2022-02-25, 02:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Du tycker att det är okej att mörda kvinnor och barn? Det är okej för dig om din mamma, fru och barn dör?
Многие не понимают, что Путин станет их смертью. Он старый человек, и ему нечего терять. У ВАС есть семья, которую нужно потерять. Встаньте на защиту народа Украины!
Absolut inte ok. Jag är för fred. Speciellt i Ukraina.
Citera
2022-02-25, 02:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Jag tror ryssarna tagit Tjernobyl för att slippa dirty bombs från desperata ukrainska militärer eller civila (terrorister) mot ryska styrkor eller på ryskt territorium.
Du inser att ukraina har 15 reaktorer i drift och ingen reaktor i drift vid tjernobyl. Dom använder bara tjernobyl som en bra förvaringsplats för använt kärnbränsle.

Så vill dom så kan dom lätt bygga smutsiga bomber.

Blåser det rätt kan dom ju bara skjuta massa mot tjernobyl området. Faktum är att ryssland troligen har tagit tjernobyl för att man räknar med att ukraina inte ska beskjuta det området med bomber osv. För det kommer sprida radioaktivt material som tusan.
Citera
2022-02-25, 02:59
Bannlyst
Nu kom det nyheter från marken! Det verkar som att Ryssland har omringat de flesta städerna i Sumy Oblast! Och att en stor rysk styrka är nu på väg ifrån Sumy till Kiev!

⚡️
Citat:
Russian forces hold Konotop under siege, moving to Kyiv.

Sumy Oblast Governor Serhiy Zhyvytskiy says a lot of the region’s cities have been encircled by the enemy.

A large military group is moving from occupied Sumy toward Kyiv.

https://twitter.com/KyivIndependent/status/1497024504455139330?t=bfC3HArGA0EuRqsJBSxLHg&s=19

Så kommer det en stor attack mot Kiev idag tro?
Senast redigerad av Sneakydetective 2022-02-25 kl. 03:01.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Camuga
Absolut inte ok. Jag är för fred. Speciellt i Ukraina.
Men du svarade ju på min post att du hade förståelse för att han gjorde så.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
USA har varken invaderat eller nånting.
Ryssland har till och med hittat neutrala Sverige. Och nu ger man sig in i Ukraina.
Man ska inte lyssna ett ord på Ryssland utan öppna ögonen och titta vad som händer och gå efter fakta istället.
Det är det bästa

Ja, det bästa är att söka fakta och framför allt att öppna öronen för båda parters version. USA kontrollerar idag Ukraina och det maktövertagandet skedde inte genom demokratiska metoder det heller.

Ryssland utgör givetvis inget hot mot Sverige. Det är bara USA-propaganda.
Citera
2022-02-25, 03:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Camuga
Nazister sponsras utav krokisarna springer deras ärende. Precis som vi svenskar.

Det finns ingen som helst logik i det som du skriver.
Citera
Medlem
okok1s avatar
Varför omringar man städer? Är det alltid för att stänga av el, vatten, transport av livsmedel?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AsinusGallus
Men du svarade ju på min post att du hade förståelse för att han gjorde så.
Jag har förståelse, ja. Vad är ditt problem?
Citera
Medlem
Polis2010s avatar
Ryssland har luftthärraväldet över hela området. Både jakt och helikoptrar. Missiler. Fallskärm. Är det något mer ni behöver för att förstå att Ukraina med sina 300000 soldater har gett upp. Det är faktiskt bäst så. Putin är inte bra för någon så vitt jag vet. Det jag är orolig för är Finland för då behöver jag kanske rycka in tillsammans med flera släktingar.
Citera
2022-02-25, 03:02
Medlem
villass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sneakydetective
Nu kom det nyheter från marken! Det verkar som att Ryssland har omringat de flesta städerna i Sumy Oblast! Och att en stor rysk styrka är nu på väg ifrån Sumy till Kiev!

⚡️

https://twitter.com/KyivIndependent/status/1497024504455139330?t=bfC3HArGA0EuRqsJBSxLHg&s=19
Tycker jag har läst hela jävla dagen att ryska trupper börjat röra sig mot Kiev.. kommer de aldrig fram?
Citera
2022-02-25, 03:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LavezziLrey
Det finns ingen som helst logik i det som du skriver.
Orkar inte med att ständigt förklara för vänstervridna människor. Läs på, läs på lite historia. Förstå läget idag. Putin är ingen kommunist, sovjet upphör 1989. Har du skolkat från skolan?
Citera
2022-02-25, 03:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dlcm
Du inser att ukraina har 15 reaktorer i drift och ingen reaktor i drift vid tjernobyl. Dom använder bara tjernobyl som en bra förvaringsplats för använt kärnbränsle.

Så vill dom så kan dom lätt bygga smutsiga bomber.

Blåser det rätt kan dom ju bara skjuta massa mot tjernobyl området. Faktum är att ryssland troligen har tagit tjernobyl för att man räknar med att ukraina inte ska beskjuta det området med bomber osv. För det kommer sprida radioaktivt material som tusan.
Jag citerar mig själv.
Citat:
Ursprungligen postat av Jahvet
Det många inte vet i Sverige är att Tjernobyl har varit i drift sedan olyckan då det är en central knutpunkt för Ukrainska elförsörjningen.
Bara för att reaktorerna inte varit i drift betyder inte att det varit helt ödelagt däremot har man i Ukraina på senare tid byggt om delar av elnätet för att inte vara beroende av Tjernobyl.
Den enda orsaken jag kan tänka mig för Ryssland att ta kontroll över Tjernobyl eller Prypjat är kontroll av Ukrainas elförsörjning.
Att ta kontroll över Tjernobyl är ett strategiskt beslut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in