• 1
  • 2
2022-02-25, 05:10
Avstängd
Rysslands censurmyndighet meddelar att landets medier är skyldiga att endast publicera information från officiella ryska källor. Myndigheten varnar för att annan information kommer att behandlas som desinformation och kommer att blockeras omedelbart.

https://www.svt.se/kultur/rysslands-...a-ryska-kallor

https://www.reuters.com/business/med...ne-2022-02-24/
Citera
2022-02-25, 05:13
Bannlyst
Ingenting om att Putin bara bombat biovapenfabriker?

*host* vaccin…
Citera
2022-02-25, 06:17
Medlem
Ja och MPRT är Sveriges distributör åt Sveriges propagandaorgan
Citera
2022-02-25, 06:26
Medlem
von Hindenburgs avatar
Två första svaren är whataboutism från rysstroll. Oväntat.
Citera
2022-02-25, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Två första svaren är whataboutism från rysstroll. Oväntat.
Vadå tycker inte du att Ukraina borde avmilitariseras och att landet borde vara en neutral zon?
Citera
2022-02-25, 08:25
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orosmoln
Vadå tycker inte du att Ukraina borde avmilitariseras och att landet borde vara en neutral zon?

Jag tycker att Ryssland ska föregå med gott exempel och dra tillbaka sina styrkor öster om Uralbergen.
Citera
2022-02-25, 09:24
Medlem
Citat:
Jag tycker att Ryssland ska föregå med gott exempel och dra tillbaka sina styrkor öster om Uralbergen.
Jag tycker det är ett gott exempel att slåss för en neutral zon. Om väst inte går med på detta är det tydligt vilka som är krigshetsarna. Jag förstår nu efter Putins kapitulationskrav vad han menade med fredsstyrkor.
Citera
2022-02-25, 10:59
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:

Det gör de säkert. När Sibirien först förklarat sig självständigt från Moskva.

Sovjetunionens uppdelning efter murens fall blev en halvmesyr, och det är rotproblemet i denna kris. Kvar blev ryska federationen, en orimlig multinationell statsbildning i sig, som knappast kommer att bestå särskilt länge till utan delas upp i rimligare nationer.

Var papegoja eller håll käften, som då ryska myndigheter kör med nu har aldrig varit ett argument som övertygat någon, någonsin. Tvärtom signalerar det att makten saknar argument. Tror att många etniciteter över hela ryska federationen ställer sig frågan what-if? nu. Kanske vore bättre på egen hand.
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2022-02-25 kl. 11:06.
Citera
2022-02-26, 07:37
Medlem
Ördögs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orosmoln

Jag tycker att Ryssland också borde avmilitariseras, och göras till en neutral zon. Gör inte du det? I så fall är du en jävla krigshetsande fascistisk sugare av Putlers centimeterlånga *** och slickare av stinkande slidsekret från hans överluder Мария Захуйрова / Maria Zachujrova / Zakhuyrova!

Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Tror att många etniciteter över hela ryska federationen ställer sig frågan what-if? nu. Kanske vore bättre på egen hand.

Det får man verkligen hoppas.
Senast redigerad av Ördög 2022-02-26 kl. 07:44.
Citera
2022-02-26, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
Jag tycker att Ryssland också borde avmilitariseras, och göras till en neutral zon. Gör inte du det? I så fall är du en jävla krigshetsande fascistisk sugare av Putlers centimeterlånga *** och slickare av stinkande slidsekret från hans överluder Мария Захуйрова / Maria Zachujrova / Zakhuyrova!

Det får man verkligen hoppas.
Yep jag ångrar mig att jag skrev det.
Citera
2022-02-26, 18:47
Avstängd
Tio Ryska medier som av misstag använt ordet krig när de beskrev händelserna i Ukraina har varnats av censurmyndigheten, det heter en specialoperation i syfte att demilitarisera Ukraina. Även orden invasion och överfall är förbjudna att använda om operation i Ukraina

https://sverigesradio.se/artikel/rys...nde-ordet-krig
Citera
2022-02-26, 20:38
Medlem
Pulitzers avatar
Det är inte längre någon större mening att mäta Ryssland med samma måttstock som demokratier i de här avseendena.
Att detta sker i Ryssland i dag är ungefär lika förvånande som att det sker i Kina, Nordkorea eller Iran.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in