Flashback bygger pepparkakshus!
2022-02-25, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LavezziLrey
Ukraina ska inte kapitulera! Ryssland ska kapitulera! Ryssland ska sluta begå krigsbrott! Ryssland ska sluta mörda oskyldiga så att Ukraina inte ska behöva kriga!
Nu är det ju inte så att Ukrainarna står utanför Moskva, eller hur? Jag hade tyckt samma då också, spara liv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Payback66
Är det här fejk, obehagliga scener, men stämmer årstiden?

https://twitter.com/SaveUkraine11/st...58999438995465

Ser ut som somnar och sol. Lär vara gammalt klipp från östra Ukraina. Döda ukrainska soldater och rebeller som går igenom liken efter dokument och utrustning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Vilket jävla sär. Fan vad jag hatar dessa efterblivna politiker som slänger runt med onliners hela tiden.

Vad menar du? Han sa i princip som ett svar på frågan: "Ja, jag tror att Putin förstår att NATO också har atombomber. Det är allt jag kommer säga". Alltså, han säger bara att han tror att Putin förstår att det stannar vid Ukraina.
Citera
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Lyssnar på sverigesradio och man hör på tonen i deras röster vad de har favör för. De kallar kategoriskt den andra sidan för desinformatörer och "vår" sida för fakta. Sedan har de mage att påstå att ryssarna inte förstår att de dagligen blir hjärntvättade.
Jag kan förstå att mannen på gatan för ett sådant snack men när vår försvarsminister obehindrat framför ren desinformation från ukrainska myndigheter, fast det är uppenbart för alla att det är lögner, så undrar man för sitt stilla sinne vad som har hänt med Sverige.
Citera
Medlem
Rosa Luxemburgs avatar
Citat:

Så jävla sjukt oavsett, politiker snackar, piskar och uppviglar fårskocken i hela världen, ej frisedelsberättigade dör. Alla dessa förstörda, släckta liv.
Citera
2022-02-25, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Immelman
Fast de var ju i princip demilitariserade i mitten av 90-talet när allt rostade bort eller såldes utomlands av korrumperade militärer. Då fanns läge att agera. Innan Putin nu efter många år lyckats bygga upp allt igen. Och lite till.

Det var mycket av nödvändighet Jag tror inte ryska militären ville svälta. Sen har ryska militären alltid sparat en massa "skrot". Ryska armen har förbättras speciellt efter 2008.
Citera
Medlem
Yays avatar
Citat:

Från 2014
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
De är ju nazister enligt Putin! Nu får ni allt ta och snacka ihop er och återkomma sen.

Var det inte Putin som var nazist?

Nazist betyder ingenting idag och för Putin är det retorik precis som för globalisterna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Fortfarande inget annat land som ställer upp med Ukraina?

Fördömande och sanktioner i all ära men det Ukraina behöver nu är mer eldkraft.

Det är ändå en europeisk granne som blir attackerade.

Och alla tittar på.
Det är ett svek från västvärlden, utan tvekan. Att stå i tv och hutta med näven och säga att Ryssland är dumma hjälper inte ett skit. Det vet de om. Men genom att offra Ukraina så får väst en ypperlig syndabock att skylla ALLT på de kommande åren, massinflation, brist på varor, ekonomisk kollaps, arbetslöshet, misär, svält osv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sneakydetective
Du är fan inte frisk! Man gör inte så här mot medborgare det fattar du väl?

Nej det e bättre att männen flyr o lämnar barn o kvinnor som dina vänner MENA packet gjorde ….
Hade detta varit Sverige hade jag gladeligen stått upp o kämpat för mitt land o räddat min familj!

Men du e väl en sån som fegt tar flykt, gärna själv o skiter i dina nära !
Citera
Medlem
slashxs avatar
Citat:

Måste vara gammalt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coba
Tack så mycket.

Ja, jag hoppas att se mer av det här. Att Ukraina förstör infrastruktur på ryska sidan.
Det borde försvåra puttelitos försörjningskedja. Ukraina har ju fördelen att de inte behöver inta Ryssland. Bara göra det mer och mer kostsamt tills generalerna eller befolkningen tröttnar och avslutar gangster putin.

Kom igen Ukraina, ni är starka !

Mvh

Ja, komigen Ukraina och delta i ett krig ni aldrig kan vinna på en miljon år och dö så att jag får underhållning!

Din sjuke jävel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in