2022-02-25, 10:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av olikafarger
Jag hoppas och tror att ryssarnas moral kommer sjunka och redan är låg. Det finns ingen anledning för ryssarna att attackera och döda sitt brödrafolk bara för att Putler vill det.
De har intagit Ukraina på en dag och lite växel. Deras moral är det nog inget snack om.
Citera
Medlem
Pojkekorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salcinn
Nej det är löjligt, ryska börsen återhämtade sig 20-30 % för att de förväntade sig mycket hårdare sanktioner. Väst är livrädda för att påverka sin egen ekonomi för mycket och tappa röster.
Lika bra att rycka av plåstret direkt och ta den ekonomiska smällen direkt än att låta galna män diktera världen.

Ja kan man inte bara göra ett totalt handelembargo på allt mot Ryssland. Och skicka hem alla med ryskt medborgarskap till ryssland. Det vore fint!
Citera
Medlem
Rymdskeppets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LavezziLrey
Är det värt att låta tjockis-Hitler härja fritt i Europa? Nej.

Alla fattar ju att det här vare sig började eller kommer att sluta med Ukraina. Stoppa fettot direkt.

Är det fler länder som förtrycker sin ryska minoritet?
Citera
2022-02-25, 11:00
Medlem
stilltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Ukraina får skylla sig själva eftersom de tillät sig bli överkörda av globalisterna som bara använder befolkningen som kanonmat. Det är tom möjligt att globalisterna medvetet provocerade Ryssland så att de attackerade Ukraina för att göra Putin impopulär.

Sverige ska ta denna läxa och inse att gå med i NATO är ingen bra idé eftersom då kommer man enbart bli en schackpjäs och ni svenskar blir enbart förbrukningsmaterial.
Va babblar ni om? Ukraina är ju inte med i NATO
Citera
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Olle
Hur är det med Moldavien? Dom kan ju ligga risigt till. Ett av Europas fattigaste länder lär ju ha mycket att sätta emot när det väl kommer till kritan.
Luftrummet är tomt även över Moldavien - i alla fall när det gäller flygplan som flyger med transponder på.
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av housepussy
läser just nu att ryska trupper är redan framme vid kievs förorter.

måste säga att ryssarnas frammarsch mot kiev gått snabbare än vad jag förväntade mig. jag förmodar att ryssarna har under kontroll alla områden öster om floden dnepr.

är ukrainas armé så pass underlägsen?

Kiev är ett stort geografiskt område. Ukraina har ju koll på samtliga tillfartsvägar men kanske inte all terräng.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goyimcuck
Är du någon dålig bot som hakat upp sig?

Nej, denna regim är inte framröstad, utan installerad med våld av USA och ljusskygga oligarker i väst. Detta gjordes 2014 när den dåvarande demokratiska regeringen framröstad av folket valde bort EU och NATO för att närma sig Ryssland och BRICS (stor ekonomiskt samarbete som hotade USAs hegemoni). USAs våld skapade våld i hela landet, när den judiska regimen i Kiev började begå folkmord på etniska ryssar som i östra och södra Ukraina som vägrade godkänna en kriminell regering styrt av USA.

Valet är godkänt av FN och internationella observatörer.

Är regimen judisk? Tror du får kolla med din ledare Putin, han säger att den är nazistisk.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Fast varför bör Krim tillhöra "Ukraina"? Kan DU förklara det?

Varför ska Finland vara en enskild stat? Kan du förklara det?

Krim har länge varit ett omtvistad område, när Sovjet bildades så tillhörde Krim SFSR, under 50-talet så överfördes allt förutom Sevastopol till Ukraina som sedan blev självständigt under 90-talet när Sovjet upphörde. Till stor del har Krim likt Åland (som tillhör Finland) varit autonoma men ändå tillhört Ukraina fram till och med 2014 då Ryssland annekterade ön.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Duffie
Ukrainarna känner nog så just nu om Ryssarna, men tror inte Ryssarna känner så om Ukraina.
Tror det är till för kyrkan. Det är hjärtekrossande helt klart. Men man måste förstå dom högre makterna som ligger bakom den här konflikten. Det är dom man ska rikta sin ilska mot.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av housepussy
läser just nu att ryska trupper är redan framme vid kievs förorter.

måste säga att ryssarnas frammarsch mot kiev gått snabbare än vad jag förväntade mig. jag förmodar att ryssarna har under kontroll alla områden öster om floden dnepr.

är ukrainas armé så pass underlägsen?

Vi ser det ju inte ännu dock. Den ganska stora convoyen blev sönderbombad någonstans mitt i och fick lägga om rutten, men den är långt ifrån Kiev.

Däremot har det ju kört lite infiltrations styrkor osv i Kiev men de fick på stjärten.

Resten är bara väldigt oklart.
Citera
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rymdskeppet
Tror inte jag. Han har precis genomfört en pre-emptive strike mot Ukraina innan odm blev insmusslade i NATO.
Jag tror att konsekvensen av motattack från NATO är MAD. Förutsatt att jag har rätt, är det värt att eliminera en hel kontinent över Ukraina?
Ryssland kan inte eliminera en hel kontinent.
Citera
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pogbasshoes
Kan inte vara kul som rysk soldat att åka på det här uppdraget när man vet att nästan hela världen avskyr det!
Kina, Indien och Iran har alla uttryckt stöd till Ryssland. Det är nästan tre miljarder som bor bara där. I västvärlden bor endast en miljard.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in