2022-02-25, 00:42
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalleboool
Vilken bra källa du hittat. Varför inte fråga Putin direkt vad USA och Tyskland tänker göra?
Apportera nu.
Citat:
Fearing crypto and China, the US hesitates to pull Russia’s SWIFT access

The U.S. is hesitant to block Russia from SWIFT, in part because doing so could push the global economy away from the U.S. dollar.
https://www.protocol.com/policy/russ...ctions-ukraine
Citat:
U.S., EU unlikely to cut Russia off SWIFT for now -Biden
https://www.reuters.com/business/fin...ay-2022-02-24/
Citera
Medlem
Upperkutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adiaphorous
Det var som fan! Jag har alltid trott att Norge ligger öster om Sverige. Men Norge har en jättebra relation till Ryssland.

Och ändå satt du och var så säker med en karta framför dig.
Citera
Medlem
GhangBangTanjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camuga
Jorå, den korte herren ändrar på världsordningen. Nato 20+Länder kan inget åt saken göra. Snacka om att många efter detta tappar helt respekt för usa.. välkommen till Neoliberalismens död

Dvärgen kommer tvärtom att föra samman länder som numera har en gemensam yttre fiende. En kille som hotar med kärnvapen kommer inte långt i livet, och det finns bara ett sätt att detta slutar. Precis likadant som alla andra har slutat. I träfrack.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av oneandnotonly
Hur vet du det?
Jag tittar på liveuamap och på twitterkonton som kommer med kontinueliga uppdateringar
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oneandnotonly
Hur vet du det?

Enligt ryska försvsrsdepartemetet ska de ha avanerat 6-8 km i Donbass.
Citera
2022-02-25, 00:43
Medlem
Citat:
Efter att ha gjort bort mig angående gränserna (nästan iallafall) vilja rädda hedern med att säga en sanning. De länder som är i konflikt med ett annat land angående gränser får inte vara medlemar i Nato. Så, varför blev Ukraina medlem?

När blev Ukraina med i Nato?
Citera
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Efter att ha gjort bort mig angående gränserna (nästan iallafall) vilja rädda hedern med att säga en sanning. De länder som är i konflikt med ett annat land angående gränser får inte vara medlemar i Nato. Så, varför blev Ukraina medlem?

De är inte medlemmar...
Citera
Medlem
Adiaphorouss avatar
[quote=Ztartrax|79233002]
Citat:
Det var som fan! Jag har alltid trott att Norge ligger öster om Sverige. Men Norge har en jättebra relation till Ryssland.[/QUOTE

Är du full eller kan du inte skilja på öster och väster?
Självklart menade jag väster...
Citera
Medlem
Ja det väntar ett regn av missiler i morgon men ni måste fatta att det Ukrainska försvaret inte är så tekniskt. Det hjälper inte att bomba en massa installationer. Ryssland har ju inte ens kunnat slå ut radio och TV.

Och det var patetiskt att försöka med fallskärmsoldater eller spetnaz för att inta flygplatsen. Spetnaz behpvs ju för "fan" i dom svenska skärgårdarna fattar ni väl?

Detta är så djävla onödigt. Håller med om att Putin måste vara helt galen som förstör för sitt land. Han hade ju nått en viss popularitet och nu faller han djupt i dyb.
Citera
Medlem
Citat:
Är Ukraina medlem?
Citera
Medlem
Citat:
Ukraina är inte NATO medlemmar herregud det hade varit fullt kaos i så fall.
Citera
Medlem
[quote=Spersson|79232975]
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda

Att ockupera ett land med 40 miljoner invånare är i princip omöjligt.
Både Ryssland och USA har provat och misslyckats.

De behöver inte det. Större delen av landets invånare välkomnar Ryssland då de ser detta som deras moderland. Ukraina är inget land utan bara någotsom kommunister och bankirer i väst skapade under Sovjettidens första tid med Lenin vid rodret.

Enbart en lite bråkdel i västra Ukraina vill inte ha med Ryssland att göra och tillhör mer HBTQP-väst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in