2022-02-25, 09:58
Medlem
Ryssarna rullar in i konvojer som borde vara relativt lätta att anfalla, attackera främre och bakre del av ledet och därefter attack från flanken. Varför är broar och annan infrastruktur inte redan utslagen i försvar? Känns som att det verkliga Ukraina vill återgå till att leva sida vid sida med Ryssland snarare än att fortsätta stå under judiskt styre och vara västvärldens bricka i spelet, därav ett svagt motstånd.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
För övrigt så lyssnade jag på P1 i morse och de rapporterade från gränsen till Ukraina i Rumänien. De var förvånade över att det var väldigt många lyxiga bilar som åkte ut ur det fattiga Ukraina. Jag tänker att det nog är judar som lämnar landet.

Tänke du "jude" så fort du ser någon med lite pengar lämna ett land, så är det ju tragiskt.
Rimligare förklaring är att de som är fattiga helt enkelt inte har råd att äga en bil och för de med pengar är steget kortare att lämna än för de utan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HARD-WORKER
Off topic men varför är Trump korrupt och styrd av judar?

Varför? För att han helt enkelt inte har makt som de har. Trump är bara en målvakt som gör sitt jobb på scen med mycket skitsnack och lite verkstad.
Citera
Medlem
Nu får Joe Biden frågor om han underskattat Vladimir Putin.

https://www.dn.se/varlden/karin-erik...lar-klarsprak/
Citera
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lifeabroad
Var är alla dom som sa att Ryssland aldrig skulle gå in i Ukraina?

Och Ukraina kommer vinna, så lätt ger de inte upp

Ja Ukraina kommer att vinna, i längden. Men risken är stor att Ryssland kommer att inta Kyiv och installera en lydregim där. Men det kommer inte gratis för dem 450 döda ryska soldater den första dagen. En ukrainsk flygbas norr om Kyiv har återtagits av ukrainska styrkor.

Under alla omständigheter så kommer Ryssland aldrig att kunna hålla hela Ukraina om det ukrainska folkets motstånd är tillräckligt stort, beslutsamt och långvarit. Nu mobiliseras alla män mellan 18 och 60 år. De får inte lämna landet.

Alltså raka motsatsen till majoriteten av de flyktingar som kom till Sverige 2015/2016. Vi borde, definitivt, ta emot ukrainska kvinnor och barn. De kommer inte att ha några problem att integreras i det svenska samhället. Dock får EU länderna som gränsar till Ukraina ta det största ansvaret för att ta emot ukrainska flyktingar.
Citera
2022-02-25, 09:59
Citat:
Ursprungligen postat av Seemve
Den är inte ukrainsk? De har dessa och liten mobilskärm men ser inget Z på.

Jo den är Ukrainsk. Ryssarna har Z.
Citera
Medlem
Hur ser förlusterna ut. Svt verkar bara kabla ut antal död ryska soldater. Svårt få uppfattning om ukrainas militära motstånd då
Citera
Medlem
Det verkar som om ryska stridsfordon kör omkring i norra delarna av Kiev men helt planlöst. Är det bara en maktdemonstration, det såg inte ut som någon attack.

Så här vinner man inga krig. Gatustrider rapporteras från Sumy Ukraina ger inte efter och min bedömning är att Ryssland inte vet vad dom skall göra.
Citera
2022-02-25, 10:00
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiF
Nej, det måste de inte. Finns ingen anledning alls för mobbaren USA/Nato att agera, annat än att flytta sina bombglada arslen ut ur Ukraina och låta dem sköta sin egen business.
Fast det är inte upp till dig eller resterande Ryss-cucks. Alla normalbegåvade människor förstår att Putler måste tas ner på jorden.
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Nu får Joe Biden frågor om han underskattat Vladimir Putin.

https://www.dn.se/varlden/karin-erik...lar-klarsprak/

Nu? Detta var väl ändå från hans presskonferens igårkväll halv 8.
Citera
Medlem
Seemves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Mycket NATO rörelser på stridsplan från England och USA. För att skydda natoländer skulle jag tro.

WITHIN LAST HOUR🚨🚨🚨

1. LARGE contingent of 🇺🇸 military equipment including fighter jets at 🇵🇱 airport VERY close to 🇺🇦

2. 🇬🇧 fighter jets landed in 🇵🇱

3. TON of very strange 🇺🇸 Blackhawk movement

4. NATO countries are moving air forces quick

LOT OF STRANGE MOVEMENT

Någon som är mer strategisk kunnig än mig får gärna rätta mig men sätter man flyg så långt fram?
Min tanke är att de lyfter en bit ifrån, inte "VERY close to 🇺🇦"?

Edit: detta alltså i framtida defensivt syfte. Skulle det braka loss vill man väl inte att flyget tar första smällen?
Citera
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Bra läge för Kina att invadera Ryssland ifrån öst nu. Det hade varit kul om gulingarna ödelade hela jävla landet!

Hänger du inte med i världspolitiken? Kina och Ryssland är ju samarbetspartners. Man angriper väl inte en frände.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in