2022-02-25, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sneakydetective
THOUSANDS of Kadyrovtsy, Russia’s Chechen military — going to Donbas AND Ukraine. The head of Chechen military & republic: “ Here’s advice to Zelensky before he becomes the current ex-president of Ukraine: apologize to Putin.” https://t.co/y5trfFMulH

Vad är det här! Haha! Meddelande till Zelensky: Säg förlåt till putin!

Medans man filmar ett tusentals tjetjeniska specialstyrkor i kolsvart uniform.
Vettefan vad de killarna håller på med, heh.
Citera
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coba
Kan det tolkas som att det går ännu sämre för Ryssland än vad som redan visas?
Ganska nyss var det ju att inga förhandlingar förrän special operationerna gjort sitt.

Jag tror (mest hoppas) att putin håller på att tappa militären nu.
Det verkar gå dåligt för puttelitos attack på Ukraina.

Heja Ukraina. Kämpa!

Mvh
Ni som skriver heja Ukraina och kämpa. Den ukrainare här i Sverige som jag känner berättade nyss att dennas bror i Kiev, transportförare, och samtliga män i Ukraina, 18-60 år, har beordrats till fronten.Av Zelenskyj. Det är inte en fantastisk och ärorik kamp.
Z Skickar otränade barn, karlar och gubbar att dö, för att visa Putin att han också har en k- mellan benen. Zelenskyj är en idiot han med.
Citat:
Ursprungligen postat av Rallyjonny
Nej det e bättre att männen flyr o lämnar barn o kvinnor som dina vänner MENA packet gjorde ….
Hade detta varit Sverige hade jag gladeligen stått upp o kämpat för mitt land o räddat min familj!

Men du e väl en sån som fegt tar flykt, gärna själv o skiter i dina nära !
Det är bättre att Zelenskyj inte tvingar alla män mellan 18-60 i landet att dö i en strid där de inte har en chans. Du kan sitta och snacka om ditt mod när du inte befinner dig mitt i skiten.
Citera
Medlem
kunde man se ngt på den här streamen igår? varför har kameravinkeln flyttats?
https://www.youtube.com/watch?v=F4kzHlu0iQ8
Citera
Medlem
lifeabroads avatar
🔥A #Ukrainian Air Force MiG-29 shoots down a #Russian Air Force Su-35 fighter https://t.co/0sjQsUwIhS

Totalägd av Ukrania.
Citera
Citat:
HAHA! Ukrainska försvarsdepartementet postade precis den där videon med stridsflygplanen, SOM ÄR ETT TV SPEL!

Helt okunniga. Vilken tabbe.

https://twitter.com/DefenceU/status/...PDYJDXUUg&s=19

Spelet heter DCS Simulator.

Vafan snackar du om? Källa på att klippet du länkar till är från DCS simulator? Människan står på marken och filmar.
Citera
Medlem
Nibiruans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LavezziLrey
Ryssarna är mytomaner och nazister. Ukrainarna är frihetskämpar som har en judisk president.

😂
Kommer detta från en äkta AshkeNazi-blandrasjyde himself lr bara ifrån en av deras äckliga lakejer? dvs någon lågintelligent stackars neo-nazze som inte vet bättre?

Oavsett så riktar du anklagelser mot ett helt folk som bättre stämmer in på dig själv & dina allierade. Du har aldrig hört den om att "man ej ska kasta sten när man själv sitter i ett glashus", va?
Citera
2022-02-25, 13:03
Medlem
Citat:
12:30 a.m.

Units of Ukraine’s North Operational Command destroyed 20 Russian tanks in Chernihiv oblast. The units also destroyed a Russian vehicle column moving on Chernihiv, with 10-15 vehicles destroyed, according to the Verkhovna Rada’s Telegram channel.

https://kyivindependent.com/national...-live-updates/
Citera
Medlem
Pressträff nu:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-kring-ukraina
Citera
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Pinsamt. Men förväntar mig inte något seriöst från okrajna, de är verkligen Europas somalier trots allt.

Det djävliga är att tattarpacket har lyckats att nå sina mål med enkla medel och nu så har vi ett elände på halsen.
Det har formligen sprutat ut lögner och fejk ur Kiev.
Citera
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chic
Vad innebär "motsvarande sätt"? Jag kan t.ex. ge dig ett dussin exempel på när svenska politiker ljugit om att massinvandring är bra, EU politiker ljugit om att massinvandring är bra och demokrater i USA ljugit om att massinvandring är bra.
Västerländska medier har ljugit om så mycket de senaste decennierna om sådant som har noll att göra med Ryssen, så ursäkta mig om jag inte tar till mig allt de påstår i dagsläget om den pågående konflikten.

Fool me once, shame on me
Fool me twice shame on you
Fool me thrice...

Jag har sett ett tal där Putin har sagt att de inte tänker ockupera Ukraina, dock kan jag inte hitta något där han lovat att de aldrig tänker utöva militära operationer mot Ukraina.
Enligt deras statsmedia så handlar det endast om att störta en nazistiska regeringen i Kiev som de ser som ett hot mot deras regionala säkerhet (exakt samma argument som USA använde mot Saddam, Khadaffi och Talibanerna) och som jag förstått det så tänker de dra sig tillbaka när Kiev har en ny regering.
Sen om de faktiskt gör det återstår givetvis att se.
Du inser inte att "bra" är en subjektiv åsikt?
Enorm skillnad i mängden direkta/konkreta lögner från Putin/Lavrov jämfört med ledare i väst. Ser du inte det är du rejält enögd.

Sedan blandar du in media? Ja, media skriver allt möjligt som är fel. Det är en del av "fri press".

Så när rysk stats-TV t.ex. säger det du citerar: "störta en nazistiska regeringen i Kiev".
Då kan du ju faktakolla det. Eller hur.
Stämmer det?
Leder juden Zelenskyj en nazistisk regering?
Citera
Medlem
Barbara777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Källor på att ryska språket förbjöds?
Såg senast igår ett reportage från gränstrakten där rysktalande berättade att ingen hade tvingat dem att prata Ukrainska.
Det är skrämmande vad det svenska folket är desinformerat...
Du kan läsa t ex här
Kontroversiell språklag i Ukraina

Men för att förstå problemet på djupet måste man bo där. Jag har bekanta i Lugansk så jag vet. Hur skulle det kännas om dina barn tvingades helt plötsligt att använda ett främmande språk i skolan? Eller om du var tvungen att sluta jobba som läkare, lärare mm bara därför att dina språkkunskaper ANSES otillräckliga? Retorisk fråga, faaan.
Senast redigerad av Barbara777 2022-02-25 kl. 13:07.
Citera
2022-02-25, 13:04
Citat:
THOUSANDS of Kadyrovtsy, Russia’s Chechen military — going to Donbas AND Ukraine. The head of Chechen military & republic: “ Here’s advice to Zelensky before he becomes the current ex-president of Ukraine: apologize to Putin.” https://t.co/y5trfFMulH

Vad är det här! Haha! Meddelande till Zelensky: Säg förlåt till putin!

Medans man filmar ett tusentals tjetjeniska specialstyrkor i kolsvart uniform.

Personligen är jag skraj för Tjetjenerna. De känns som att deras stridsmoral är obotligt hög och dom känns otroligt aggressiva och kommer utöva otaliga krigsbrott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in