2022-02-24, 21:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...

The Next 4-Year Cycle Started - Bob Loukas
https://www.youtube.com/watch?v=PZvOhJYW_Hw&t=207s

Ett kort med precist meddelande från han som är orsaken för att tråden startades 2019:

Mid Cycle Lows are in.
https://twitter.com/BobLoukas/status/1496935440808661003?s=20&t=XYOWD1NhBzSi23mOVy6M9w

Citera
2022-02-24, 21:09
Medlem
BTC gick från 37k till nästan 40k på mindre än 10 min nyss.

Fast move = fake move
Citera
2022-02-24, 21:14
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
BTC gick från 37k till nästan 40k på mindre än 10 min nyss.

Fast move = fake move
Ska vi gissa på en short squeeze nu när alla plötsligt börjar tro på mer nergång, trots att vi gått ner 50% på kort tid?

Har man inte sålt eller shortat tidigare så är det inte läge att göra det efter en så här kraftig nergång. Men människor funkar inte så... Bra för oss som DCA:ar och håller.
Citera
2022-02-24, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Ska vi gissa på en short squeeze nu när alla plötsligt börjar tro på mer nergång, trots att vi gått ner 50% på kort tid?

Har man inte sålt eller shortat tidigare så är det inte läge att göra det efter en så här kraftig nergång. Men människor funkar inte så... Bra för oss som DCA:ar och håller.
Yes, det är möjligt

Fortsätter avvakta med köp. Lyckades pricka botten på SHIB iaf. Hade lagt en köporder på $0.000021 förra veckan, gick igenom imorse. SHIB som jag hade sålt innan Ukraina-krisen.
Citera
2022-02-24, 22:25
Medlem
Var inte pumpen idag lite oväntad?
Tyder ju allt mer på att sommarens 30k var extremt lågt.

Visst är detta bara början på rkiget och dess följder men ändå.
Citera
2022-02-24, 22:28
Medlem
Citat:
Yes, det är möjligt

Fortsätter avvakta med köp. Lyckades pricka botten på SHIB iaf. Hade lagt en köporder på $0.000021 förra veckan, gick igenom imorse. SHIB som jag hade sålt innan Ukraina-krisen.

kanske lite off topic men köporder använder iaf inte jag.
Många trodde nog btc skulle gå ner men man vet ju aldrig hur lågt.

Har man köporder på 40k och priset rasar till 28k kan har man inge mer pengar att investara.
Har själv gjort det misstaget flera gånger, priset går ner, man köper för man tror det är rea men sen dumpar det bara ännu mer.
Ett tips bara som kanske inte tillför dig något alls.
Citera
2022-02-24, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
kanske lite off topic men köporder använder iaf inte jag.
Många trodde nog btc skulle gå ner men man vet ju aldrig hur lågt.

Har man köporder på 40k och priset rasar till 28k kan har man inge mer pengar att investara.
Har själv gjort det misstaget flera gånger, priset går ner, man köper för man tror det är rea men sen dumpar det bara ännu mer.
Ett tips bara som kanske inte tillför dig något alls.
Jag kan inget om trading. Det jag gjorde va att jag sålde av min SHIB under en pump. Sen kollade jag var det funnits stark support tidigare som skulle kunna vara en botten, men inte för lågt heller för att inte vara för greedy.

Jag lägger bara en köporder med pengar som jag har fått från kryptovinster för att köpa på mig mer av en viss krypto eller för att rotera pengarna. Sålde av en del XRP på $0.82 som jag fortfarande väntar med att rotera. Det lutar mot FTM då jag tror FTM kan prestera bäst på kort sikt av de flesta stabila altcoins.

Har lyckats vara ganska nära botten flera gånger med denna taktik. Finns ingen garanti såklart. Och det är lika svårt som att pricka toppen, men man kan iaf försöka komma så nära som möjligt.

Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Var inte pumpen idag lite oväntad?
Tyder ju allt mer på att sommarens 30k var extremt lågt.

Visst är detta bara början på rkiget och dess följder men ändå.
USA-börsen gjorde bra pullback.
Senast redigerad av david-taxi 2022-02-24 kl. 22:41.
Citera
2022-02-24, 22:43
Medlem
Citat:

Precis.

Nu bottenfiskar vi med låg leverage
Citera
2022-02-24, 22:53
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crYptOiLLumUnATi
Precis.

Nu bottenfiskar vi med låg leverage
Putin måste ta denna kris till nästa för att sänka börserna nu, för allt annat är inprisat.

Jag tror att det behöver bli skrammel om att atomvapen kommer bli allvar för att den nu vån skall nås. Blir det inte det så ser jag inte vad som skulle kunna chocka sentimentet nu.

Ser mer som talar för att Putin börjar förlora härifrån, även om han kan fortsätta skapa massa oreda för stackars Ukrainare…

Att gå lång med stopploss känns som bra risk/reward.
Senast redigerad av Leaston 2022-02-24 kl. 22:56.
Citera
2022-02-24, 23:00
Medlem
Citat:
Putin måste ta denna kris till nästa för att sänka börserna nu, för allt annat är inprisat.

Jag tror att det behöver bli skrammel om att atomvapen kommer bli allvar för att den nu vån skall nås. Blir det inte det så ser jag inte vad som skulle kunna chocka sentimentet nu.

Ser mer som talar för att Putin börjar förlora härifrån, även om han kan fortsätta skapa massa oreda för stackars Ukrainare…

Att gå lång med stopploss känns som bra risk/reward.
Jag tror det enda som krävs för att trycka ner hela marknaden igen är om Putin på allvar går in i Kiev och tar över fler städer. Detta kommer leda till hårdare sanktioner och därmed kommer olja/gas bara fortsätta stiga.

Ukraina är fortfarande Ukraina. Det krävs inte atomvapen för att ändra på det. NATO kommer inte hjälpa med sin militär. Det gör dom bara om Putin attackerar andra länder som tillhör NATO.
Citera
2022-02-24, 23:00
Medlem
Madzen123s avatar
Citat:
Finns inget att be om ursäkt för. Det är Putin som borde be om ursäkt. Ingen av oss kunde veta.
-

https://ibb.co/9vbJJvD <----------
Citera
2022-02-24, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madzen123
-

https://ibb.co/9vbJJvD <----------
Tack! Ger mig hopp om att jag fortfarande kan trycka in min XRP-vinst i FTM. Igår köpte jag inte på $1.53, och idag köpte jag inte på $1.35 ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in