämnar ockupera landet. Har Zelensky tur och spelar sina kort rätt blir han säkert kvar tror jag

Ska han styra landet med en pistol mot tinningen? Jag tror inte ens han skulle vilja vara marionett åt Putin. I praktiken måste Ryssland ockupera på obestämd tid eftersom de aldrig får skaffa sig några vapen eller gå med i NATO. Ett land är inte ett land om det inte får styra sin egen säkerhetspolitik.
Nej jag tror Ryssland kommer att vara kvar långe. Ukraina blir bara självständigt på papperet.
Ryssarna måste hitta någon Putinälskare att sätta som president.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gift44
Filmen är från Donetsk 2014.

Är du säker? Ukrainska soldaterna har väldigt modern utrustning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Ser ut att vara filmat med mobiltelefon från marken. Kan man verkligen få den vyn från DCS?

Ja det syns klart och tydligt att det är DCS, har knarkat det spelet i hundratals timmar Känner till och med igen "Smoke ploomen" från Migen när han släpper på gasen/throttlen
Citera
2022-02-25, 13:05
Medlem
CalzoneItalias avatar
Ryssarna får mycket smisk av Ukraina nu . Nu är 2000 ryska soldater döda
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Finns oerhört många svenskar som har pengar investerade på Moskvabörsen. Undertecknad inkluderad.

De som varit med sedan 2000-talet är rika vid det här laget.

Har jag inget problem med. Grattis! Men det jag avsåg var NYinvesteringar, vilka i så fall skulle ske i ett läge då Putin "kommit ut" som psyksjuk diktator samt har hotat Sverige m fl.

I det läge som är nu bör vårt stöd till Ukraina vara 100 %-igt, då stöttar man inte en mördare ekonomiskt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HansVonFreudhaus
Att du ens behöver fråga det tyder på att du är dum i huvudet.

Att du inte begriper att denna videon är från 2014 talar för att du helt enkelt saknar källkritik.
Grattis.
Citera
Medlem
Kriget går väldigt bra för Ukraina. Det är beslutsamt motstånd. Och ju längre det pågår dess mer sviktar Rysslands hemmafront.

Det här blir dyrt för Ryssland.

Kanske gynnar motgångarna det gamla kommunistpartiet för det finns väl inga demokratiska krafter mer än några kring den förgiftade killen.
Citera
2022-02-25, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olikafarger
Personligen är jag skraj för Tjetjenerna. De känns som att deras stridsmoral är obotligt hög och dom känns otroligt aggressiva och kommer utöva otaliga krigsbrott.

Dom är militanta muslimer med lojalitet till ryssland. Värsta typen av motståndare på slagfältet.
Citera
2022-02-25, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Ser ut att vara filmat med mobiltelefon från marken. Kan man verkligen få den vyn från DCS?

Den kan du enkelt lägga på efteråt om de ens gjort mer än att "cropa" videon i kanterna.
Citera
2022-02-25, 13:07
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Ryssarna får mycket smisk av Ukraina nu . Nu är 2000 ryska soldater döda

Kan det verkligen stämma? Var läste du det?
Citera
2022-02-25, 13:07
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Många kallar honom vår tids Hitler. Det är en mycket bra beskrivning som kanske kan få lite fler att vakna.

Våre egna medier inte objektiva ? Du är en foliehatt.
Självklart finns det många journalister i Sverige som är färgade men det finns en mångfald och en stor vilja bland de flesta att vara objektiva.

Ja på sociala medier så är ju postarna så duktiga med sina ukrainska flaggsymboler och sina kommentarer om »Putler« samtidigt som de funderar på om de ska ta femtioelfte vaccinet mot C-19. Sociala medier är ett scenspel i mänsklig enfald. Vad tror de?

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in