Flashback bygger pepparkakshus!
2022-02-25, 00:45
Medlem
BottleBenders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Ukrainas regering är en demokratiskt vald regering. Sitter man i Ryssland, där man haft en diktator som med våld behållit makten i över 20 år, så är det förstås svårt att förstå vad demokrati innebär.
Googla gärna!

Att en regering är demokratiskt vald är ett väldigt brett begrepp. Det var iofs aldrig något jag ens nämnde i mitt inlägg.
Kan ett nazistiskt parti bli demokratiskt vald? Har det hänt förr i historien?

Har ukrainas nuvarande regering blivit vald utan utländskt inflytande?

Det är intressanta frågor som var och en borde googla fram svaren på själva.

Vad ditt inlägg har att göra med min fråga gällande vår statsministerns värdegrund förstår jag inte riktigt.

Om jag omformulerar mig och frågar hur en svensk socialdemokratisk statsminister kan behålla sin värdegrund och samtidigt stötta ett demokratiskt vald neo-nazistiskt parti; blir du nöjd då?
Citera
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noone1
Till och med tyskarnas invasion av Polen 1939 tog 1 månad...

Det kommer att dröja ett tag innan vi vet hur det här kriget går.
Kan ju ha varit en del skillnad rent logistiskt 1939 och 2022 också eventuellt? Vi pratar om det första kriget som använde fallskärsmjägare, mest på prov..

Så ja, förhoppningsvis har det rört på sig lite rent logistiskt sedan 1939 får en hoppas.
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av ccnut
Och i Amerika. Utvisa hela hockeyryssland.
Visst börja trakassera människor som inte har ett skit med det här att göra
Hur är vädret i Tel Aviv? Börjar bli vår snart va
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sneakydetective
Jag tittar på liveuamap och på twitterkonton som kommer med kontinueliga uppdateringar

Så då är det sant? Du har inte en aning. Om någonting överhuvudtaget. Du väljer att lita på vissa källor, som du inte kan veta är sanna.
Citera
Medlem
Ravatoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adiaphorous
Efter att ha gjort bort mig angående gränserna (nästan iallafall) vilja rädda hedern med att säga en sanning. De länder som är i konflikt med ett annat land angående gränser får inte vara medlemar i Nato. Så, varför blev Ukraina medlem?

Snygg räddning.
Citera
2022-02-25, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Ja. Kaukasus-länderna ska jag inte uttala mig om men sist jag kollade så har Ukraina lägst BNP/cap., lägst medellön..högst korruptionstal..osv osv. Givetvis i nivå med någrs andra..men dom låg sämst just nu. Albanien och Moldavien har väl haft "titeln" innan sen kommunismens fall.

EU-länderna Rumänien och Bulgarien ligger såklart skyhögt över.

Där ser man 🙂.
Hur ligger Bosnien och Serbien till i sammanhanget?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GhangBangTanja
Dvärgen kommer tvärtom att föra samman länder som numera har en gemensam yttre fiende. En kille som hotar med kärnvapen kommer inte långt i livet, och det finns bara ett sätt att detta slutar. Precis likadant som alla andra har slutat. I träfrack.
Oroa dig inte för Putin. Det är en intelligent man, mycket mer intelligent än du och dina vänner här med liknande kommentarer.
Putin gör det som är nödvändigt för en makt som Ryssland med en gedigen historia. Hur skulle usa reagera om Putin besökte Mexico?
Citera
Medlem
Är det någon som vet vad som hände med de ca 200 ryska falskärmssoldaterna? Många som har nämnt just de, men vet vi något mer?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av oneandnotonly
Så då är det sant? Du har inte en aning. Om någonting överhuvudtaget.
Jag är såklart inte på marken själv men Livemap och OSINT var bra källor i kriget i Syrien bl.a.
Citera
Medlem
Hur har Putin med 200,000 soldater tänkt överta Ukraina när de kan mobilisera 15 miljoner.
Citera
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av defdef
Jag ska vara helt ärlig och medge att jag inte kommenterade själva sakfrågan på goda grunder så där får jag ge dig rätt.

Det är bara hela din uppenbarelse som är så in i helvete jävla vidrig, du är ett skamlöst ryggradslöst ryssavlönat as. Skäms på dig.

(mod kommer väl vilja rensa ut det här men jag tycker det är viktigt att vi står enade mot rysstrollen)
FB är till för att diskutera. När du kallar någon för "troll" bara för att du inte delar dennes åsikter, är du de facto mot yttrandefriheten. Har tanken aldrig slagit dig?
Citera
2022-02-25, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kedoslav
Lugn i stormen, har du sett Ryssen på maidan torget än ? Just de, han vill ändra men kommer grovt misslyckas sanna mina ord.
Ryssen är inte intresserad av majdan torget. Det här är en operativ insats för att slå ut Ukrainas militära försvar vilket man också till största del lyckades idag. Längre fram väntar förhandlingsbordet med en stark position för korte herren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in