2022-02-24, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Det är ukrainare som jobbar i Ryssland.
Du menar ingen av de som demonstrerar är ryssar? Skärp dig.
Citera
Medlem
Ravatoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Pratar vi 1960-tal nu, eller 2022?

Däremot förlorade Ryssland ett 10 år långt krig mot Afghanistan på 1980-talet.

Ett Afghanistan med USA i ryggen.
Citera
Bannlyst
” 10,000 automatic rifles have been given to regular civilians in Kyiv in the last few hours - Interior Minister”

https://twitter.com/IAPonomarenko/st...44661256097793

Kan bli blodig natt 😒🙏

” We will give weapons to anyone who wants to defend the country. Be ready to support Ukraine in the squares of our cities.”
https://twitter.com/ZelenskyyUa/stat...85547594924032
Senast redigerad av Payback66 2022-02-24 kl. 21:36.
Citera
Medlem
Manissas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Vilka leveranser att vapen når Ukraina nu? Jag har sett någonstans att Storbrittanien skickar vapen NU men är Polen och Litauen också med?

Och Maggan ger i morgon order om att vi skickar våra bästa pansarbrytande robotar? Jag litar på Maggan.

Maggan kommer skicka sjukhustält till Ukrainarna, inte ett svenskt vapen kommer nå Ukraina tror jag.

Hon kommer göra allt hon kan för att vinna billiga poäng inför valrörelsen men inte mera.

När oljepriserna går upp och bensinen/diseln når 30 spänn kommer hon vara glad för att hon istället för att sänka skatten & sluta blanda ut skiten istället kan skylla på ryssland för vår dyra soppa så hon slipper förlora röster......
Citera
2022-02-24, 21:34
Medlem
Situationen är spänd i Ukraina just nu.
Citera
Medlem
Upperkutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Ryssarna har en poäng här:

"War in Ukraine started 8 years ago, Russia is now ending it – Moscow
Russia’s Foreign Ministry says it wants to end the 8-year bloodbath in Donbass that both Ukraine and the West turned a blind eye to."

https://www.rt.com/russia/550529-ukr...ars-zakharova/

Exakt!

Mer att se och förstå om detta finns här https://youtu.be/h2P9AmGcMdM
Citera
Medlem
Barbara777s avatar
Jag reagerade på beskedet med blandade känslor. Å ena sidan så var det självklart hög tid att ingripa och göra slut på folkmordet och avsätta de nationalistiska jävlarna men å andra sidan är detta ingripande (knappsat kan man kalla det för ett krig) välkommet av usa. Så just nu är det svårt att säga något vettigt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
Jag ber Er att inte missförstå mig
Jag är självklart emot anfallet mot Ukraina

Men försöker se från båda hållen

Ann Linde som jag personligen gör mig sjuk.

Hon säger att Ukraina bestämmer sin egen säkerhets politik ...så om Ryssland ännu en ggn sätter sina missiler i Kuba igen för Kuba vill ha det så, kommer Ann Linde säga åt USA att inte lägga sig i Kubas säkerhets politik ???

Tror tex iaf nu om Tyskland skulle avrätta judar för de är judar 2022 ,så lär Sverige bryta all kontakt med de, de är så "vi slåss mot antisemitism " (som är bra)

Men sk Pride älskande land Sverige har inga problem att åka till Iran med Hijab (feministisk utrikespolitik) och göra affärer med en nation som hänger homosexuella från morgon till kväll och inte ens pride gör ngt

Nu är det Ukraina... man ger Ukraina sina "ni är i våra tankar " , sanktioner som aldrig verkar från Nord Korea , Kuba , Syrien och nu Ryssland .

Om vi stödjer Ukraina så skicka PSG90,AK5,AG90,Pansarskott etc etc eller säg vi är för ryggradslösa som vi alltid vi varit

Det är just detta jag inte tål...dubbelmoralen hos svenska politiker
Värdegrunden avgör vad som är rätt eller fel i deras värld. De som har rätt värdegrund kan aldrig göra fel, medan de som har fel värdegrund alltid gör fel. Ukraina har fel värdegrund och kommer således inte få någon hjälp utifrån av globalisterna. När det för en gångs skull handlar om riktiga flyktingar som flyr från krig så är det stopp med "öppna hjärtan" och "refugee welcome", det säger allt om hyckleriet i riksdagen.

Vidrigt är det. Otroligt vidrigt.
Citera
2022-02-24, 21:35
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juggenaut
Hade Sverige, Danmark eller Norge varit världens militära supermakt så hade länder kanske litat på det.
Hur pålitliga tror du USA är när det kommer till "Vi ska inte attackera er"

Mitt svar skulle vara ungefär lika pålitliga som när de sa att de inte skulle utvidga NATO.... Utifrån Ryskt perspektiv så är oroligheten befogad.

Du är inte realitetsanpassad. Snacka med folk i din omgivning om dom tror att USA och NATO kommer angripa Ryssland. Det är bara USSR-ideologi.
Citera
Medlem
Konfucius2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dozah
Fast i slutändan litar de inte på varandra. Typ som neoottomanen Erdogan och Putin, vänner men ändå inte vänner.

De har starka historiska band. Den kommunistiska Ideologin….
Citera
Medlem
Tor7s avatar
Väst mot Öst. Vem avgör vem som är god och vem som är ond? Det är två perspektiv, men som vanligt sitter "bror duktig" -svensken och fördömer elake Putin. USA och NATO är anledningen till Rysslands agerande nu. Putin har varnat många gånger. USA måste sluta att avancera militärt, vilket de vägrar. Ryssland sätter ner foten! Det är det som händer nu! Ukrainas sk. demokrati sväljer ju svensken utan att ifrågasätta också.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Dom säger att det är Putins krig.

Varför inför man inte personliga sanktioner mot Putin?

Och varför utesluter man inte Ryssland från Swift systemet?

Vespasianus : Pecunia non olet..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in