2022-02-25, 06:22
Medlem
Ryssland har alla möjligheter att avsluta detta snabbt. Bland annat genom att slå ut elnätet och kommunikationer. Varför görs inte det? Verkar som en lunk från stad till stad.
Citera
2022-02-25, 06:22
Medlem
SkuttCobains avatar
God morgon FB.
Jag hittar inget om att Kina skulle uttalat sig i frågan. Nån som hört nått eller låtsas Kina som att det regnar och inte uttalat sig?
Citera
2022-02-25, 06:24
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Inget som hindrar dom att ha ett gott förhållande med Ryssland.

Inte med Ryssland men i händelse av ett krig mellan ryssland/Kina och Nato så tror jag nog Indien tar sin chans o kör in den så långt in i räven på kinserna som möjligt.
Citera
Medlem
GhangBangTanjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Du kan plussa på med Indien som har ett mycket bra samarbete med Ryssland.
Alla dessa länder är dessutom nationalistiska stater.

Tack. Indien är bra tänkt. Just nu 5 länder, där i alla fall 3 är höga hästar i världen. Iran i sitt område, samt även Serbien i sitt. Jag skulle, utan att skämmas, säga att vi snackar ny världsordning. I alla fall på pappret.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkuttCobain
God morgon FB.
Jag hittar inget om att Kina skulle uttalat sig i frågan. Nån som hört nått eller låtsas Kina som att det regnar och inte uttalat sig?

Dom beskyller Nato och USA för att dom negligerat Rysslands önskan om en stoppad expandering. Vägrar också att kalla det hela en invasion.
Citera
Bannlyst
Citat:
God morgon FB.
Kina gick ut igår med att de förfärar sig över hur USA kunde låta den här konflikten hända. Iran säger att det är USA's fel.
Citera
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Poängen är att om han ger sig på Natoländer är han död av ena eller andra anledningen.
Vad tror du Putin kommer göra när han inser att allt är förlorat? Likt en råtta fångad i ett hörn kommer han att gå fullt ut - det finns inget annat alternativ - han kommer dra iväg alla kärnvapen. Finns nämligen inget att förlora. Tror Putin tänker på följande sätt "Om Putin ska dö, ska världen dö med mig."
Citera
2022-02-25, 06:25
Medlem
Bensinen höjs ju ändå. 30 spänn framåt kvällen och 40 på söndag...
Citera
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
Vad tror du Putin kommer göra när han inser att allt är förlorat? Likt en råtta fångad i ett hörn kommer han att gå fullt ut - det finns inget annat alternativ - han kommer dra iväg alla kärnvapen. Finns nämligen inget att förlora. Tror Putin tänker på följande sätt "Om Putin ska dö, ska världen dö med mig."

Ryssar är visserligen dumma i huvudet men de militärer som ska utföra ordrarna förstår konsekvenserna.
Citera
Medlem
Doxycyklin87s avatar
Citat:
God morgon FB.

Kima har officiellt gått ut med att man ”Förstår Ryssland”. Mina pak choi sizeade hemorojder gråter av den broderliga kommentaren.
Citera
2022-02-25, 06:26
Medlem
Skyggedanss avatar
Kul att se att den här tråden aldrig gick under 1000 läsare även under sena vargtimmen i Sverige. Många av er som suttit uppe hela natten eller?

Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Klart vi ska visa solidaritet med Ukraina, Putin har visat sig helt i klass med historiska galningar som presenterar rent trams på TV. Putin är självgod med en förvrängd världsbild där han anser våld och hot får påtvinga andra hans ideèr. Han gillar inte frihet utan vill ha stenhård kontroll, hans kontroll och där kan många länder i Europa vara måltavlor.

Ja och ryssarna äter bebisar också... givetvis har han en annan världsbild än väst. Han sa ju det rakt ut till Joe Biden: "Du ser vår [vita] hud och tror vi tänker som dig, men du har fel".

Våld är all respekts moder. Finns ingen lag utan våld.
Citera
2022-02-25, 06:26
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Ryssar är visserligen dumma i huvudet men de militärer som ska utföra ordrarna förstår konsekvenserna.
Det får man verkligen hoppas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in