2022-02-24, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Ok, på så vis. Knepigt med detta tassande kring dessa personer på Dumpen. Man får se upp lite så inte fel personer råkar i klämma.

Ganska lätt att räkna ut vilken Magdalena som är den rätta. Bara kolla på hennes vänlista så hittar du flera med samma efternamn som Robin.
Citera
2022-02-24, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av papsol
https://dumpen.se/2022/02/23/mannen-som-skrek-om-att-han-bajsat-i-byxan-napp-igen/

Tänk om han har en kompis som tagit hans bilder och skickat till de på dumpen och nu hänger de ut honommed video, Patrick och Sara kanske gick in i en fälla och väntar på betala rejäla skadestånd och fängelsestraff om han tar det till domstol

Vi bor inte i usa utan i sverige. Fängelsestraff.. För vilket brott då?
Citera
2022-02-24, 19:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tarrou
En person har begått självmord efter att ha hängts ut som pedofil på hemsidan Dumpen. Företrädarna vill att pedofiljägarsajten ska tas på allvar, men slår blint ifrån sig de högst relevanta frågor som verksamheten väcker.” - LÄNK
Citat:
I en kommentar konstaterar Mårten Schultz att det är osannolikt att staten kommer ingripa mot nätverket juridiskt. Sajten har utgivningsbevis, och omfattas därmed av ett av världens starkaste yttrandefrihetsskydd.
Var det inte just exakt samma utgivningsbevis och ansvar Samnytt hade som JK väckte åtal mot eller var det Dagens Nyheter själva som stämde? (ursäkta att jag inte kollat vilket)
Och fällde som en gris hon för det svinet han är som misstänkliggör oskyldiga skribenter för att vara muhammedaner.
Citat:
Ursprungligen postat av papsol
https://dumpen.se/2022/02/23/mannen-som-skrek-om-att-han-bajsat-i-byxan-napp-igen/
Tänk om han har en kompis som tagit hans bilder och skickat till de på dumpen och nu hänger de ut honommed video, Patrick och Sara kanske gick in i en fälla och väntar på betala rejäla skadestånd och fängelsestraff om han tar det till domstol
Sara ska nog akta sig. Förr eller senare kommer någon kanske någon som inte är pedofil, som vet eller inte skäms att njuta av att se henne i domstol.
Det kan vara en dyr process att stämma men behöver inte vara så. Att pumpa pengar skulle det kanske finnas en del vill plus engagemanget och spänningen att bygga klimax.
Nu är det krig i Ukraina och jag börjar se all världens möjlighet att träffa den perfekta kvinnan.

Förövrigt gastar folk tråden och vill skrämma pedofiler med kastrering. Att få skumlever, dialys, stroke, en luftgevärskula i ögat, en fyrverkeripjäs exploderad i öronen, locked-in syndrom, mandatory life, en plastpåse över huvudet, fängslad i en källare, en kula i ryggraden, rabies, biten av en paralyserade giftsnok (fy fan vilket öde) m.m.
Hur stor är risken för övrigt att Hells Angeles eller andra fjollor ska ge sig sig på pedofiler med machete... Noll. Det finns så mycket som vore så jäkla mycket värre och mer sannolikt så lägg ner tramset.
Citera
2022-02-24, 19:35
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StockholmCounty
Jag har sympati för barn som far illa men inte för idioter.
.

Citat:
Ursprungligen postat av StockholmCounty
Jag har ingen direkt åsikt i frågan. Jag bryr mig inte huruvida barn våldtas eller inte. Det angår inte mig. Not my business. På samma sätt som jag inte bryr mig om någon skulle råka dö Haparanda, Kiruna, Kina eller Afrika. Okända människor.

Citera
2022-02-24, 20:22
Medlem
Benkoves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hussefar
Absolut. Aktivism kan leda till något positivt också även om högre instanser motverkar det om det nu är vad folket vill. Viva la revulotion. Nu har ju inte P o S såvitt jag vet framfört det så som du säger men vill de lyfta det kanske de skulle anlita dig som PR-konsult.

Först när personen som utger sig för att vara ett barn faktiskt är minderårig så blir handlingen kriminell. Uppsåtet att våldta ett barn är alltså fullt lagligt, och blir kriminellt först när offer i form av riktiga barn skapas.

Lagstiftningen har alltså inte hängt med i den tekniska utvecklingen och polisen saknar möjlighet att gripa in mot individer som söker efter barn i sexuellt syfte sålänge det inte kan bevisas att de haft kontakt med riktiga barn.

Sverige som sägs vara "världens bästa land för barn" har alltå en lagstiftning som inte alls går i linje med resten av världen när det kommer till att skydda barn genom att kriminalisera uppsåtet att kontakta barn i sexuellt syfte.

Från namninsamlingen på 2forty2.
Detta är vad jag baserade det jag skrev på. Förnekar inte att jag placerade mina egna tankar mellan raderna, men det kändes rimligt.

Hela poängen med aktivism är ju att det ska leda till något positivt. Även om det tyvärr ofta tar alldeles för lång tid eller inte förändrar något alls.

PR-konsult behöver dem verkligen, är rädd för att avsaknaden av en sådan är det som kan slå undan benen på dem i slutändan. Men knappast ett arbete för mig.
Citera
2022-02-24, 20:31
Avslutad
Kanske misstänker jag svaret men vi är nog många som skulle uppskatta om någon juridiskt kunnig kan förklara varför myndigheten Justitiekanslern inte vill väcka åtal mot https:sara#ilsson.se.

Hur går resonemanget angående vad som framstår som rättsröta?
Kan någon hjälpa till med att förklara detta så vore vi tacksamma. Med vänlig hälsning Håkan
Citera
2022-02-24, 20:32
Medlem
JBernards avatar
"Fast stämpling till brott" då? Varför är inte det tillämbart?
Citera
2022-02-24, 20:58
Medlem
Vidrigt att se och läsa om han som skulle träffa en sjuåring och hennes mamma. Fyfan vilket vidrigt avskum!!!
Trodde inte sådana människor fanns på riktigt...
Citera
2022-02-24, 21:42
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rallydumpen
Kanske misstänker jag svaret men vi är nog många som skulle uppskatta om någon juridiskt kunnig kan förklara varför myndigheten Justitiekanslern inte vill väcka åtal mot https:sara#ilsson.se.

Hur går resonemanget angående vad som framstår som rättsröta?
Kan någon hjälpa till med att förklara detta så vore vi tacksamma. Med vänlig hälsning Håkan

Hej Håkan Bråkan,

Ingen rättsröta än så länge. Ingen har anmält Dumpen till JK. Det måste vara någon av dom Uthängda som gör det!

Förstår ärligt talat inte varför ingen gör det... Det är gratis och tar JK upp fallet finns ju en god chans att hemsidan med deras söta ansikten försvinner.

Hälsningar,
Fido
Citera
2022-02-24, 22:03
Medlem
Hussefars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benkove
Först när personen som utger sig för att vara ett barn faktiskt är minderårig så blir handlingen kriminell. Uppsåtet att våldta ett barn är alltså fullt lagligt, och blir kriminellt först när offer i form av riktiga barn skapas.

Lagstiftningen har alltså inte hängt med i den tekniska utvecklingen och polisen saknar möjlighet att gripa in mot individer som söker efter barn i sexuellt syfte sålänge det inte kan bevisas att de haft kontakt med riktiga barn.

Sverige som sägs vara "världens bästa land för barn" har alltå en lagstiftning som inte alls går i linje med resten av världen när det kommer till att skydda barn genom att kriminalisera uppsåtet att kontakta barn i sexuellt syfte.

Från namninsamlingen på 2forty2.
Detta är vad jag baserade det jag skrev på. Förnekar inte att jag placerade mina egna tankar mellan raderna, men det kändes rimligt.

Hela poängen med aktivism är ju att det ska leda till något positivt. Även om det tyvärr ofta tar alldeles för lång tid eller inte förändrar något alls.

PR-konsult behöver dem verkligen, är rädd för att avsaknaden av en sådan är det som kan slå undan benen på dem i slutändan. Men knappast ett arbete för mig.

Aight, är med på vad du skriver. Sålänge Dumpen tillåts att bedriva sin verksamhet så borde de faktiskt belysa det som 2forty2 skrivit om de vill få till en ändring. Tror ärligt att de har ganska mycket stöd av svenska folket på den fronten, dock inte mig pga skäl som redan diskuterats. Många som kollar uthängningar gör det nog i ren underhållning/skadeglädje just nu. De skulle kunna belysa det mer. Å andra sidan har de helvetes massa besökare just för uthängningarna.
Senast redigerad av Hussefar 2022-02-24 kl. 22:06.
Citera
2022-02-24, 22:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Hej Håkan Bråkan,

Ingen rättsröta än så länge. Ingen har anmält Dumpen till JK. Det måste vara någon av dom Uthängda som gör det!

Förstår ärligt talat inte varför ingen gör det... Det är gratis och tar JK upp fallet finns ju en god chans att hemsidan med deras söta ansikten försvinner.

Hälsningar,
Fido
Var det inte just du som hade formulerat något innan här i tråden som skulle bli en JK-anmälan?
Men du kanske inte har skäl för att anmäla. Hur kommer det sig ingen anmäler då?
Citera
2022-02-24, 22:23
Medlem
Lysturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lysturken
Currynegern är nu bortplockad från företagets hemsida. De verkar inte ha uppskattat hans marknadsföring. 🤩

Hade fan betalat tusenlappar för att få höra krismötet imorse, både på företaget och banken.
Uppdatering: Nu är även LinkedIn-profilen borttagen. Företaget lär ha tvingat honom att ta bort alla kopplingar. Nu räknas han inte som medgrundare längre. Det svänger snabbt i businessbranschen. 😄
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in