2022-02-25, 12:03
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juggenaut
Så du tror att Tyskland stoppade den sanktionen för att dem ville vara lite snälla mot Ryssen? Snälla gör lite research innan du uttalar dig. Än så länge finns det gratis info på nätet.
Det skadar ryssen mer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
https://edition.cnn.com/europe/live-...-22/index.html

Ukraina trycker tillbaka angriparna efter hårda strider i södra Ukraina.
Kan det på något sätt vara taktiskt fördelaktigt att dra ut på striderna och hålla kvar trupper därnere och kanske locka förstärkningar från industristaden Dnipro? Jag menar annars hade det ju varit enkelt att bara bomba bort dom med stridsflyg. Ryssarna kanske helt enkelt är snälla och inte vill ha för många döda unga Ukrainare. Nej dom är ju inte goda så dom har bara glömt bort stridsflygkrafterna. Mariupol kommer att falla. Sist jag tittade hade dom ryssar på tre sidor om sig och havet bakom. Dom är ändå imponerande tappra därnere och det är synd att många ska behöva dö.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenKamrat
Ryska flygvapnet vilket jävla skämt!

https://mobile.twitter.com/Ukraineli...40960127590401

Deras sprillans top moderna fighters får pisk av MIG-29
Säg att du skojar? Det där är ett datorspel som heter DCS Flight Simulator!
Citera
Medlem
Cobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Ja, komigen Ukraina och delta i ett krig ni aldrig kan vinna på en miljon år och dö så att jag får underhållning!

Din sjuke jävel.
Så då utgår jag ifrån att du tycker gangstern putin är ett vidrigt as som invaderar ett europeiskt land och dödar europeiska människor?
Bra, det tycker jag också.

Fan vad dåligt det går för putins vidriga invasionsförsök på Ukraina.
Är han lika inkompetent att leda en offensiv som han är på att leda ett land ?
Stackars arma ryssar som får leva under en sån jävla kass dåre. Men vad ska man förvänta sig av en gangster?

Kom igen Ukraina. Ni är starka!
Och.. ..hejdå puttelito..

Mvh
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slashx
Fake news som vanligt från dig.

Jasså? Vad är fel? Peka på vad som är fejk?

De tar över byggnad efter byggnad inne i Kiev. Enligt alla officiella källor.

NATO och EU gör ingenting förutom prat och värdelösa sanktioner.
Citera
2022-02-25, 12:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sejfu
Ryssarna är nu inne totalt i Kiev.

Ukraina har inget att sätta emot. Väst och NATO ser på och diskuterar fler "fördömanden".

Bra. Då är Spetnaz snart ifatt NATO lakejen som skyddas av sas.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konfucius2
Tja, du får tro vad du vill!

Fakta: Donetsk är en av de mest rysktalande regionerna i Ukraina, och i folkräkningen 2001 uppgav endast 24,1 procent av befolkningen att man hade ukrainska som modersmål.

Jag tror befolkningen där tänker annorlunda

Så vad gör de ryska nazisterna i Kiev och Lviv? Kiev och Lviv hatar Ryssland och dess nazister.
Citera
Medlem
SVT uppger: Ryssland beredda att föra samtal med Ukraina om Ukraina lägger ner vapen
Citera
Medlem
t.bundys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Vad skulle Ryssland göra med 200000 fångar? Vakta dem i fiendeland? Inte en chans. Det är snitt över halsen som gäller.

Så är det. Krigsförbrytelser av har bara börjat. Den ryska plågan fortsätter med förbrytelserna.
Citera
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Ryssarna kommer hugga huvudet av regeringen i Ukraina säger en expert på SVT. Undra om det kommer kablas ut live när dom halshuggs?
Det är alltså vår statstelevision som sprider sådant.

Hur kan detta vara?

Citera
2022-02-25, 12:05
Medlem
BlueBarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Ryssarna kommer hugga huvudet av regeringen i Ukraina säger en expert på SVT. Undra om det kommer kablas ut live när dom halshuggs?
är det du eller SvT som missuppfattar "decapitation strike" ? eller båda?
Citera
2022-02-25, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Kan det på något sätt vara taktiskt fördelaktigt att dra ut på striderna och hålla kvar trupper därnere och kanske locka förstärkningar från industristaden Dnipro? Jag menar annars hade det ju varit enkelt att bara bomba bort dom med stridsflyg. Ryssarna kanske helt enkelt är snälla och inte vill ha för många döda unga Ukrainare. Nej dom är ju inte goda så dom har bara glömt bort stridsflygkrafterna. Mariupol kommer att falla. Sist jag tittade hade dom ryssar på tre sidor om sig och havet bakom. Dom är ändå imponerande tappra därnere och det är synd att många ska behöva dö.

Den enda som behöver dö är Putin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in