2022-02-25, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Och du svarar fortfarande inte på frågan, pappskalle. Är du redo att dö för Ukraina?

Frågan är väl snarare om du är redo att dö för Pitlers illegala krig mot oskyldiga ukrainare?

Det är rätt så poänglöst att ens ha någon militär om man inte använder den när Hitlers fettospöke går genom Europa.
Citera
Medlem
den.dryges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
Löjliga sanktioner ! Biden skulle ju krossa Ryssland ekonomiskt ?

Här kommer sanktionerna som får Ryssland på fall:

Import/export. All import från ryssland stoppas, All export till ryssland stoppas.

Rubeln. Uteslut Rubel ur swift betalningssystemet. Ingen får handla med Rubel.
Det blir en helt inhemsk valuta i Ryssland.
Överföring av USD, EUR osv till Ryska konton stoppas.

Flyg. All flygtrafik från och till Ryska flygplatser stoppas.

Visum. Alla viseringar till Ryska medborgare återkallas. Inga Ryssar kan besöka EU eller USA.

Investeringar. Alla bolag i EU som har verksamhet i Ryssland uppmanas att omedelbart stänga ner.

Steg två:

Alla länder utanför EU & USA som fortsätter att göra affärer med Ryssland får två val
Anslut er till bojkotten eller så kommer ni ochså bli svartlistade.
Tror 9 av 10 länder väljer väst alliansen och inte Ryssland.

Kan lägga till
Ryska ambassadörer blir hemskickade från alla länder, och dom länder som inte skickar hem dom ( PING VENEZUELA...)
Citera
Medlem
läser just nu att ryska trupper är redan framme vid kievs förorter.

måste säga att ryssarnas frammarsch mot kiev gått snabbare än vad jag förväntade mig. jag förmodar att ryssarna har under kontroll alla områden öster om floden dnepr.

är ukrainas armé så pass underlägsen?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Duffie
Verkligen inte. Avskydd av i princip alla, Du attackerar ett brödraland, och Ryssland verkar nästan enbart skickat in APCs och IFVs än så länge mot ett Ukrainskt försvar som verkar ha gömt deras tunga stridsvagnar någonstans och väntar på ett bra läge att visa sig.
Är dom verkligen bröder då? Jag tycker att jag hör från många håll i väst att Ryssarna borde avrättas, bojkotta ryssland m.m. Hur tror ni ryssarna känner sig?
Citera
2022-02-25, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire
Ditt inlägg är off topic så jag får vrida det on topic igen:

Ukrainas regim må ha brister men den är framröstad i ett val som godkänts av omvärlden. Därför är den legitim. Även Sverige har godkända fria val. Inget annat land ska gå in och "befria" Ukraina. Har man som utomstående land synpunkter på en regim tas dessa upp i FN. Man går inte rouge och invaderar landet. Så vill vi inte ha det år 2022. Putin har gjort en katastrofal felbedömning som kostat Ryssland sitt anseende. Blir det under dagen en mängd dödsoffer i Kyiv är Ryssland bränt för åtskilliga år framöver. Så länge Putin är kvar vid makten kommer det betecknas som en pariastat.

Är du någon dålig bot som hakat upp sig?

Nej, denna regim är inte framröstad, utan installerad med våld av USA och ljusskygga oligarker i väst. Detta gjordes 2014 när den dåvarande demokratiska regeringen framröstad av folket valde bort EU och NATO för att närma sig Ryssland och BRICS (stor ekonomiskt samarbete som hotade USAs hegemoni). USAs våld skapade våld i hela landet, när den judiska regimen i Kiev började begå folkmord på etniska ryssar som i östra och södra Ukraina som vägrade godkänna en kriminell regering styrt av USA.
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Olle
Hur är det med Moldavien? Dom kan ju ligga risigt till. Ett av Europas fattigaste länder.

Japp varken EU eller NATO-medlemmar.

Lägg sedan till disputen med Transinistrien som är backade av ryssarna.
Citera
Medlem
GhangBangTanjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bossard
Jag tror bara att många människor har dåliga historiekunskaper. De sitter och gissar och slösar sin egen och andras tid med att öht ha åsikter om saker som de inte investerat tillräckligt med tid i.

Ljugarbänkarna i landet är upptagna av alkisar, missbrukare och romer så nu måste man sitta och ljuga på nätet istället.

Jag håller med. Men att det går så långt. Förklaringen kanske ligger i det jag precis hörde på AB TV, att en del ryska soldater helt enkelt lade ner sina vapen när de reste in i Ukraina. Jag förstår dom. Jag skulle aldrig kunna rikta ett vapen mot exempelvis norrmän. Det är ju samma folk och jag har släktingar i Danmark. Vi har också finnar och norrmän i släkten. Hur fasen skulle man ens komma på tanken år 2022 att åka till Oslo och ockupera staden och skjuta folk. Jag hade aldrig kunnat leva med mig själv.
Citera
Medlem
Seemves avatar
Jag brukar sitta på Liveuamap.com, lite oavsett konflikt.
Men vet någon om det finns en än bättre feed att tillgå eller det är den som gäller? (Utöver Twitter själv då).
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LavezziLrey
Frågan är väl snarare om du är redo att dö för Pitlers illegala krig mot oskyldiga ukrainare?

Det är rätt så poänglöst att ens ha någon militär om man inte använder den när Hitlers fettospöke går genom Europa.

Här har vi en till tuff blatte som leker allan bakom skärmen.

Jag är inte redo att dö för någon ryss. Därför tycker jag att vi inte ska eskalera något mot någon. Låt de där ryssarna göra upp för sig själva.

Är du redo att dö för Ukraina, blatte?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Ja, starta WW3 med atombomber och miljarder döda i atomvinter.

Eller så blir de ihågkomna som dem som INTE startade WW3...

Andra alternativet låter bäst. Eskalera inget vidare.

Kärnvapen kommer att användas förr eller senare ändå.
Vad gör det till ett bättre läge längre fram i tiden?

Om de inte var till för att användas, så skulle inte länder behöva besitta kärnvapen. Förr eller senare kommer de att smälla, nu kanske är läget?
Citera
2022-02-25, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sneakydetective
Är dom verkligen bröder då? Jag tycker att jag hör från många håll i väst att Ryssarna borde avrättas, bojkotta ryssland m.m. Hur tror ni ryssarna känner sig?

Ukrainarna känner nog så just nu om Ryssarna, men tror inte Ryssarna känner så om Ukraina.
Citera
2022-02-25, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Undrar om det kommer att visas på Svt eller Tv4?

Jadu räkna inte med det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in